Εγκαίνια επικοινωνιακού χαρακτήρα

Εγκαίνια επικοινωνιακού χαρακτήρα

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι εποχές και οι συνθήκες μπορεί να αλλάζουν, όμως η παλαιά και αγαπημένη «κορδέλα» παραμένει ζωντανή. Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης πρόκειται αύριο να εγκαινιάσουν ένα τμήμα 20 χιλιομέτρων στην εθνική οδό Κορίνθου – Πατρών, το οποίο όμως… έχει δοθεί ήδη σε κυκλοφορία από τα μέσα του καλοκαιριού. Θα εγκαινιάσουν επίσης τον έναν κλάδο μιας διπλής σήραγγας στον ίδιο δρόμο και θα επιθεωρήσουν τα έργα στη σήραγγα της Κλόκοβας, σε ένα καθαρά επικοινωνιακού χαρακτήρα γεγονός.

Το τμήμα Κορίνθου – Κιάτου, για το οποίο ο λόγος, είναι το πρώτο κομμάτι από τα 120 χλμ. της εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών που δόθηκε ολόκληρο στην κυκλοφορία στις αρχές Αυγούστου. Τα έργα στην εθνική οδό Κορίνθου – Πατρών έχουν μια ιδιαιτερότητα. Πρόκειται για το μόνο από τα πέντε παραχωρημένα σε ιδιώτες οδικά έργα που ανακατασκευάζεται παράλληλα με την κυκλοφορία (όχι δηλαδή σε νέα χάραξη, όπως η Ιονία Οδός, οι σήραγγες Τεμπών – Πλαταμώνα). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από τη στιγμή που η κατασκευή άρχισε ανά σημεία να ολοκληρώνεται, οι κατασκευαστές του έργου (κοινοπραξία Απιον Κλέος) και ο παραχωρησιούχος Ολυμπία Οδός έδιναν μικρά νέα κομμάτια σε λειτουργία. Για παράδειγμα διοχέτευαν όλη την κυκλοφορία στο ένα ρεύμα του νέου αυτοκινητόδρομου, προκειμένου να ελευθερωθεί ο χώρος για να κατασκευαστεί το άλλο. Ετσι έχουν σταδιακά αποδοθεί διάφορα έργα, όπως σήραγγες, γέφυρες κ.λπ. Το κομμάτι Κορίνθου – Κιάτου, που θα εγκαινιαστεί αύριο, ξεκίνησε να αποδίδεται τμηματικά στα μέσα του καλοκαιριού και είναι σχεδόν εδώ και έναν μήνα σε πλήρη κυκλοφορία. Περιλαμβάνει τρεις κόμβους, εκ των οποίων οι δύο ανακατασκευάστηκαν (Αρχαίας Κορίνθου και Κιάτου) και ο ένας είναι νέος (Ζευγολατιού). Τα εγκαίνια, στα οποία έχει προσκληθεί όλη η τοπική πολιτική σκηνή, θα πραγματοποιηθούν στον σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων στο Κιάτο.

Μετά το Κιάτο ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Υποδομών θα εγκαινιάσουν και τη σήραγγα Δερβενίου (της οποίας όμως θα αποδοθεί στην κυκλοφορία μόνον ένας κλάδος). Η σήραγγα βρίσκεται σε απόσταση 35 χλμ. από το Κιάτο και αποτελείται από δύο αλλεπάλληλα τμήματα (670 μ. και 535 μ.) που συνδέονται με γέφυρα.

Η «γιορτινή ημέρα» του υπουργείου Υποδομών θα ολοκληρωθεί με επίσκεψη στο εργοτάξιο της Κλόκοβας, το οποίο ανήκει στον οδικό άξονα Αντιρρίου – Ιωαννίνων (Ιόνια Οδός). Οι δίδυμες σήραγγες έχουν μήκος 2.950 μ. και η διάνοιξή τους έγινε τον Ιούνιο. Ο κατασκευαστής (ΤΕΡΝΑ) αναμένεται έως τον Νοέμβριο να ολοκληρώσει την εσωτερική επένδυση των σηράγγων, ώστε μετά να ξεκινήσουν οι εργασίες εξοπλισμού τους (ηλεκτρομηχανολογικά, συστήματα ασφαλείας κ.λπ.). Το έργο έχει πάρει παράταση έως τον Αύγουστο του 2017, ωστόσο η πορεία των εργασιών δείχνει ότι θα παραδοθεί νωρίτερα.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως αποκάλυψε η «Κ», για την ολοκλήρωση των έργων τον Μάρτιο του 2017 το υπουργείο Υποδομών υπέγραψε μυστικές συμφωνίες με τις Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό και Κεντρική Οδό, πληρώνοντας σε νέες αποζημιώσεις και σε πριμ επιτάχυνσης 456,3 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή παρουσιάστηκε στη Βουλή… ως νίκη από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος υποστήριξε ότι χάρη στη δεινή διαπραγματευτική ικανότητα του υπουργείου εξοικονομήθηκαν 764,4 εκατ. ευρώ έναντι των αρχικών απαιτήσεων των εργολάβων. Σημειώνεται ότι από την παράδοση στην κυκλοφορία τον Μάρτιο εξαιρέθηκαν τέσσερα σημεία στην Ολυμπία Οδό (Δερβένι, Καμάρες Αιγιαλείας, Αραχωβίτικα Aχαΐας, κόμβος Ρίου) και η σήραγγα της Κλόκοβας στην Ιονία Οδό, που θα πρέπει να παραδοθούν έως τις 31 Αυγούστου 2017.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή