ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ford εναντίον της Google με αυτόνομο όχημα

Η Ford δεν ενδιαφέρεται για χαμηλότερα επίπεδα ημιαυτονομίας, όπου ο οδηγός πρέπει να έχει τον νου του πάντα ή σε έκτακτες καταστάσεις, λόγω αμφιβολιών για την ασφάλεια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Ford ξεκίνησε την υλοποίηση ενός φιλόδοξου στόχου: να παράγει μαζικά έως το 2021 ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο, το οποίο δεν θα χρειάζεται οδηγό. Τη σχετική ανακοίνωση, σύμφωνα με το BBC και το Reuters, έκανε ο πρόεδρος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Μαρκ Φιλντς σε εκδήλωση στην Καλιφόρνια. Η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει τα κεφάλαια που επενδύει στο ερευνητικό κέντρο της στη Σίλικον Βάλεϊ και να κάνει πρόσθετες επενδύσεις σε άλλες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Η Ford θέλει οι καταναλωτές να μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα αυτόνομο όχημα έως το 2021, πιθανώς στο πλαίσιο μιας υπηρεσίας «κοινόχρηστης» χρήσης Ι.Χ., τύπου Uber, αλλά χωρίς οδηγό.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, που θέλει πλέον να τη βλέπουν οι άλλοι περισσότερο ως εταιρεία τεχνολογίας, αποφάσισε να ακολουθήσει την αυτόνομη πορεία της ανταγωνιζόμενη τους γίγαντες της Σίλικον Βάλεϊ, όπως την Google και την Apple, που επίσης προωθούν τα δικά τους αυτόνομα οχήματα. H Google βρίσκεται σε πιο προχωρημένο στάδιο, καθώς τα αυτόνομα οχήματά της βρίσκονται υπό δοκιμή στους δρόμους εδώ και έτη.

Οπως και η Google, η Ford έκανε γνωστό ότι θα εστιάσει στην αυτονομία «επιπέδου 4», δηλαδή στην τεχνολογία υψηλού επιπέδου, που επιτρέπει στα οχήματα να λειτουργούν τελείως μόνα τους, χωρίς επιτήρηση από άνθρωπο, μέσα σε μια πόλη. Υπάρχει ακόμη ένα επίπεδο, το πέντε, όπου η πλήρης αυτονομία του αυτοκινήτου επιτυγχάνεται υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, εντός ή εκτός πόλης. Η Ford ξεκαθάρισε ότι δεν ενδιαφέρεται για χαμηλότερα επίπεδα ημιαυτονομίας, όπου ο οδηγός πρέπει να έχει πάντα τον νου του (επίπεδο δύο) ή σε έκτακτες καταστάσεις (επίπεδο τρία). Για παράδειγμα, το σύστημα Autopilot της Tesla, που αλλάζει λωρίδες κυκλοφορίας μόνο του και κινεί το όχημα ανάλογα με την κυκλοφορία του δρόμου, θεωρείται επιπέδου δύο. Ομως τα απανωτά ατυχήματα (μεταξύ των οποίων ένα θανατηφόρο) με τέτοια οχήματα έχουν δημιουργήσει αμφιβολίες. Στο σημείο αυτό οι απόψεις της Ford και της Google συμπίπτουν, καθώς και η τελευταία έχει εκφράσει ανησυχίες για τις επιπτώσεις στην ασφάλεια από την ημιαυτόνομη οδήγηση. Με άλλα λόγια, οι δύο εταιρείες θεωρούν ότι αν ο υπολογιστής δεν έχει παντού και πάντα την πλήρη ευθύνη του οχήματος, δεν μπορεί κανείς να έχει εμπιστοσύνη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ