ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υποβολείο

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Ο ΕΝΦΙΑ», έχει πει ο Τσίπρας, «είναι ένας λαιμητόμος»  • –αρσενικός είναι απεχθέστερος–  • «που δεν διορθώνεται, καταργείται».  • Γι’ αυτό τώρα τον παλεύουν από δω, τον πιλατεύουν από κει,  • αλλά αυτός αντιστέκεται.  • Και πώς να ανακοινωθεί.  • Ο αδιόρθωτος.  • Ο λαιμητόμος.  •

Ισως το χειρότερο που «υλοποιούν» οι συριζαίοι είναι το δηλητήριο με το οποίο ποτίζουν  • με χίλιους δυο τρόπους  • τη δημόσια ζωή.  • (Παλιά τους τέχνη κόσκινο, θα πεις.)  • Χολερικοί και μικρόψυχοι, λιανίζουν αίφνης από την «Αυγή» τον Πύρρο Δήμα ως ολυμπιονίκη.  • Φασίζοντες του Μαξίμου δαχτυλοδείχνουν,  • εξομοιώνοντάς τους με τα σαπρόφυτα του Διαδικτύου,  • τον Πορτοσάλτε του ΣΚΑΪ και τον Παπαπαναγιώτου του Βήμα fm επειδή τουίταραν την απορία τους  • –γενική απορία–  • για τους «χειρισμούς» των Αρχών στο θαλάσσιο δυστύχημα στην Αίγινα.  • Και ο μιθριδατισμός καλά κρατεί.  •

Ρετάρω ακόμα, μετά τις «διακοπές».  • Το τομίδιο του Ν.Δ. Τριανταφυλλόπουλου «Για τον Ζήσιμο Λορεντζάτο»,  • στο οποίο αναφέρθηκα την περασμένη Κυριακή,  • έχει εκδοθεί από τον «Ικαρο». • Για όσους το αναζητήσουν.  •

Και πώς σου φάνηκαν οι «Ορνιθες» του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο;  • Κατ’ αρχάς, ποιου Αριστοφάνη;  • Του Καραθάνου, ναι.  • Και μου κάνει εντύπωση που όσα  • διθυραμβικά  • δημοσιεύθηκαν τις πρώτες μέρες της εβδομάδας για την παράσταση,  • μεταξύ των οποίων και μια εκτενής κριτική,  • δεν αναφέρουν λέξη για το γεγονός ότι στην παράσταση αυτή είδαμε το μισό έργο.  • Εδώ είχαν εξαφανιστεί απολύτως ολόκληρα επεισόδια,  • ιδίως τα κωμικά εκείνα όπου την πολιτεία των πουλιών επισκέπτονται διαδοχικά, μόλις πληροφορήθηκαν την ίδρυσή της, διάφορα τρωκτικά της δημόσιας ζωής της Αθήνας,  • όπως ιερέας, ποιητής, χρησμολόγος, γεωμέτρης, νομοπώλης, καταδότης, πατροκτόνος κ.λπ.,  • τους οποίους εκδιώκουν κακήν κακώς ο Πεισθέταιρος και τα πουλιά.  • Εδώ ακόμη και η κωμικότατη σκηνή με την επίσκεψη τριμελούς αντιπροσωπείας των θεών στραγγαλίστηκε  • και το έργο τελείωσε απότομα καταπίνοντας την καταληκτήρια σκηνή, όπου ο Πεισθέταιρος παίρνει από τον Δία τη Βασιλεία και την φέρνει θριαμβικά στην πόλη των πουλιών. • Για να το πω με αριθμούς,  • βασιζόμενος στην παλιά, πιστή μετάφραση του Θρασύβουλου Σταύρου,  • από τις 69 σελίδες του κειμένου είχαν εξαφανιστεί οι 35 • – δηλαδή το μισό έργο. •

Πιστεύω ότι ο Νίκος Καραθάνος έδειξε πως θα μπορούσε να στήσει μια εξαίρετη αριστοφανική παράσταση, • ισοζυγιασμένη μεταξύ κωμικής και ποιητικής ατμόσφαιρας. Με πνεύμα, με δροσιά,• μακριά από τα πανηγυρτζίδικα, σαχλοεπιθεωρησιακά καμώματα, • αυτά που έκαναν το ελληνικό κοινό να έχει σήμερα στρεβλή ιδέα για το τι είναι το έργο του Αριστοφάνη. • Πιστεύω, μάλιστα, ότι είναι ο μόνος σκηνοθέτης των τελευταίων αρκετών χρόνων που δείχνει ότι μπορεί να το καταφέρει αυτό. •Αλλο αν έχανε εδώ κι εκεί το μέτρο, • πλατειάζοντας και απορρυθμίζοντας τη ροή και το νεύρο της παράστασης. • Το ζήτημα είναι να το παλέψει με το σύνολο ενός αριστοφανικού έργου. •

Αναρωτιέμαι όμως: • Ούτε το Φεστιβάλ • ούτε η παραγωγός της παράστασης Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση • αισθάνθηκαν την ευθύνη να ενημερώσουν το κοινό ότι θα δουν όχι τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη • αλλά παράσταση εμπνευσμένη από το έργο αυτό; • Δεν έχουν καμία ευθύνη για την πλάνη που αποκόμισαν χιλιάδες θεατές για τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη, • ιδίως όσοι έβλεπαν για πρώτη φορά το έργο; • Το συνηθέστατα πλέον σημειούμενο στο πρόγραμμα μιας παράστασης «σκηνοθεσία-διασκευή» είναι παραπλάνηση του κοινού όταν λείπει το μισό έργο. • Οχι;

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ