Στο στόχαστρο και της εισαγγελίας το σκάνδαλο στη VW

Στο στόχαστρο και της εισαγγελίας το σκάνδαλο στη VW

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η εβδομάδα, που πέρασε, σηματοδοτήθηκε από εξελίξεις για τον όμιλο της Volkswagen. Τα μείζονα θέματα της εξυγίανσης στη διακυβέρνησή της και της ανάληψης ευθυνών για το σκάνδαλο απάτης στις μετρήσεις εκπομπών ρύπων των οχημάτων της στις ΗΠΑ με τη χρήση «έξυπνου» λογισμικού δεν έχουν λυθεί. Οι εισαγγελικές αρχές στη Γερμανία άρχισαν έρευνες στα πεπραγμένα του Μάρτιν Βίντερκορν, του επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν ξέσπασε το σκάνδαλο. Στόχος τους να διαπιστώσουν κατά πόσον χειραγώγησε την αγορά όσον αφορά τη χρονική στιγμή κατά την οποία ανακοίνωσε την απάτη με το «έξυπνο» λογισμικό στις 18 Σεπτεμβρίου του 2015 – στη συνέχεια η μετοχή της VW κατέρρευσε τουλάχιστον κατά 40%. Ο ίδιος παραιτήθηκε και αντικαταστάθηκε από τον παλαίμαχο του ομίλου Ματίας Μίλερ. Οι εισαγγελείς ερευνούν τα πεπραγμένα ακόμη ενός υψηλόβαθμου στελέχους. Η Ομοσπονδιακή Εποπτική Αρχή Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών της Γερμανίας απευθύνει έκκληση στους εισαγγελείς να διευρύνουν τη διαδικασία, εντάσσοντας σε αυτήν το σύνολο του Δ.Σ. της Volkswagen, το οποίο φέρει και συλλογικά την ευθύνη για την επικοινωνία με τις αγορές. Αυτό σημαίνει ότι θα κληθούν να καταθέσουν και ο νυν πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Χανς Ντίτερ Πετς και Ματίας Μίλερ, αντίστοιχα. Αμφότεροι ήταν μέλη του Δ.Σ. ως οικονομικός διευθυντής και επικεφαλής του σήματος της Porsche αντίστοιχα.

Στη γενική συνέλευση των μετόχων στα μέσα της εβδομάδας, πάντως, ορισμένοι συμμετέχοντες έθιξαν την ανάγκη μεταρρυθμίσεων στη διακυβέρνηση της εταιρείας. Συγκεκριμένα, ανέφεραν πως πρέπει να ελέγχεται αποτελεσματικότερα τόσο η διοίκηση όσο και οι αμοιβές της, ενώ το εποπτικό συμβούλιο ενδείκνυται να λειτουργεί ως αυτόνομο όργανο για να εκπληρώνει τον ρόλο του. Χαρακτηριστικό της αδράνειας των μηχανισμών του ομίλου της VW, όπως επισημαίνουν αναλυτές, είναι ότι μετά την παραίτηση Βίντερκορν δεν τοποθετήθηκε –έστω και για την άμβλυνση των εντυπώσεων– στη θέση του άνθρωπος εκτός εταιρείας, αλλά ένας βετεράνος, ο Ματίας Μίλερ. Ο τελευταίος στη Γ.Σ. αρκέστηκε να απολογηθεί για όσα συνέβησαν, λέγοντας απλά: «Ο,τι έγινε, έγινε». Ορισμένοι παρατηρητές διερωτώντο εάν η στάση της VW εκφράζει άγνοια κινδύνου – την ίδια που είχε, όταν επί μήνες συζητούσε με τις περιβαλλοντικές αρχές των ΗΠΑ για τις ανακριβείς μετρήσεις των ρύπων και, μόνον όταν την ειδοποίησαν επισήμως πως έχει παραβιάσει τη σχετική νομοθεσία, αντελήφθη ότι πρόκειται για σοβαρότατη και ίσως μη διαχειρίσιμη και πρωτόγνωρη κατάσταση στον κλάδο του αυτοκινήτου διεθνώς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή