Νίκος Καραθάνος: «Είναι πολύ φθαρτό το θέατρο, σαν ένα πούπουλο»

Νίκος Καραθάνος: «Είναι πολύ φθαρτό το θέατρο, σαν ένα πούπουλο»

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Κάθε έργο όταν το ανεβάζεις είναι σαν να το γιορτάζεις. Και όταν λέω γιορτή, δεν εννοώ το γλέντι, αλλά μια μέρα λαμπρή», λέει στην «Κ» ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Νίκος Καραθάνος λίγες ώρες προτού οι «Ορνιθες» του Αριστοφάνη κατακλύσουν την ορχήστρα της Επιδαύρου. Στην πολυαναμενόμενη παράσταση οι ηθοποιοί μπορεί να μην ντυθούν με τα πολύχρωμα φτερά εξωτικών πουλιών που έχουν γεμίσει τις αφίσες και τα διαφημιστικά μπάνερ (από το βραβευμένο δημιουργικό γραφείο Beetroot), αλλά σίγουρα θα «πετάξουν» προς την αριστοφανική Νεφελοκοκκυγία ελπίζοντας να παρασύρουν και το κοινό μαζί τους σε μια παράσταση που υπόσχεται «φυγή» και υπαρξιακή ανύψωση.

«Ας το ευχαριστηθούμε», σημειώνει ο κ. Καραθάνος μετά τις πολύωρες πρόβες, τις διορθώσεις, τις παρεμβάσεις, τον διάλογο με τους ηθοποιούς. Εχει αλλάξει κάτι στη σκέψη του για την ερμηνεία του Αριστοφάνη σε αυτήν τη διαδρομή; «Οχι», απαντά με σιγουριά. «Πάντα κυνηγάς τον πρώτο παλμό της καρδιάς σου. Είναι πολύ φθαρτό το θέατρο, σαν ένα πούπουλο», σημειώνει.

Στο έργο του Αριστοφάνη, μια κωμωδία με πολιτικές αναγνώσεις, ο Πεισθέταιρος (τον οποίο υποδύεται ο ίδιος ο Νίκος Καραθάνος) και ο Ευελπίδης (Αρης Σερβετάλης) εγκαταλείπουν την Αθήνα και με τη βοήθεια του ανθρώπου-πουλί Εποπα (Χρήστος Λούλης) και των υπόλοιπων πτηνών δημιουργούν μια νέα πολιτεία και ένα τείχος που θα κόψει την επικοινωνία μεταξύ των θεών και των ανθρώπων.

Στους «Ορνιθες» του Νίκου Καραθάνου το διασκευασμένο κείμενο είναι του μεταφραστή-ψυχιάτρου Γιάννη Αστερή και του σκηνοθέτη της παράστασης και η μουσική αναμένεται να κινηθεί από κλασική μέχρι dance και ηλεκτρονική «ακολουθώντας τη λογική της παράστασης και όχι του κειμένου», όπως έχει δηλώσει ο ηθοποιός και συνθέτης Αγγελος Τριανταφύλλου («Κ» 24/7/16). «Τα έργα δείχνουν εμάς, εισχωρούν μέσα μας και δείχνουν τα εντόσθιά μας. Δεν μας λένε κάτι, ούτε έχουν κάποιο κρυφό μήνυμα», σημειώνει ο σκηνοθέτης.

Απογειωμένη Επίδαυρος

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση θα προσγειωθεί με τα φτερά του Αριστοφάνη για πρώτη φορά στην Επίδαυρο και θα κλείσει μια ομολογουμένως επιτυχημένη θεατρική περίοδο του αρχαίου θεάτρου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Ο αρχαίος κωμωδιογράφος άνοιξε τις παραστάσεις της Επιδαύρου με τον «Πλούτο» που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Κιμούλης.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πήρε ο Γιάννης Χουβαρδάς με την «Ορέστεια» του Αισχύλου, ενώ το Εθνικό Θέατρο συμμετείχε με δύο παραγωγές και μία συμπαραγωγή: την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού και τον «Οιδίποδα Τύραννο» σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας με το Θέατρο Βαχτάνγκοφ.

Το ΚΘΒΕ κατέβηκε στην Επίδαυρο με τους «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Τσεζάρις Γκραουζίνις. Ανεξάρτητα από τις κριτικές των παραστάσεων, το αρχαίο θέατρο ήταν ως επί το πλείστον ασφυκτικά γεμάτο στα θεατρικά διήμερα κατακτώντας τις προτιμήσεις του κοινού, σε σχέση με τις υπόλοιπες παραστατικές εκδηλώσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών.

​​«Ορνιθες» Αριστοφάνη, 19-20 Αυγούστου, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 9 μ.μ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή