Στους Ιταλούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ.

Στους Ιταλούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ.

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την τρίτη κατά σειράν μεγάλη αποκρατικοποίηση οριστικοποίησε χθες η σημερινή κυβέρνηση. Μετά τα περιφερειακά αεροδρόμια και τον ΟΛΠ, χθες ολοκληρώθηκε, ενάντια σε όλα τα προγνωστικά, η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έκανε αποδεκτή τη μοναδική προσφορά της κρατικής ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εταιρεία πρόσφερε 45 εκατ. ευρώ και έτσι ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ προτιμητέος επενδυτής. Αν όλα πάνε καλά, η συναλλαγή θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2016.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το Δ.Σ. του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων έκανε δεκτή την προσφορά της Ferrovie, αφού έλαβε υπ’ όψιν τη θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις δύο αποτιμήσεις που εκπόνησαν οι δύο διαφορετικοί σύμβουλοί του και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι δύο αποτιμήσεις της αξίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν χαμηλότερες από το προσφερόμενο τίμημα. Είναι η πρώτη φορά από την ίδρυσή του που το ΤΑΙΠΕΔ δεν ζητεί τη βελτίωση του τιμήματος σε έναν μεγάλο διαγωνισμό όπου συμμετέχει μόνον ένας ενδιαφερόμενος.

Χθες ο επικεφαλής της Ferrovie για τις δραστηριότητες εξωτερικού, Ρενάτο Μαζοντσίνι, διαβεβαίωσε τα μέλη του Δ.Σ. και του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ ότι πρόθεση της διοίκησης της ιταλικής εταιρείας είναι η ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο ίδιος τόνισε ότι η εταιρεία του βλέπει με ενδιαφέρον την ανάπτυξη της ελληνικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισε ότι προσβλέπει για την ανάπτυξη της εταιρείας στη συνεργασία των εργαζομένων της και του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας. Επίσης, ο κ. Μαζοντσίνι επιβεβαίωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον της Ferrovie για την ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχιακού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), ο διαγωνισμός της οποίας αναμένεται να προκηρυχθεί εκ νέου εντός των επομένων ημερών. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στελέχη της Ferrovie κατά τις επαφές τους στην Ελλάδα έχουν αναφέρει ότι έχουν και άλλα σχέδια για τη χώρα μας. Παράγοντες της αγοράς λένε ότι θα μπορούσαν να μπουν στην ανάπτυξη σιδηροδρομικών υποδομών ή ακόμη και στο μάνατζμεντ του μετρό Θεσσαλονίκης.

H χθεσινή απόφαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ κλείνει έναν κύκλο δύο διαγωνισμών αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που διήρκεσε τρία έτη. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, με την απόφαση αυτή όχι μόνο διασφαλίζεται η βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά επιπλέον δίνεται χείρα βοηθείας στην ελληνική οικονομία, καθώς κλείνει τον μεγάλο φάκελο που αφορά στις κρατικές ενισχύσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ. Οι κρατικές ενισχύσεις ξεπερνούν τα 700 εκατ. ευρώ και αναμφίβολα αυτό το υπέρογκο ποσό ήταν αδύνατον να διαθέσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γεγονός που θα την οδηγούσε σε λουκέτο, στο πρότυπο της Cyprus Airways.

Φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές και αναμένεται προς το τέλος του έτους, πιθανώς κατά το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου.

Η Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος και η Kantor ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Μ&Π Μπερνίτσα και Hogan Lovells ως νομικοί σύμβουλοι και η Louis Berger ως τεχνικοί σύμβουλοι για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη μεγάλη αποκρατικοποίηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων που ολοκληρώθηκε χωρίς τη συμμετοχή ξένων χρηματοοικονομικών συμβούλων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή