Εντονη ανθρώπινη απουσία

1' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αρχαία και η νέα πόλη της Μεσσήνης έχουν καταφέρει να παίξουν σημαντικό ρόλο στην πολιτιστική αποκέντρωση στη χώρα μας. Ο σπουδαίος και συγκινητικός αρχαιολογικός χώρος φιλοξενεί ήδη τα γλυπτά της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη και τις νωπογραφίες της Ιόλης Ξιφαρά, σε μια έκθεση που συντονίζεται πλήρως με τον χώρο, ενώ το Μουσείο Χαρακτικής Τάκη Κατσουλίδη, στη νέα πόλη της Μεσσήνης, φιλοξενεί γκραβούρες της Βελγίδας χαράκτριας Ζιζέλ Ντενεμουστιέ (Gisèle Deneumoustie), σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Λουίζας Καραπιδάκη.

Είναι η τρίτη φορά που η Ντενεμουστιέ βρίσκεται στην Ελλάδα. Η πρώτη φορά ήταν το 1996 στην Κέρκυρα, ενώ πέρυσι βρέθηκε στους Παξούς. Φέτος, τα έργα της εκτίθενται προσκαλώντας το κοινό, ήδη από τις 30 Ιουλίου και έως τις 28 Αυγούστου, να κάνει έναν ονειρικό, ολίγον υπερρεαλιστικό αλλά οπωσδήποτε μαγευτικό περίπατο στις γκραβούρες της. Η μονοχρωμία με την ταυτόχρονη χρωματική τονικότητα δημιουργούν ένα πλέγμα, όπου ο θεατής, μέσω της άρτιας τεχνικής και της μορφοπλαστικής επιδεξιότητας της Ντενεμουστιέ, εισέρχεται σε έναν κόσμο όπου η ανθρώπινη απουσία είναι όσο έντονη χρειάζεται, ώστε τα φαντασιακά τοπία να μη μοιάζουν απάνθρωπα.

Η θεματολογία της Βελγίδας εικαστικού απλώνεται στα τοπία, στα δέντρα, στις θάλασσες και στα εσωτερικά δωματίων, ενώ, όπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης Λουίζα Καραπιδάκη, «χαρακτηρίζονται από την κλασική αισθητική ενός μαγευτικού ρεαλισμού, μιας τέχνης ακαθόριστου χρόνου αλλά διαχρονικής αξίας, που προσκαλεί τον θεατή σε μια εκ βαθέων ανάγνωση, αφού τον έχει ήδη κερδίσει με την εξπρεσιονιστική αφηγηματικότητα και τη σημασιολογική βαρύτητά της».

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της πρεσβείας του Βελγίου στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

​​Μουσείο Χαρακτικής Τάκη Κατσουλίδη, Καρατζά 15, Μεσσήνη. Εως 28/8.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή