Υποβολείο

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρίμα που δεν ανεβάζει φέτος κανένας τις «Νεφέλες» του Αριστοφάνη. • Θα ήταν ευκαιρία στην κορυφαία σκηνή του έργου, • με τον «αγώνα» μεταξύ Δίκαιου και Αδικου Λόγου, • να έβαζε ο σκηνοθέτης έναν αγώνα μεταξύ Δίκαιης και Αδικης Ανάπτυξης. • Μπας και καταλάβουμε έτσι τη διαφορά δηλαδή • – και τι σημαίνει παρακαλώ Δίκαιη Ανάπτυξη. •

Μου φαίνεται πάντως πως το επίθετο «Δίκαιη» στην Ανάπτυξη το βάζουν σαν «προοδευτικό πρόσημο». • Πώς λένε λ.χ. διάφοροι συριζοΚουβέληδες «πολιτικές επιλογές με προοδευτικό πρόσημο»; • Ετσι κι εδώ: Ανάπτυξη μεν αλλά «προοδευτική», δίκαιη. • Μωρέ φέρτε εσείς ανάπτυξη και βάλτε ό,τι πρόσημο θέλετε. • Μόνο μην έχει κι αυτή την ευστοχία των άλλων σας «πολιτικών επιλογών». • Ασε δε των κουβέλειων. •

Τον Αϊ Ουέι Ουέι ζήλεψαν; • Αυτόν τον Κινέζο εικαστικό που πριν από μερικούς μήνες πήγε και ξάπλωσε σε παραλία της Λέσβου στη στάση και καλά του αγοριού από τη Συρία που ξέβρασε πνιγμένο το κύμα • – «εικαστικό δρώμενο» τάχα μου, • το οποίο όχι «ευαισθητοποίηση» αλλά μάλλον θυμηδία • αν όχι αηδία • προκαλούσε, έτσι σαν ξεβρασμένο κύτος που έκειτο ο μπούρδας. • Αυτόν φαίνεται πως ζήλεψαν ο Ελλην πρωθυπουργός και ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ • και μας πρόσφεραν, οι επιφανείς, ένα στιγμιότυπο δροσιάς, • παίζοντας και γελώντας μ’ ένα ταλαίπωρο σωσίβιο πρόσφυγα. • Βέβαια στη θέα του χαριτωμένου ενσταντανέ μερικά πρόσωπα πάγωσαν, • στομάχια αναγούλιασαν, • παλάμες διετάθησαν προτεταμένες, • αλλά σημασία είχε που οι σημαίνοντες άνδρες ξεκαρδίστηκαν στα γέλια «παίζοντας» με το προσφυγικό σωσίβιο. • Με τους στερούμενους χιούμορ θα ασχολούμεθα τώρα. •

Αρχίζουν τα Επιδαύρια αυτήν τη βδομάδα. • Κι αρχίζουν με Αριστοφάνη • – «Πλούτος» σε διασκευή Κιμούλη, αλίμονο, και σκηνοθεσία επίσης, αλλά έστω. • Ετσι κι αλλιώς ζήτημα είναι αν και φέτος θα δούμε και θα ακούσουμε αρχαίο έργο απείραχτο • – μη ανασκολοπισμένο εννοώ από «διασκευές», «δραματουργικές επεξεργασίες» και σκηνοθεσίες, • γιατί μετρημένες επεμβάσεις αναπόφευκτες είναι. • Οι ανασκολοπισμοί όχι. •

Συριζαίος βαμμένος ως γνωστόν ο Κιμούλης • αλλά και «καλλιτέχνης του απέλπιδου» κατά δήλωσιν. • Ως συριζαίος γαρ δεν συμφωνεί «ότι τα πράγματα πάνε χειρότερα». • Απλώς «συνεχίζουν να είναι άσχημα», ώς εκεί δέχεται, • αλλά «ως καλλιτέχνης οφείλω να ελπίζω», λέει. • «Ακόμη και ως καλλιτέχνης του απέλπιδου», σπεύδει ατάκα να επισημάνει. • Διότι μπορεί να υπάρχουν συνέλληνες που δεν έχουν αντιληφθεί σαράντα χρόνια τώρα ότι ο Γιώργος Κιμούλης είναι «καλλιτέχνης του απέλπιδου». • Σαν των Τρώων ένα πράγμα. •

Εύχομαι πάντως να μην ξεβάψει και στην παράσταση κανένα «απέλπιδο». • Διότι, εκτός Κιμούλη, έχει και Μπέζο και Φιλιππίδη η παράσταση και θα είναι κρίμα. • (Και φίλτατε Γιάννη Μπέζο: • «Ο Αριστοφάνης καυτηριάζει συμπεριφορές και όχι πρόσωπα», δήλωσες στα «Νέα», • αλλά ο αρχαίος κωμικός ποιητής στα έργα του και ονομαστικά ζεματίζει, • για να μην πούμε «ξεφωνίζει», • πλήθος συγχρόνους του • – ισχυρούς τε και μη. • Κι επειδή είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζεις, • απορώ προς τι η ανακρίβεια). •

Α, μια κι ήρθε η κουβέντα: • Πέρυσι ο Μπέζος εμφανιζόταν σε αριστοφανική παράσταση ντυμένος και ως Ζωή • – τι ζήσαμε, αλήθεια! • Αναρωτιέμαι αν φέτος θα δούμε σε καμιά αριστοφανική παράσταση κανέναν Πολάκη • να τραγουδάει, όπως τουίταρε, αντάρτικον Πάνο Τζαβέλα: • «Οι αστοί τρομάξανε / και κάστρα φτιάξανε / να κλείσουν τα παιδιά των εργατών, / μα αυτά με μια γροθιά / σπάζουνε τα δεσμά, / τα κάστρα καταργούνε των αστών». •

Τι ζούμε ακόμη, Αριστοφάνη μου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή