Λύσεις σε ένα sms αντί για το οχληρό τηλεφώνημα για οφειλές

Λύσεις σε ένα sms αντί για το οχληρό τηλεφώνημα για οφειλές

3' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε ένα σχήμα «Δαβίδ και Γολιάθ» παραπέμπει η πρόσφατη διάκριση της μικρής ελληνικής εταιρείας πληροφορικής EXODUS, με ανθρώπινο δυναμικό που δεν ξεπερνά τα 150 άτομα, απέναντι σε εταιρείες κολοσσούς του παγκόσμιου οικονομικού software, όπως οι FIS, CGI και Oracle, με χιλιάδες εργαζομένους η καθεμία. Συγκεκριμένα, το EFS (EXODUS Financial Suite), η σουίτα προϊόντων διαχείρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών της EXODUS, η οποία απευθύνεται στον τραπεζικό κυρίως χώρο, χαρακτηρίστηκε από την CEB TowerGroup, τον κορυφαίο ανεξάρτητο αναλυτή financial technology, ως η αρτιότερη λύση παγκοσμίως, αποσπώντας τρεις «Best-in-Class» χαρακτηρισμούς, περισσότερους από οποιονδήποτε άλλο προμηθευτή.

Ποια ήταν η ανάγκη που ώθησε την εταιρεία να αναπτύξει αυτό το λογισμικό; Οπως εξηγεί ο κ. Χρήστος Μαρανής, υπεύθυνος Business Development της εταιρείας EXODUS-EXUS, «γεγονός είναι πως τα τελευταία χρόνια που η πιστωτική κρίση έχει επηρεάσει τα οικονομικά ιδρύματα παγκοσμίως, η διαχείριση του λεγόμενου “πιστωτικού κινδύνου” (ο οποίος οδηγεί σε ληξιπρόθεσμες οφειλές), έχει εξελιχθεί σε φλέγον ζήτημα. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, αν πριν από τα μνημόνια οι ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν υπερέβαιναν το 4-5%, σήμερα κοντεύουν να φτάσουν το 50%!

Τα λεγόμενα “κόκκινα δάνεια” ή αλλιώς NPLs (Non Performing Loans), αποτελούν πλέον τεράστιο πρόβλημα στη χώρα μας και οι τράπεζες παλεύουν να τα διαχειριστούν. Επιθυμώντας να αποφύγουν την καταγγελία της σύμβασης και τις περαιτέρω νομικές ενέργειες που δεν είναι προς το συμφέρον κανενός, οι τράπεζες ακολουθούν τις διαδικασίες “collections”, οι οποίες αυτοματοποιούνται μέσω λογισμικού – επιστολές, sms, emails που θα υπενθυμίζουν τις οφειλές των υπόχρεων. Προκειμένου δε να αποφεύγεται η όχληση στους πελάτες “χαμηλού ρίσκου”, εκείνους δηλαδή που το πιθανότερο είναι πως θα τακτοποιήσουν τις οφειλές τους και να στρέφεται η προσοχή σε όσους προβλέπεται ότι θα καταλήξουν σε οριστική καθυστέρηση, αξιολογούνται κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά από την τράπεζα». Σε αυτό ακριβώς το σημείο εισάγεται η καινοτομία του λογισμικού EFS, η οποία ανακηρύχθηκε ως η καλύτερη παγκοσμίως. Η αξιολόγηση υπογραμμίζει την ικανότητα του συστήματος να καλύψει τις ανάγκες οργανισμών οποιουδήποτε μεγέθους και την απ’ άκρη σε άκρη κάλυψη των διαδικασιών τους. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών (emerging technologies) στον συγκεκριμένο τομέα από την EXODUS, π.χ. την παροχή εναλλακτικών καναλιών διαχείρισης των οφειλών από τους ίδιους τους οφειλέτες μέσω smartphones.

Οπως επισημαίνει ο κ. Μαρανής «ονομάζεται “collection self-service”. Αναγνωρίζοντας ότι στη σημερινή γενιά αρέσει πολύ το do it yourself, να παίρνουν δηλαδή οι πελάτες την πρωτοβουλία διαχείρισης των οφειλών τους, οι τράπεζες μπορούν να προσφέρουν μία μέθοδο λιγότερο “παρεμβατική”: αποστέλλουν αυτόματα ένα sms στα κινητά των οφειλετών με ένα link.

Στην ιστοσελίδα βρίσκονται η αναλυτική κατάσταση των οφειλών, τα προϊόντα ρύθμισης που παρέχει η τράπεζα κ.λπ., οπότε ο ενδιαφερόμενος μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιλέξει τη λύση που προτιμά για να εξυπηρετήσει το δάνειό του, χωρίς να μεσολαβήσει κάποιος. Κατά συνέπεια, αφενός μειώνεται το κόστος για την τράπεζα, αφετέρου είναι πιο ευχάριστο για τον οφειλέτη, αφού δεν δέχεται τηλεφωνήματα του τύπου “τι θα γίνει με το χρέος σας;”, τα οποία αναμφίβολα τον φέρνουν σε αμηχανία αν βρίσκεται στη δουλειά του ή σε κάποια κοινωνική εκδήλωση. Εξυπακούεται πως το σύστημα αυτό δεν αποτελεί πανάκεια για την τακτοποίηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων».

Οσον αφορά τη διαδικασία της αξιολόγησης, στην ανάλυσή της η CEB, με τίτλο «Loan Collections Systems Technology Analysis», συμπεριέλαβε 14 συστήματα, ενώ στο πλαίσιο ανάλυσης και συγκριτικής αξιολόγησης, χρησιμοποιείται ένα σύστημα διαβαθμίσεων, που αξιολογεί 22 ιδιότητες/χαρακτηριστικά των συστημάτων, τα ομαδοποιεί σε κατηγορίες και καταλήγει στον χαρακτηρισμό κάποιων από αυτά ως Best-in-Class σε κάθε κατηγορία. Για την EXODUS, η διαδικασία διήρκεσε γύρω στους 8 μήνες.

«Η έρευνα, ενδελεχής», παραδέχονται τα στελέχη της εταιρείας, τόσο για το σύστημα όσο και των πελατών που το χρησιμοποιούν. Αναλυτικές παρουσιάσεις, εξοντωτικά ερωτηματολόγια… Το συγκεκριμένο λογισμικό τέθηκε στην κρίση των ίδιων των τραπεζικών, οι οποίοι αναγνώρισαν το self-service collection portal ως μία από τις πιο σημαντικές τεχνολογίες.

Πού αποδίδουν οι ίδιοι την επιτυχία τους; Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του business development, «στο γεγονός ότι έχουμε εστιάσει αποκλειστικά στον τομέα του πιστωτικού κινδύνου και τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Εδώ και χρόνια βρισκόμαστε σε επικοινωνία με ανθρώπους που κάνουν τη δουλειά αυτή, προκειμένου να βρούμε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Επιπλέον, στο ότι ξεκινήσαμε νωρίς – η πρώτη έκδοση του συστήματός μας είναι από το 1997! Το καινούργιο σύστημα, για το οποίο ήρθε η διάκριση, βγήκε πέρυσι και ήδη μετράμε 18 πελάτες σε 14 χώρες! Λαμβάνοντας υπόψη το εύρος της αξιολόγησης, η διάκριση μιας μικρής ελληνικής εταιρείας όπως η δική μας, μάλλον αποτελεί εξαίρεση. Γιατί στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα, η Ελλάδα δεν παύει να αποτελεί μικρό μέγεθος», καταλήγει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή