Αυτός ο Σκρουτζ διαφέρει, αλλά και συμφέρει

Αυτός ο Σκρουτζ διαφέρει, αλλά και συμφέρει

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκτός κι αν βρίσκεστε σε κάποιο ερημικό νησί, χωρίς κάλυψη από κάποιον πάροχο Ιντερνετ, χωρίς πολλά πολλά με τον πολιτισμό δηλαδή, το πιθανότερο είναι ότι το έχετε επισκεφθεί μέσα στον μήνα. Με 5,6 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως, κατά τι λιγότερους δηλαδή από τον συνολικό αριθμό των χρηστών Ιντερνετ στη χώρα μας, το Skroutz.gr βρίσκεται σταθερά τα τελευταία έτη στις πρώτες θέσεις των πιο δημοφιλών ιστοσελίδων στην Ελλάδα. Αθόρυβα, αλλά σταθερά και μεθοδικά, η εταιρεία που έστησαν τρεις φίλοι στην πιλοτή μιας πολυκατοικίας το μακρινό 2005, είναι σήμερα από τις πιο επιτυχημένες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα.

Για τον νέο χρήστη του Ιντερνετ ή τον ναυαγό του ερημικού νησιού, ας πούμε ότι το Skroutz είναι κάτι σαν μηχανή αναζήτησης της καλύτερης τιμής ενός προϊόντος στην αγορά. Η πλατφόρμα «σκανάρει» για λογαριασμό του καταναλωτή τα ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν το προϊόν που αναζητεί και ταξινομεί τα αποτελέσματα με βάση την τιμή και άλλες παραμέτρους. Αναπτύσσεται έτσι ένας υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των καταστημάτων που προχωρούν σε προσφορές προς όφελος του καταναλωτή. Οταν οι Γιώργος Χατζηγεωργίου, Βασίλης Δήμος και Γιώργος Αυγουστίδης, τριαντάρηδες σήμερα, λάνσαραν το σάιτ, συνεργάζονταν με μόλις 12 καταστήματα, κυρίως ηλεκτρονικών ειδών. Σήμερα ο αριθμός των συνεργαζόμενων καταστημάτων ξεπερνάει τις 2.000 και τα προς πώληση προϊόντα, όλων των κατηγοριών πλέον, τα 11 εκατ. Αντίστοιχη ανάπτυξη έχει και σε επισκέψεις. Από 200.000 το 2007, σήμερα φτάνει τα 16 εκατ.

«Καβάλησαν το κύμα»

Δεν είναι όμως «ένα ακόμα» online success story. Το Skroutz δεν «άντεξε» απλώς στην κρίση. Είδε τα δύσκολα και αντί να επιχειρήσει να επιπλεύσει, καβάλησε το κύμα. Το 2013 στην εταιρεία εργάζονταν 33 άτομα σε γραφεία 200 τ.μ. Σήμερα οι εργαζόμενοι έχουν φτάσει τους 125 σε κτίριο 2.200 τ.μ., με ακόμα 45 προσλήψεις να έχουν προγραμματιστεί μέσα στο 2016. Εκεί δηλαδή που ένας άλλος επιχειρηματίας θα κρατούσε δυνάμεις, οι ιδιοκτήτες της εταιρείας Skroutz επένδυσαν στους ανθρώπους. Αντί να περικόψουν μισθούς, δίνουν κάθε έτος και από ένα μισθό μπόνους. Το «δύσκολο» 2013 επεκτάθηκαν και στο εξωτερικό, ανοίγοντας θυγατρική στην Τουρκία, ενώ πέρυσι ίδρυσαν θυγατρική και στην Αγγλία, επενδύσεις συνολικού ύψους 2 εκατ. ευρώ αποκλειστικά από ίδιους πόρους. Ο δανεισμός της εταιρείας από τις τράπεζες είναι μηδενικός.

Και το πείραμα πέτυχε. Το 2015 –χρονιά που οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν δραματικά– ο τζίρος της Skroutz διαμορφώθηκε σε 6,5 εκατ. ευρώ, έναντι 4,45 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ τα προ φόρων κέρδη της ανήλθαν σε 900.000 ευρώ, έναντι 601.000 ευρώ το 2014.

Προφανώς η δυνατότητα σύγκρισης τιμών αποδείχθηκε χρήσιμη εν μέσω κρίσης, ιδίως σε κατηγορίες προϊόντων με μεγάλες διακυμάνσεις τιμών ανά κατάστημα (οικιακές συσκευές π.χ). Η Skroutz επίσης ήταν ήδη εκεί όταν οι Ελληνες ξεπέρασαν το ταμπού των online αγορών. Σύμφωνα με στοιχεία του 2015, περίπου τρεις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου (33,8%) κάνουν κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω Ιντερνετ, ποσοστό αυξημένο κατά 14,6% σε σχέση με ένα έτος νωρίτερα, ενώ σε επίπεδο πενταετίας (2010-2015), η άνοδος αγγίζει το 83,7%. Στον αντίποδα, το ποσοστό εκείνων που δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ online αγορές μειώθηκε κατά 28,9% την ίδια περίοδο.

Το εντυπωσιακό είναι, όμως, ότι ούτε τα capital controls αναχαίτισαν την ανάπτυξη της εταιρείας. Το πρώτο μούδιασμα των καταναλωτών ξεπεράστηκε σύντομα, με την κίνηση να επανακάμπτει στα προηγούμενα επίπεδα. «Αν υπάρχει μυστικό; Να μην επαναπαύεσαι ποτέ», λέει ο Γιώργος Δημητρίου, διευθυντής Μάρκετινγκ της Skroutz.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή