ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 12,7 ευρώ ανά επιβάτη τα αεροπορικά τέλη στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Το ανώτατο ύψος των αεροπορικών τελών καθορίζεται μέσα στην ίδια τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που υπεγράφη μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας και έχει ήδη κυρωθεί από τη Βουλή. Σε αυτήν προβλέπεται ότι τα αεροπορικά τέλη δεν θα μπορούν να ξεπερνούν τα 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Sentel, τα οποία θα πρέπει έως τα τέλη του έτους να έχουν περιέλθει στη διαχείριση της κοινοπραξίας που αναδείχθηκε από τον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Την ίδια στιγμή όμως το υπουργείο Υποδομών εξακολουθεί να μην έχει προχωρήσει στον μετασχηματισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε ανεξάρτητη αρχή, προϋπόθεση απαραίτητη για τη μεταβίβαση των 14 αεροδρομίων.

Πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε η ΚΥΑ των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, που ρυθμίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου και παρακολούθησης και ρύθμισης τεχνικών θεμάτων που σχετίζονται με τους ειδικούς λογαριασμούς «Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ)».

Οσον αφορά το ύψος των τελών χρήσης των αεροδρομίων που παραχωρούνται, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι και σήμερα η μέση χρέωση των τελών στα κρατικά αεροδρόμια, τα οποία εξακολουθεί ακόμα να διαχειρίζεται η ΥΠΑ, ανέρχεται σε περίπου 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει το Τέλος Χρήσης Αερολιμένων και το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ). Το ανώτατο ύψος των αεροπορικών τελών καθορίζεται μέσα στην ίδια τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που υπεγράφη μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας και έχει ήδη κυρωθεί από τη Βουλή (ν. 4389/16). Σε αυτήν προβλέπεται ότι τα αεροπορικά τέλη δεν θα μπορούν να ξεπερνούν τα 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ενώ το ποσό αυτό συμπεριλαμβάνει και το ΤΕΑΑ.

Με το πέρας της εν λόγω περιόδου, κατά την οποία θα έχουν πραγματοποιηθεί τα έργα αποκατάστασης, ανακαίνισης και αναβάθμισης όλων των περιφερειακών αεροδρομίων, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων ανά επιβάτη δεν θα μπορεί να ξεπερνάει, σύμφωνα με τη σύμβαση, τα 18,5 ευρώ.

Το ποσό αυτό καθορίστηκε με γνώμονα τον μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στη Νότια Ευρώπη και στη Μεσόγειο.

Το υφιστάμενο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ανέρχεται σήμερα σε 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός Ε.Ε. και σε 22 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εκτός Ε.Ε. Το ποσό αυτό θα τροποποιηθεί άμεσα και θα καθορισθεί στα 12 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια έως την 1η Νοεμβρίου 2024. Κατά συνέπεια μειώνονται σημαντικά οι χρεώσεις για τους επιβάτες που προέρχονται από χώρες εκτός Ε.Ε., όπως επισημαίνει το ΤΑΙΠΕΔ. Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024 το ΤΕΑΑ θα μειωθεί στα 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, όπως επισημαίνει το ΤΑΙΠΕΔ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ