ΕΛΛΑΔΑ

Συμφωνία τεσσάρων σημείων για ΟΑΣΘ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε συμφωνία τεσσάρων βασικών σημείων κατέληξαν την Πέμπτη οι εμπλεκόμενες πλευρές στην τριμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εργασίας, σχετικά με το ζήτημα του ΟΑΣΘ.

Στη συνάντηση συμμετείχαν αντιπροσωπεία των εργαζομένων στον Οργανισμό, οι εκπρόσωποι της διοίκησης και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξεδόθη από το υπουργείο, η συμφωνία περιλαμβάνει τέσσερα σημεία:

1) Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλλει μίνιμουμ  18% των μηνιαίων εσόδων από τα κόμιστρα έναντι της αποπληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων

2) Το Υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και δικτύων θα προκαταβάλλει μαζί με την επιδότηση του Σεπτεμβρίου και τα αντίστοιχα  ποσά του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου με την προϋπόθεση ότι με τα ποσά αυτά θα εξοφληθούν οι οφειλές προς τους εργαζόμενους, πράγμα που συμφωνήθηκε από τα δύο μέρη (εργοδοσία, εργαζόμενοι)

3) Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης θα καταβάλλει σε σύντομο χρονικό διάστημα το ποσό των 2.400.00€ για την κάλυψη της μετακίνησης πολυτέκνων και άλλων κοινωνικών κατηγοριών για το 2016.

4) Το Υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και δικτύων θα οργανώσει άμεσα διαδικασίες διαλόγου με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (διοίκηση ΟΑΣΘ, εργαζόμενων ΟΑΣΘ και Υπουργεία) για το μέλλον του ΟΑΣΘ, ο οποίος διάλογος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31.10.2016

Ο υπουργός Εργασίας, κ. Γιώργος Κατρούγκαλός τόνισε: «Δύο είναι τα σημαντικά θέματα: Πρώτον όποιες απαιτήσεις και να έχει ο ΟΑΣΘ απέναντι στο δημόσιο έχει μια πρωταρχική υποχρέωση ως εργοδότης, να πληρώνει τους μισθούς στους εργαζομένους του. Δεν έχει επιλογή ο εργοδότης να μην πληρώνει τους εργαζομένους του, ούτε είναι νόμιμο το lock out στην Ελλάδα. Το δεύτερο είναι να διευκρινιστεί πράγματι ποιες είναι οι οφειλές του δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ. Είναι αλήθεια ότι η μεταφορά αποτελεί κοινωνικό αγαθό. Επίσης είναι αληθές ότι όπου υπάρχει μία ιδιωτική επιχείρηση όπως είναι ο ΟΑΣΘ για να ασκηθεί αυτή η κοινωνική πολιτική πρέπει να υπάρχει επιδότηση από τα συναρμόδια υπουργεία. Αυτή η επιδότηση όμως πρέπει να γίνεται με απόδοση λογαριασμού, να μην γίνεται πάρτι. Και αυτό ακριβώς ζητήσαμε από την άλλη πλευρά μια που δεν υπάρχουν εδώ και  δύο χρόνια οι σχετικές δημόσιες συμβάσεις που έπρεπε να έχουν συναφθεί ανάμεσα στα αρμόδια Υπουργεία και τον ΟΑΣΘ. Αντίστοιχα ο στόχος μας ήταν διττός, πρώτον να αποκατασταθεί η δημόσια υπηρεσία των συγκοινωνιών στην πόλη της Θεσσαλονίκης, μια που το δημόσιο αγαθό της μεταφοράς δεν πρέπει να εξαρτάται από την αγορά και μόνο. Και δεύτερον, προφανώς, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι τους μισθούς τους που εδώ και τρεις μήνες δεν καταβάλλονται».

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας, κ. Ανδρέας Νεφελούδης έκανε λόγο για την «καλύτερη δυνατή συμφωνία με τις παρούσες συνθήκες».

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ