ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενταξη στο πρόγραμμα των 36 δόσεων ή διακοπή της ηλεκτροδότησης από ΔΕΗ

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

Στο στόχαστρο το αμέσως επόμενο διάστημα θα βρεθούν οφειλέτες με λογαριασμούς άνω των 3.000 ευρώ, που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους και αριθμούν περί τις 89.000, με ένα συνολικό ανεξόφλητο ποσό 509 εκατ. αλλά και καταναλωτές με μεσαίου ύψους οφειλές μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ, που αριθμούν περί τις 216.000 με ένα συνολικό ανεξόφλητο ποσό 278 εκατ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στο αποτελεσματικό μέτρο της διακοπής της ηλεκτροδότησης επανέρχεται η ΔΕΗ μετά τις απέλπιδες προσπάθειες για την είσπραξη των οφειλών της, μέσω ευνοϊκών διακανονισμών, «μπόνους συνέπειας» και εκπτώσεων για τους καλοπληρωτές. Στο στόχαστρο το αμέσως επόμενο διάστημα θα βρεθούν οφειλέτες με λογαριασμούς άνω των 3.000 ευρώ, που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους και αριθμούν περί τις 89.000, με ένα συνολικό ανεξόφλητο ποσό ύψους 509 εκατ. ευρώ αλλά και καταναλωτές με μεσαίου ύψους οφειλές μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ, που αριθμούν περί τις 216.000, με ένα συνολικό ανεξόφλητο ποσό ύψους 278 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία προκύπτουν από χθεσινή ανακοίνωση της ΔΕΗ για τους διακανονισμούς των 36 δόσεων, μέσω της οποίας θέτει το δίλημμα, διακανονισμός ή διακοπή. «Καλούνται όλοι οι πελάτες μας να σπεύσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των 36 δόσεων. Η ευθύνη είναι δική τους» αναφέρει χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση της ΔΕΗ, ενώ σε άλλο σημείο, αναφέρει με νόημα, ότι μεγάλος αριθμός καταναλωτών αποφεύγει συστηματικά να πληρώνει τις οφειλές του, τις οποίες «θυμούνται» όταν γίνει διακοπή της ηλεκτροδότησης. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η επισήμανση της ΔΕΗ, για τις δύο παραπάνω κατηγορίες πελατών, περί παρέμβασης στον μετρητή σε ένα μεγάλο μέρος αυτών και μάλιστα περισσότερες από μία φορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η ΔΕΗ, μέχρι σήμερα 350.000 πελάτες έχουν διακανονίσει συνολικές οφειλές της τάξεως του 1 δισ. ευρώ και προς το παρόν φαίνεται να τηρούνται κανονικά σε ποσοστό άνω του 90%. Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, βάσει στοιχείων προκύπτει ότι «οι πελάτες με τις μικρότερες οφειλές αποφεύγουν να διακανονίσουν την οφειλή τους, βασιζόμενοι ίσως στην κοινωνική ευαισθησία της Επιχείρησης». Αυτή μάλιστα η κατηγορία, σύμφωνα με τη ΔΕΗ, είναι η πολυπληθέστερη. Κάτω από 500 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 1.230.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 146 εκατ. ευρώ. Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 298.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 153 εκατ. ευρώ.

Οι πελάτες με τις μεσαίου ύψους οφειλές, δηλ. μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε μεγαλύτερο ποσοστό, 36%. Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 216.000 με συνολική οφειλή 278 εκατ. ευρώ.

Οι πελάτες με τις μεγαλύτερες οφειλές, πλέον των 3.000 ευρώ, έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε ποσοστό 32%.

Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 89.000 με συνολική οφειλή 509 εκατ. ευρώ.

Είναι αυτονόητο ότι οι οφειλές αυτών των κατηγοριών, και ιδιαίτερα οι τελευταίες, αποτελούν στόχο πρώτης προτεραιότητας για τη ΔΕΗ, χωρίς βέβαια να αμελούνται και οι υπόλοιπες, αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση.

Η ΔΕΗ καλεί όλους τους πελάτες της να σπεύσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των 36 δόσεων, σημειώνοντας εν είδει προειδοποίησης «η ευθύνη είναι δική τους».

«Οσο μειώνεται η ασυνέπεια, τόσο μεγαλύτερες δυνατότητες θα έχει η ΔΕΗ για στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων» σημειώνει η ΔΕΗ. Τέλος, απαντώντας σε αναφορές σχετικά με εξάμηνους λογαριασμούς ως απόδειξη της αναποτελεσματικότητας του μηχανισμού είσπραξης των οφειλών, διευκρινίζει, ότι οι λογαριασμοί της ΔΕΗ είναι 2μηνοι ή μηνιαίοι για μεγαλύτερους πελάτες. Παρέκκλιση από αυτό συνιστά εξαίρεση, οφειλόμενη σε αντικειμενική αδυναμία καταμέτρησης (αρμοδιότητα ΔΕΔΔΗΕ), όπως π.χ. συνέβη το τελευταίο διάστημα στη Χίο. Σημειώνει τέλος, ότι εάν οι λογαριασμοί γίνονταν μηνιαίοι, η πρόσθετη επιβάρυνση για τη ΔΕΗ θα ήταν της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ