Νέες εκδόσεις

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΚΛΑΣΙΚΟ

ΦΙOΝΤΟΡ ΝΤΟΣΤΟΓΙEΒΣΚΗ

Οι φτωχοί

μτφρ: Aρης Αλεξάνδρου

εκδ. Γκοβόστη

Κοινωνική κριτική, ψυχολογικός ρεαλισμός, παρωδία. Με το πρώτο επιστολικό έργο του, γραμμένο μέσα σε εννέα μήνες το 1845, ο εικοσιπεντάχρονος Φιόντορ Ντοστογιέβσκη καθιερώνεται ως ένας πολύ μεγάλος μυθιστοριογράφος. Το αναγνωρίζει ο ποιητής Νεκράσοφ, το παραδέχεται ο μέγας κριτικός Μπελίνσκι. Και πράγματι, οι εμβληματικοί Μακάρ Ντεβούσκιν και Βαρβάρα Αλεξέγιεβνα θα παραμείνουν ζωντανοί τα τελευταία 170 χρόνια μέσα σε ένα κείμενο-μνημείο νατουραλιστικών αποτυπώσεων γύρω από τη φτώχεια, την ταπείνωση, την αγάπη, την τρυφερότητα αλλά και την προδοσία. Η μετάφραση, επίσης κλασική – του ρωσόφωνου μυθιστοριογράφου Aρη Αλεξάνδρου.

ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΡΟΜΠΕΡΤ ΛΙΤΕΛ

Φίλμπυ, Πορτραίτο του κατασκόπου

σε νεαρά ηλικία

μετ.: Ανδρέας Αποστολίδης

εκδ. Αγρα

Συναρπαστική αφήγηση μέσω πολλών προσώπων, με πρωταγωνιστή τον μυστηριώδη πράκτορα των Σοβιετικών Χ.Ε.Ρ. Φίλμπυ, τον «τρίτο άνθρωπο», που ήταν γνωστός και ως Κιμ. Απόφοιτος του Κέμπριτζ, γιος διάσημου αραβολόγου που ασπάστηκε το Ισλάμ, ο δαιμόνιος Εγγλέζος τάραξε τα νερά των μυστικών υπηρεσιών, ενώ από πολλούς πιστεύεται ότι υπήρξε διπλός ή τριπλός πράκτορας. Με εναργή τρόπο παρουσιάζεται η πολιτική κατάσταση στην Ευρώπη λίγο πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι τάσεις στον χώρο των σοσιαλιστών και κομμουνιστών στη Βιέννη και οι σχέσεις τους με την ΕΣΣΔ, οι συγκρούσεις, τα κινήματα.

ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΚΟΜΙΚ

ADAM GLASS, FEDERICO DALLOCCHIO

& CLAYTON HENRY

Suicide Squad – Γροθιά στο στομάχι

μετ.: Ηλίας Τσιάρας

εκδ. Anubis

Αλλοπρόσαλλοι και τερατόμορφοι υπερεγκληματίες του σύμπαντος της DC στρατολογούνται από τις φυλακές και συστήνουν την ομάδα αυτοκτονίας Suicide Squad. Για να ελέγχονται, να μην παραστρατούν, νανοβόμβες έχουν τοποθετηθεί στον λαιμό τους. Και στέλνονται να αντιμετωπίσουν άλλους υπερεγκληματίες, με αποτέλεσμα το πράγμα να περιπλέκεται. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι ασφαλώς καθάρματα, άλλοι είναι μπερδεμένες ψυχές που ζητούν εξιλέωση, αυτό όμως που προέχει είναι η μεταξύ τους σύγκρουση, η δράση. Μια δράση καταιγιστική και καλοσχεδιασμένη.

ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ

Στο τέλος του δρόμου

εκδ. Αγρα

Δεν υπάρχει φόνος ούτε υπάρχει θύμα, καθώς το «Στο τέλος του δρόμου» του Γιάννη Μαρή δεν είναι αστυνομικό μυθιστόρημα. Δημοσιευμένο σε 52 συνέχειες το 1957 στην εφημερίδα «Ακρόπολη» είναι ένα ρομάντζο για τον παθιασμένο έρωτα ανάμεσα σε ένα πανέμορφο μοντέλο, την ατίθαση καλλονή Ελένη Σγουρού, και τον ευγενικό γιατρό Γιώργο Δαλέζιο. Γεμάτο στερεότυπα, το roman feuilleton του αθηναιογράφου συγγραφέα είναι μια δροσερή ιστορία αντιπροσωπευτικών ελληνικών χαρακτήρων που συχνάζουν στα γνωστά σαλόνια της Αθήνας και στις κοσμικές παραλίες της Μυκόνου γραμμένη με ωραίο ρυθμό και βεβαίως –πως αλλιώς;- με υπερβάλλουσα ευκολία.

ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ

ΕΥΤΥΧΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΗ

Στο πίσω κάθισμα

εκδ. Ικαρος

Φιλόδοξο και ελκυστικό το λογοτεχνικό εγχείρημα που ξεκίνησε η Ευτυχία Γιαννάκη με το πυκνό και πολυεπίπεδο αστυνομικό μυθιστόρημα «Στο πίσω κάθισμα», στο οποίο μας συστήνει τον αστυνόμο Χάρη Κόκκινο. Είναι ένα αστικό νουάρ, με εγκεφαλική διεργασία αλλά και με πρωτογενή ένστικτα, τα οποία ανάλογα με την περίσταση απελευθερώνονται ή τιθασεύονται. Αναμφισβήτητα, η Ευτυχία Γιαννάκη έχει στυλ και με το δικό της έργο μάς υπενθυμίζει ότι η ελληνική σκηνή των αστυνομικών μυθιστορημάτων αποκτά βάθος και πολυμορφία. Το «Στο πίσω κάθισμα» μπλέκει την πόλη στην πλοκή του, οπότε δικαίως λογίζεται ως το πρώτο βιβλίο της τριλογίας της Αθήνας.

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή