ΕΛΛΑΔΑ

Τουρίστες εντρυφούν στα ελληνικά

ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗΣ

Το προφίλ των χρηστών είναι άτομα κυρίως 25-45 ετών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Ψήνεσαι να πάμε για καφέ;». Μια φράση ευρέως διαδεδομένη στην ελληνική αργκό που φαίνεται να ενθουσιάζει τους ξένους που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ελλάδα και μαθαίνουν μερικές «χρήσιμες» φράσεις. Αυτές και άλλες παρόμοιες εκφράσεις καθημερινού προφορικού λόγου διδάσκονται σε ηλεκτρονικά μαθήματα οι χρήστες της πλατφόρμας «Γλωσσόπολις» όσο προετοιμάζονται για το ταξίδι τους στην Ελλάδα. Η ανταμοιβή για όσους καταφέρουν να χρησιμοποιήσουν την ελληνική γλώσσα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους είναι εκπτώσεις σε μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία και άλλες τοπικές επιχειρήσεις που συνεργάζονται με την πλατφόρμα και βρίσκονται στην πρωτεύουσα. Η ιδέα για την πλατφόρμα γεννήθηκε από την Αθηνά Πήττα, επαγγελματία μεταφράστρια, η οποία αρχικά ήθελε να ανοίξει φροντιστήριο ξένων γλωσσών. «Η ιδέα μου ήρθε μετά τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα Erasmus για νέους επιχειρηματίες το 2013. Η τριβή με ανθρώπους της αγοράς στις Βρυξέλλες ανέτρεψε εντελώς τα αρχικά πλάνα του φροντιστηρίου και ύστερα από πολλές συζητήσεις καταλήξαμε στη δημιουργία του «Γλωσσόπολις», λέει στην «Κ» η νεαρή επιχειρηματίας. Με την επιστροφή της στην Ελλάδα και έχοντας αποκτήσει εφόδια και επαφές άρχισε να υλοποιεί την ιδέα της, η οποία εντάχθηκε στην κυψέλη νέων επιχειρήσεων της ολλανδικής πρεσβείας στην Αθήνα, Orange Groove. «Εβλεπα τον ενθουσιασμό σε όσους παρουσίαζα την ιδέα μου και αυτό μου έδινε θάρρος να συνεχίσω την προσπάθεια». Η πλατφόρμα έχει ως πελάτες τουριστικά πρακτορεία που παρέχουν τα εν λόγω μαθήματα στους πελάτες που θα κλείσουν τις καλοκαιρινές διακοπές τους στην Ελλάδα.

«Η αγορά του τουρισμού είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και απαιτητική γι’ αυτό έπρεπε να βρούμε έναν τρόπο ώστε να ενισχύσουμε με ευχάριστο τρόπο την τουριστική εμπειρία. «Δεν υπάρχουν πλέον ευκολόπιστοι τουρίστες, αλλά ταξιδιώτες που αναζητούν την ανάμειξη με τους ντόπιους. Η γλώσσα είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και γι’ αυτόν που τη μαθαίνει και γι’ αυτόν που την ακούει. Συνδέει με μοναδικό τρόπο ανθρώπους μέσω αναμνήσεων και συναισθημάτων». Οπως επισημαίνει η κ. Πήττα, τα μαθήματα απέφυγαν να εστιάσουν στις «ξύλινες» δόκιμες λέξεις που είναι δύσκολο να απομνημονευτούν από κάποιον που ξεκινάει από το μηδέν μια τόσο δύσκολη γλώσσα. «Χρησιμοποιήσαμε το χιούμορ στα μαθήματα. Οι τουρίστες ενθουσιάζονται όταν ακούν π.χ. τη μετάφραση της παροιμίας “έσπασε ο διάολος το ποδάρι του”! Το βρίσκουν αστείο και ταυτόχρονα συναρπαστικό και ζητούν μέσα από τα σχόλια που αφήνουν στην πλατφόρμα όλο και περισσότερες σχετικές εκφράσεις». Η κ. Πήττα αναφέρει ότι οι χρήστες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την ενότητα «βρισιές στα ελληνικά», που συγκεντρώνει τις περισσότερες προβολές, ενώ ακολουθεί η ενότητα «εστιατόρια και μπαρ». «Ενα μεγάλο ποσοστό θέλει να μάθει ελληνικά αλλά τους δυσκολεύει το αλφάβητο. Επίσης πολλοί επιθυμούν να “ανακατευτούν” με τον ντόπιο πληθυσμό και να ζήσουν για λίγο με τον τρόπο που ζουν οι Ελληνες υιοθετώντας την καθημερινότητα και τον λόγο τους».

Σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές μετρήσεις η πλατφόρμα έχει σημειώσει ανοδική πορεία αυτά τα χρόνια και όπως εξομολογείται η ιδρύτριά της, έχει αυξήσει το προσωπικό της, τα έσοδά της έχουν γνωρίσει άνοδο, ενώ στα άμεσα σχέδια είναι η επέκταση του δικτύου των συνεργατών στα ελληνικά νησιά, στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο.

Οσον αφορά το προφίλ των χρηστών, πάνω από το 70% είναι άτομα  25-45 ετών που ταξιδεύουν μόνοι ή σε ζευγάρι. Από τους πολίτες 118 χωρών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, μεγαλύτερο ζήλο επιδεικνύουν οι Ρώσοι, ενώ ακολουθούν οι Αμερικανοί, οι Βρετανοί, οι Γάλλοι, οι Γερμανοί. Τελευταία αυξάνονται και οι χρήστες από τη Μ. Ανατολή και την Ασία. Η κ. Πήττα εκτιμά ότι η πλατφόρμα σύντομα θα καταφέρει να επεκταθεί στη Γαλλία και στην Ισπανία, καθώς οι γλώσσες και οι προορισμοί των χωρών αυτών είναι δημοφιλείς στην Ευρώπη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ