ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κάμψη στην ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων

Πτωτικά, σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, κινήθηκε, το 2ο τρίμηνο του 2016, η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, με την αξία της να υποχωρεί κατά 6,8% και το συνολικό τζίρο να κατέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πτωτικά, σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, κινήθηκε, το 2ο τρίμηνο του 2016, η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, με την αξία της να υποχωρεί κατά 6,8% και το συνολικό τζίρο να κατέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), ενδεικτικό του αρνητικού κλίματος που επικράτησε στον κλάδο το β΄ τρίμηνο είναι ότι τέσσερις από τους εφτά τομείς της αγοράς κινήθηκαν πτωτικά. Το πρόσημο της αγοράς ήταν αρνητικό και σε επίπεδο εξαμήνου, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 8,2% στα 876 εκατ. Οι τομείς των προϊόντων Πληροφορικής και των Φωτογραφικών Ειδών ήταν εκείνοι που επηρεάστηκαν στον μεγαλύτερο βαθμό, με πτώση 27,2% και 15,3% αντίστοιχα. Στα προϊόντα Πληροφορικής οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες, οι φορητοί υπολογιστές και τα tablets, μειώθηκαν κατά 32,1% και 37,4% αντίστοιχα, ενώ, αντίθετα, οι οθόνες υπολογιστών και τα περιφερειακά παιχνιδιών παρουσίασαν αυξητική τάση. Επίσης, καταγράφηκε αύξηση στη μέση τιμή πώλησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες. Στον αντίποδα, η ελληνική αγορά των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών βελτίωσε τις επιδόσεις της το 2ο τρίμηνο του 2016, καταγράφοντας αύξηση 4,2%. Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX της GfK, οι τηλεοράσεις ήταν το σημαντικότερο τμήμα του τομέα, με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση κατά 8,4%. Μάλιστα, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας, ήταν η πρώτη φορά που η κατηγορία είχε θετικό πρόσημο, έπειτα από σχεδόν έναν χρόνο, αποκομίζοντας σημαντικό όφελος από το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου.

Τηλεπικοινωνίες: Αρνητικό ήταν το πρόσημο στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιών, με τον τομέα, μάλιστα, να καταγράφει πτώση έπειτα από έξι θετικά τρίμηνα. Η αγορά υποχώρησε, το 2ο τρίμηνο του 2016, κατά 5,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Η κατηγορία των κινητών τηλεφώνων είχε σημαντική συμβολή στη μείωση του τομέα, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,7%, ενώ, αντίθετα, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στην κατηγορία των wearables (60,5%) σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα. Να σημειωθεί ότι η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Είδη Εξοπλισμού: Στην κατηγορία των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμων, έπειτα από τέσσερα συνεχόμενα πτωτικά τρίμηνα, τόσο τα πολυμηχανήματα, όσο και οι εκτυπωτές, παρέμειναν σταθερά σε πωλήσεις, το εξεταζόμενο διάστημα. Συνολικά, ο τομέας παρουσίασε οριακή πτώση κατά 0,7%, σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του 2015. Επίσης, η πτώση της μέση τιμής στις κάμερες δράσης είχε ως αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση.

Φωτογραφικά Είδη: Σε αυτή την κατηγορία υπήρξε περαιτέρω μείωση, με τις πωλήσεις του τομέα να υποχωρούν κατά 15,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Συνεχιζόμενη έντονη μείωση σημειώθηκε και στην κατηγορία των φωτογραφικών μηχανών με σταθερούς φακούς. Επιπλέον, οι πωλήσεις τόσο των SLR φωτογραφικών μηχανών, όσο και των mirrorless (χωρίς καθρέφτη) φωτογραφικών μηχανών, παρέμειναν αρνητικές. Παρατηρήθηκε, επίσης, πτώση στη μέση τιμή πώλησης των φωτογραφικών μηχανών με αποσπώμενους φακούς.

Οικιακές Συσκευές: Ο τομέας παρέμεινε θετικός το β΄ τρίμηνο, αυξανόμενος κατά 2,1%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2015. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, η ζήτηση για προϊόντα ψύξης αυξήθηκε 7% και όλα τα εντοιχιζόμενα μοντέλα είχαν καλή απόδοση, ενώ σταθερά σε πωλήσεις παρέμειναν τα πλυντήρια και τα στεγνωτήρια.

Για τις μικρές οικιακές συσκευές, το β΄ τρίμηνο ήταν μια περίοδος σταθεροποίησης, με τις πωλήσεις του τομέα να καταγράφουν μικρή αύξηση 1,1% σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του 2015.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ