Σε νέες απαλλοτριώσεις για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι προχωράει το υπ. Υποδομών

Σε νέες απαλλοτριώσεις για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι προχωράει το υπ. Υποδομών

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην κήρυξη νέων συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης και των συνοδών του έργων προχώρησε το υπουργείο Υποδομών μέσα στο καλοκαίρι. Η απόφαση αφορά έκταση 39,4 στρεμμάτων, με εκτιμώμενο κόστος 116.000 ευρώ. Συνολικά το κόστος των απαλλοτριώσεων, των αρχαιολογικών ερευνών και της μετακίνησης των δικτύων κοινής ωφελείας υπολογίζεται στα 80 εκατ. ευρώ.

Οι απαλλοτριώσεις στο Καστέλλι κηρύσσονται κατεπείγουσες, με βάση απόφαση της διυπουργικής που χαρακτήρισε το έργο «γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας», απόφαση που θα διευκολύνει την ταχύτερη διεκπεραίωσή τους. Το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων στον δήμο Μίνωα-Πεδιάδας (σε συνέχεια του πολεμικού αεροδρομίου) η οποία έχει κτηματογραφηθεί στο παρελθόν, γεγονός που κάνει ευκολότερη την κήρυξη των απαλλοτριώσεων. Το έργο περιλαμβάνει και τις οδικές συνδέσεις του αεροδρομίου με το βόρειο και νότιο οδικό άξονα του νησιού, καθώς και μια εμπορευματική ζώνη (στο πρότυπο του «Ελ. Βενιζέλος»).

Υπενθυμίζεται ότι η ανάθεση του έργου βρίσκεται σε εκκρεμότητα από το 2008, διάστημα στο οποίο έγιναν και πολλές αλλαγές τόσο στον σχεδιασμό του έργου όσο και στον τρόπο δημοπράτησής του. Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με τον προϋπολογισμό να εκτιμάται στα 800 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει στο παρελθόν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, το Δημόσιο θα κατέχει το 45%-55% της εταιρείας διαχείρισης του νέου αεροδρομίου, ενώ ο υποψήφιος που θα περιορίσει τη συμμετοχή του Δημοσίου, που ανέρχεται σε 220 εκατ. ευρώ, θα μοριοδοτηθεί. Να σημειωθεί ότι, βάσει των νέων κανονισμών της Eurostat, το έργο δεν θα εξαιρεθεί από τον συνυπολογισμό του στο έλλειμμα, λόγω της μεγάλης συμμετοχής του Δημοσίου στο τελικό σχήμα. Γενικά, στον διαγωνισμό έχουν γίνει εννέα αλλαγές, ανάμεσα στις οποίες (εκτός της αύξησης του ποσοστού του Δημοσίου στο τελικό σχήμα και της μοριοδότησης όσων περιορίσουν τη συμμετοχή του στην κατασκευή) περιλαμβάνονται η αύξηση της βαρύτητας της οικονομικής προσφοράς των διαγωνιζομένων, η αύξηση του ανταποδοτικού τέλους προς την τοπική αυτοδιοίκηση στο 2% των ακαθάριστων εσόδων του αερολιμένα και η παροχή ευελιξίας για τη μεταβίβαση των μετοχών του παραχωρησιούχου σε διάφορα επενδυτικά κεφάλαια, κεφάλαια επενδύσεων σε υποδομές κ.λπ.

Για τον διαγωνισμό έχουν εκφράσει ενδιαφέρον οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις- Vinci, J&P Αβαξ- Bouygues-Aeroports de Paris, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ACS και η China State Construction Engineering Corporation. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών των τεσσάρων ενδιαφερόμενων ομίλων παραμένει (έπειτα από πολλές παρατάσεις) η 30ή Σεπτεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή