Από το 2011 ορατές οι πρώτες ενδείξεις για το σημερινό αδιέξοδο στην Μαρινόπουλος Α.Ε.

Από το 2011 ορατές οι πρώτες ενδείξεις για το σημερινό αδιέξοδο στην Μαρινόπουλος Α.Ε.

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αίτηση εξυγίανσης που κατέθεσε χθες το πρωί η εταιρεία Μαρινόπουλος μόνο ως «κεραυνός εν αιθρία» δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί, καθώς ήδη από το 2011, πριν ακόμη πουλήσει το μερίδιό της (50%) στην τότε Carrefour Μαρινόπουλος και αποχωρήσει από την ελληνική αγορά, ήταν γνωστά τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η αλυσίδα και οι καθυστερήσεις αποπληρωμής των προμηθευτών της. Αποτελούσε δε κοινό μυστικό ότι ένας καθόλου ευκαταφρόνητος αριθμός προμηθευτών είχε ετοιμαστεί για να καταθέσει αίτηση πτώχευσης του Μαρινόπουλου, κίνηση που τελικά αποσοβήθηκε.

Ολοι λίγο – πολύ ήξεραν –άλλωστε, κατά καιρούς τα ράφια της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ της εταιρείας δεν «φιλοξενούσαν» τα προϊόντα γνωστών μεγάλων εταιρειών διότι οι τελευταίες είχαν σταματήσει την τροφοδοσία– όμως στο ευρύ κοινό ήταν άγνωστη η ακριβής εικόνα της εταιρείας, μιας και επί σειρά ετών δεν είχε δημοσιεύσει ισολογισμούς. Από αυτούς που έχουν περιληφθεί στην έκθεση η οποία συνοδεύει την αίτηση υπαγωγής σε διαδικασία εξυγίανσης προκύπτει ότι οι πωλήσεις της από 1,83 δισ. ευρώ το 2011 υποχώρησαν το 2012 σε 1,52 δισ. ευρώ, τζίρος βεβαίως με τον οποίο η εταιρεία Μαρινόπουλος συνέχιζε να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια αγορά σούπερ μάρκετ.

Οι ζημίες το 2012 είχαν υποχωρήσει στα 84 εκατ. ευρώ από 255 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονταν ήδη το 2012 σε 623,1 εκατ. ευρώ. To 2013 οι πωλήσεις της εταιρείας υποχώρησαν περαιτέρω, στο 1,41 δισ. ευρώ, ενώ οι ζημίες της χρήσης εκείνης υποχώρησαν στα 44 εκατ. ευρώ. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις είχαν φτάσει πλέον τα 819 εκατ. ευρώ. Το 2014 οι πωλήσεις σημείωσαν ελαφρά αύξηση, καθώς ανήλθαν σε 1,55 δισ. ευρώ, ενώ οι ζημίες της χρήσης (όχι σωρευτικά) σε περίπου 5 εκατ. ευρώ.

Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις το 2014 διαμορφώθηκαν σε 851 εκατ. ευρώ. Το 2015 πλέον και ειδικά μετά την επιβολή των capital controls, η εταιρεία ξεκίνησε να καθυστερεί ακόμη περισσότερο τις πληρωμές προς τους προμηθευτές, κάτι που και η ίδια αναφέρει στην αίτησή της, πυροδοτώντας στην πραγματικότητα έναν φαύλο κύκλο: καθυστερούσε τις πληρωμές, οι προμηθευτές διέκοπταν την τροφοδοσία με προϊόντα, οι καταναλωτές στράφηκαν σε άλλες αλυσίδες και οι πωλήσεις της εταιρείας Μαρινόπουλος μειώνονταν ακόμη περισσότερο. Με άλλα λόγια, η θέση της εταιρείας επιδεινώθηκε ως αποτέλεσμα των περυσινών δραματικών εξελίξεων στην ελληνική οικονομία, όμως ήταν επισφαλής ήδη από την έναρξη της οικονομικής κρίσης, αφήνοντας τον χρόνο να περνά και τα χρέη να συσσωρεύονται.

Εντύπωση, τέλος, προκαλεί στην έκθεση που συνοδεύει την αίτηση η κριτική που ασκείται στην προηγούμενη διοίκηση του Μαρινόπουλου. Ηδη, άλλωστε, από την προηγούμενη εβδομάδα πηγές κοντά στη σημερινή διοίκηση της εταιρείας δεν παρέλειπαν να κάνουν λόγο στην «Κ» για σημαντικές ευθύνες των δύο προηγούμενων διοικήσεων της εταιρείας Μαρινόπουλος και ειδικά αυτών που προέρχονταν από την Carrefour, ενώ ανάλογες αιχμές άφηναν και για τον τρόπο διαχείρισης των αποθεμάτων. Στην έκθεση αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «οι διευθυντές των καταστημάτων είχαν πάρει άδεια να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις σε χονδρικές πωλήσεις, προκειμένου να αυξήσουν τον τζίρο, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι η εταιρική στρατηγική πολιτική δεν ήταν αυστηρή. Το αποτέλεσμα της ακολουθούμενης στρατηγικής εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας, σε συνδυασμό με τις αρνητικές επικρατούσες οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, ήταν να χειροτερέψει τη ρευστότητα του ομίλου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή