ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κυρίως ρούχα αγοράζουν online από το εξωτερικό οι Ελληνες

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Tο 95%των Ελλήνων που κάνει online συναλλαγές πραγματοποιεί αγορές σε ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού. Το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμάται από τους περισσότερους Ελληνες online αγοραστές: το 54% των e-shoppers που κάνει διασυνοριακές αγορές, έχει αγοράσει είδη από εκεί. Αλλοι προορισμοί διασυνοριακών αγορών είναι Κίνα (47%), ΗΠΑ (34%) και Γερμανία (21%).

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα της PayPal και της GfK για την εικόνα του on line διασυνοριακού εμπορίου στην Ελλάδα.

Ο πρώτος λόγος για αγορές από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, και τη Γερμανία είναι οι καλύτερες τιμές στα προϊόντα, (27%, 22% και 22% αντίστοιχα), ακολουθούμενος από την πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα τους, καθώς και την καλύτερη ποιότητα των προϊόντων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως όσον αφορά την Κίνα, οι αγοραστικές αποφάσεις επίσης βασίζονται κυρίως στις καλύτερες τιμές: αυτό αποτελεί το βασικό κίνητρο για το 72% των Ελλήνων on line καταναλωτών που ψωνίζουν από τη χώρα αυτή. Παρότι η απόφαση για τις αγορές μπορεί να είναι εύκολη λόγω των ελκυστικών προσφορών στην Κίνα, οι πελάτες που ψωνίζουν από ξένες αγορές, λαμβάνουν επίσης υπόψη τους τα επιπρόσθετα προγράμματα προστασίας καταναλωτή. Οι Ελληνες στρέφονται σε on line αγορές από το εξωτερικό κυρίως για να αγοράσουν είδη ένδυσης (41%), καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη (31%), κοσμήματα και ρολόγια (17%). Ωστόσο, άλλες κατηγορίες, όπως τα ψηφιακά αγαθά ή τα ταξίδια, γνωρίζουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον από τους on line αγοραστές: αυτά τα είδη αντιπροσωπεύουν το καθένα το 11% των on line αγορών που πραγματοποίησαν οι Ελληνες σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες.

Ανάμεσα σε όλους τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα στην Ελλάδα, το 88% δεν προβληματίζεται στο να κάνει αγορές από εμπόρους με έδρα στο εξωτερικό και το διασυνοριακό εμπόριο δεν αποτελεί πλέον μια εξωτική εμπειρία για τους Ελληνες. Το 35% δεν το απασχολεί πού είναι η βάση της εταιρείας, αρκεί να πρόκειται για αξιόπιστο και αναγνωρισμένο έμπορο, ενώ το 23% των ερωτηθέντων επικεντρώνεται στην τιμή – εάν το συνολικό κόστος είναι καλό, δεν έχουν δεύτερες σκέψεις για τις αγορές τους, ακόμα και αν ο έμπορος βρίσκεται στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, διάφοροι άλλοι επιπρόσθετοι παράγοντες οδηγούν τους Ελληνες να κάνουν αγορές από ξένα e-shops, με τα μεταφορικά κόστη να έχουν μεγάλη σημασία και να το δηλώνει το 88% των ερωτηθέντων. Η συχνότητα των on line αγορών από το εξωτερικό δύναται επίσης να ενισχυθεί από την παροχή κουπονιών, προσφορών ή εκπτώσεων (41%), και ιστοσελίδων στην ελληνική γλώσσα (45%).

Οταν ρωτήθηκε για τους λόγους για τους οποίους επέλεξε τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής στις ηλεκτρονικές αγορές από το εξωτερικό, το 46% των Ελλήνων on line αγοραστών δήλωσε ως τον πιο βασικό, τη γρήγορη διαδικασία πληρωμής. Τα άλλα πιο σημαντικά κίνητρα ήταν ο ασφαλέστερος τρόπος πληρωμής (44%), η άνετη διαδικασία πληρωμής (41%) και το κατά πόσον είναι ευρέως αποδεκτός ο τρόπος πληρωμής από τους εμπόρους (27%).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ