Από την Ελβετία στην Υδρα, με αγάπη

Από την Ελβετία στην Υδρα, με αγάπη

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η καρδιά δεν πωλείται». Μια φράση γραμμένη με άσπρη μπογιά στην κόκκινη τέντα της ψαραγοράς της Βενετίας ήταν αυτή που ενέπνευσε τον Ελβετό συλλέκτη Ντιντιέ Γκιγιόν και του φάνηκε ιδανικός τίτλος για την έκθεση που διοργανώνει μαζί με το Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο στην Υδρα. Το αφιέρωμα συγκεντρώνει μια σειρά από λεπταίσθητα έργα ξένων καλλιτεχνών, που δημιουργούν αφουγκραζόμενοι το ένστικτο και όχι υπακούοντας στην εμπορευματοποίηση. Η ομαδική, άλλωστε, δίνει τη συνέχεια σε μια συνεργασία που ξεκίνησε το 2013 με πολύ συναίσθημα ανάμεσα στο Μουσείο της Υδρας και στον φιλέλληνα.

Εκείνη τη χρονιά, ο Γκιγιόν, ιδιοκτήτης της Valmont, ενός εκ των πιο γνωστών ομίλων στον χώρο των καλλυντικών και των spa, είχε παρουσιάσει μέρος της συλλογής με κεραμικά πιάτα. Τρία χρόνια μετά επιστρέφει στην Ελλάδα, με σκοπό να εκδηλώσει έμπρακτα τη βούλησή του να στηρίξει τη χώρα μας εν μέσω κρίσης και να περάσει θετικά μηνύματα στο εξωτερικό: «Η Ελλάδα είναι ένα εκπληκτικό μέρος, με ιστορία και αξιόλογους ανθρώπους. Με μοναδικά μνημεία και εξαιρετική φυσική ομορφιά. Εχει όλα τα εφόδια για να ξεκινήσει μια καινούργια πορεία και όλοι εμείς οι Ευρωπαίοι πρέπει να τη βοηθήσουμε», δήλωσε στην «Κ» την ημέρα των εγκαινίων.

Αναγνωρίζοντας το θετικό έργο της δραστήριας επικεφαλής του Μουσείου, Ντίνας Αδαμοπούλου, ο Γκιγιόν έχει σπεύσει να το ενισχύσει οικονομικά καθώς υπάρχουν αρκετές ανάγκες, οι οποίες είναι αδύνατον να καλυφθούν από τον προϋπολογισμό.

Με την καρδιά

Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει κι ένα έργο που έχει κάνει ο ίδιος ο συλλέκτης, είναι ένα corpus δημιουργιών αφιερωμένο σε αυτούς που πιστεύουν στην πανανθρώπινη και όχι στη χρηματιστηριακή αξία της τέχνης.

Ξεχωρίσαμε τα υπέροχα έργα του Γάλλου Κουεντίν Γκαρέλ, ενός δεξιοτέχνη του σχεδίου και ταλαντούχου γλύπτη που εστιάζει το βλέμμα του στο ζωικό βασίλειο. Εξαιρετική είναι και η ζωγραφική του Ιβ Μπελορζέ, ο οποίος ανακαλύπτει την ποιητικότητα των κτιρίων. Η ανθρώπινη μορφή απουσιάζει, αλλά υπαινίσσεται. Ο Κορεάτης Λι Γουνγκ Γουόνγκ έχει τη δύναμη της ευαισθησίας στους πίνακές του, αναμειγνύοντας την ασιατική παράδοση με τον δυτικό μοντερνισμό. Η έκθεση, που φιλοξενεί έργα και άλλων δημιουργών, θα διαρκέσει μέχρι και τα τέλη Αυγούστου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή