Πακέτα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρικού ρεύματος για τους καταναλωτές

Πακέτα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρικού ρεύματος για τους καταναλωτές

3' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Γκάζι» στο άνοιγμα της λιανικής αγοράς ηλεκτρισμού βάζει η συνεργασία που ανακοινώθηκε χθες μεταξύ των ομίλων Μυτιληναίου και ΟΤΕ. Η εταιρεία Protergia, που αποτελεί τον ενεργειακό βραχίονα του ομίλου Μυτιληναίου και ταυτόχρονα τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας, και η Cosmote, που αποτελεί το νούμερο ένα της αγοράς τηλεπικοινωνιών, ένωσαν τις δυνάμεις τους για τη διάθεση κοινών πακέτων υπηρεσιών ηλεκτρικής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών. Μέσα στον Ιούλιο τα προϊόντα της Protergia θα είναι διαθέσιμα στους καταναλωτές σε κάθε γωνιά της Ελλάδας από τα πλέον των 450 καταστημάτων Cosmote και Γερμανός. Παράλληλα, το δίκτυο καταστημάτων των Cosmote και Γερμανός θα εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που προσφέρουν στους πελάτες τους με την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος από την Protergia.

«Η μακρά εμπειρία του ομίλου ΟΤΕ στη διάθεση ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση της ενεργειακής αγοράς και την πολυετή επιτυχημένη δραστηριοποίηση της Protergia του ομίλου Μυτιληναίου, αποτελούν εγγύηση για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών που θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες των πελατών για ηλεκτρική ενέργεια», αναφέρει η κοινή ανακοίνωση των τριών εταιρειών.

Η συμφωνία που ανακοινώθηκε χθες, είναι αποτέλεσμα της δυναμικής που αναπτύσσεται στη λιανική αγορά το τελευταίο διάστημα και ενόψει της εφαρμογής των μέτρων για τη μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κάτω από το 49% μέχρι το 2019, όπως έχει συμφωνηθεί με τους πιστωτές προκειμένου να ανοίξει η αγορά στην οποία η ΔΕΗ εξακολουθεί να διατηρεί δεσπόζουσα θέση συγκεντρώνοντας σήμερα ποσοστό 91%. Η Protergia σε συνεργασία με τον όμιλο ΟΤΕ ανεβάζει τις ταχύτητες του ανταγωνισμού, καθώς υποχρεώνει τους ανταγωνιστές της να αναδιατάξουν τη στρατηγική τους. Με χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 1.200 MW (πάνω από 10% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος στην Ελλάδα) και μερίδιο αγοράς 2,22% στη λιανική αγορά, η Protergia μπαίνει δυναμικά στην αγορά της λιανικής επισπεύδοντας τις εξελίξεις στο ενεργειακό τοπίο. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί και πιστοποιεί ταυτόχρονα μια γενικότερη δυναμική στρατηγική που αναπτύσσει ο όμιλος Μυτιληναίου στην εγχώρια ενεργειακή αγορά. Μέσω της εταιρείας «Μ+Μ» (κοινοπραξία με τον όμιλο Βαρδινογιάννη), το 2009 άνοιξε τον δρόμο για τον ανταγωνισμό στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG και μόλις τον περασμένο μήνα, μέσω της ίδιας εταιρείας, άνοιξε τον δρόμο για τον ανταγωνισμό στην προμήθεια φυσικού αερίου μέσω αγωγών, μεταφέροντας τις πρώτες ποσότητες φυσικού αερίου από τον σταθμό του Σιδηροκάστρου, σπάζοντας το «μονοπώλιο» της ΔΕΠΑ. Δυναμικά, όπως φάνηκε από τη συμφωνία που ανακοινώθηκε χθες, μπαίνει ο όμιλος Μυτιληναίου και στη μάχη για τη διεκδίκηση μεριδίων στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, που αναμένεται να ενταθεί με την έναρξη της πρώτης δημοπρασίας τον Σεπτέμβριο, καθώς η θέση του ισχυροποιείται έναντι των ανταγωνιστών του.

Η δραστηριοποίηση του ομίλου Μυτιληναίου και στον τομέα του φυσικού αερίου δημιουργεί προοπτικές για διάθεση πακέτων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, σε πρώτη φάση στις μεγάλες βιομηχανίες, όπου ήδη έχει διασφαλίσει μερίδιο της τάξεως του 80% και από το 2017, που θα ανοίξει ο ανταγωνισμός, και στους οικιακούς καταναλωτές. Με ενδιαφέρον αναμένονται οι κινήσεις των δύο άλλων μεγάλων καθετοποιημένων εταιρειών στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, Elpedison και Ηρων, ενώ τα περιθώρια για τις μικρές μη καθετοποιημένες εταιρείες του κλάδου δείχνουν να στενεύουν ασφυκτικά καθώς θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να σταθούν στον ανταγωνισμό. Η συνεργασία Protergia-Cosmote επιταχύνει τις εξελίξεις στην αγορά και φαίνεται να μην αφήνει κανένα περιθώριο αντίδρασης στη ΔΕΗ, που επιχειρεί να καταστρώσει σχέδια συγκράτησης μεριδίου των «καλών πελατών» της μέσω της σύστασης και πώλησης εταιρειών με χαρτοφυλάκιο απ’ όλες τις κατηγορίες των πελατών της. Αστάθμητος παράγοντας σε αυτή τη διαδικασία παραμένει, βέβαια, η τιμή εκκίνησης των δημοπρασιών, η οποία δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Η χθεσινή συμφωνία εισάγει νέα «ήθη» για τους Ελληνες καταναλωτές, που θα έχουν για πρώτη φορά στη διάθεσή τους σε ένα «πακέτο» τηλεπικοινωνίες, ρεύμα και αργότερα και φυσικό αέριο, κάτι που συμβαίνει χρόνια στις ώριμες αγορές της Ευρώπης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή