Στα 15,86 εκατ. τα κέρδη της Cosco από το λιμάνι του Πειραιά

Στα 15,86 εκατ. τα κέρδη της Cosco από το λιμάνι του Πειραιά

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ρυθμό 18,3% «έτρεξε» η κερδοφορία των δραστηριοτήτων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου, καθώς όπως ανακοίνωσε η μητρική Cosco Shipping Ports (όπως ονομάζεται πλέον η Cosco Pacific, μετά τον πρόσφατο μετασχηματισμό του ομίλου της Cosco συνολικά), τα κέρδη ανήλθαν σε 15,86 εκατ. ευρώ, έναντι 13,4 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 78,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 13,2% σε σχέση με τα 70 εκατ. ευρώ της περυσινής περιόδου.

Οπως αναφέρει στην ανάλυση των αποτελεσμάτων της εταιρείας, η διοίκηση της Cosco Shipping Ports, η αύξηση των οικονομικών επιδόσεων της δραστηριότητας στον Πειραιά, οφείλεται στην άνοδο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, κατά το σύνολο του πρώτου εξαμήνου, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειριζόταν η Cosco στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, πέρασαν 1.688.892 εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 14% έναντι των 1.481.718 εμπορευματοκιβωτίων, που είχαν διακινηθεί κατά το περυσινό πρώτο εξάμηνο.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η δραστηριότητα του Πειραιά και η αντίστοιχη του Γκουανγκζού στη Νότια Κίνα, ήταν και ο λόγος που εμφανίστηκε κερδοφορία στο σκέλος των δραστηριοτήτων, όπου η Cosco διαθέτει πλειοψηφικά μερίδια συμμετοχής. Αλλωστε, η συνεχιζόμενη επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, αλλά και του κινεζικού εξωτερικού εμπορίου (πτώση 3,3% κατά το πρώτο εξάμηνο) έχει πλήξει τις εγχώριες δραστηριότητες του ομίλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά ο όμιλος εμφάνισε πτώση των εσόδων του κατά 0,6% σε 244 εκατ. ευρώ, έναντι 245,1 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Αντίστοιχα, η κερδοφορία υποχώρησε κατά 8% σε 152 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά, μέσω των 149 προβλητών του ομίλου παγκοσμίως, διακινήθηκαν 46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 44,46 εκατ. πέρυσι, μια αύξηση της τάξεως του 3,5%.

Οπως αναφέρει, μάλιστα, η διοίκηση του ομίλου, κύριος λόγος της αύξησης αυτής, ήταν η «συνεχιζόμενη εξαιρετική απόδοση του λιμανιού του Πειραιά», ενώ φέτος προστέθηκαν στα αποτελέσματα διαχείρισης και οι δραστηριότητες στο τουρκικό λιμάνι Kumport και στο αντίστοιχο της Κορέας το Μπουσάν.

Υπενθυμίζεται ότι με την προσθήκη και του Ιουλίου, η σχετική δραστηριότητα στην Ελλάδα καταγράφει άνοδο της τάξεως του 14,2%, καθώς συνολικά στο επτάμηνο (περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου) διακινήθηκαν συνολικά 2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,76 εκατ. το αντίστοιχο επτάμηνο του 2015, ενώ τους επόμενους μήνες, μετά και την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ από τον κινεζικό κολοσσό, προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, δεδομένου ότι θα ενοποιούνται και τα στοιχεία από τον προβλήτα Ι που ανήκει στον ΟΛΠ. Τον φετινό Ιούλιο διακινήθηκαν συνολικά 323,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 280,6 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων που είχαν διακινηθεί τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Πρόκειται για μέγεθος αυξημένο κατά 15,2%, το οποίο μάλιστα συνιστά και νέο ιστορικό υψηλό, από την έναρξη της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Ανάλογο ρεκόρ είχε σημειωθεί και τον προηγούμενο μήνα (Ιούνιος 2016), όταν είχαν διακινηθεί συνολικά 314.000 εμπορευματοκιβώτια. Η επίδοση του φετινού επταμήνου διατηρεί αμετάβλητο και τον φετινό στόχο της διοίκησης για αύξηση της σχετικής δραστηριότητας σε περίπου 3,2-3,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως, έναντι 3 εκατ. που διακινήθηκαν το 2015, χωρίς να αποκλείεται μάλιστα να υπερκεραστεί η σχετική πρόβλεψη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή