Μια ψηφιακή εγκατάσταση ζητάει τροφή

Μια ψηφιακή εγκατάσταση ζητάει τροφή

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Να γίνουμε τα «θηράματα» μιας πεινασμένης για ενέργεια διαδραστικής κάψουλας μας καλούν οι Ρουμάνοι καλλιτέχνες Ράντου Ποπ (Noper) και Μαριλένα Οπρέσκου Σίνγκερ (Saint Machine) με την πολυμεσική εγκατάστασή τους «Feed Me» που έρχεται στην Ελευσίνα. Η εντυπωσιακή «Womb of Tra» (Μήτρα της Τρα) μήκους εννέα μέτρων, φτιαγμένη από χάλυβα και αλουμίνιο, είναι καλυμμένη με 699 ακτινοβόλα τρίγωνα διαφορετικού μεγέθους, τα οποία πάλλονται, αλλάζουν χρώμα και μεταδίδουν ήχους όταν ο επισκέπτης εισέλθει στο εσωτερικό της.

«Το Feed Me είναι ένα παιγνιώδες πείραμα που διερευνά τη σχέση μεταξύ ενός έργου τέχνης και του κοινού», σημειώνουν οι καλλιτέχνες. Η εγκατάσταση, επισημαίνουν, μοιάζει με έναν ζωντανό οργανισμό, ο οποίος τρέφεται από την ενέργεια που παράγουν οι κινήσεις του κοινού χάρη στους αισθητήρες που βρίσκονται στο εσωτερικό της. Ο ανώνυμος επισκέπτης μετατρέπεται σε δημιουργό, καθώς με τη δική του ενέργεια και κίνηση δίνει νόημα σε ολόκληρη την έκθεση.

Μέσα στην κάψουλα οι επισκέπτες μπορούν να παίξουν με τους μηχανισμούς ελέγχου της Τρα και σταδιακά γίνονται κομμάτι του εικονικού κόσμου μέχρι την έξοδό τους. Σε επτά οθόνες που βρίσκονται στο εσωτερικό της παρακολουθούν επαναλαμβανόμενα animation με σουρεαλιστικά βίντεο και μυστηριώδεις χαρακτήρες που σατιρίζουν τον ψευδομυστικισμό και τα σύμβολα των ταρό.

Το… ιερό αυγό

Στη μέση του μηχανικού κόσμου που δημιούργησαν οι Ρουμάνοι καλλιτέχνες βρίσκεται μια δεύτερη εγκατάσταση που επικαλύπτει ακόμη περισσότερο τον πραγματικό με τον εικονικό κόσμο. Ο επισκέπτης θα συναντήσει το λεγόμενο «Sacred Egg» (Ιερό Αυγό) με το οποίο «συνδέεται» από μια εσοχή που βρίσκεται σε μία του πλευρά και τότε δίνει «ζωή» στο ψηφιακό πλάσμα που βρίσκεται εντός του. «Οταν ο επισκέπτης τοποθετήσει το κεφάλι του στην εσοχή μπορεί να καθορίσει τη δραστηριότητα του έργου και να γίνει μέρος του. Το ψηφιακό “έμβρυο” μέσα στο αυγό ζωντανεύει όσο μένει συνδεδεμένος και όταν επιχειρήσει να βγάλει το κεφάλι του η ψηφιακή προβολή αντιδρά, φωνάζει και τελικά πεθαίνει», αναφέρει στο σημείωμά της η Μαριλένα Οπρέσκου Σίνγκερ.

Συνεργασία πόλεων

Το Feed Me παρουσιάστηκε στην περυσινή έκθεση για την τέχνη και την τεχνολογία Ars Electronica της Αυστρίας και έρχεται στην Ελευσίνα, στο πολιτιστικό κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος», με πρωτοβουλία του γραφείου υποψηφιότητας της πόλης για τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021 και σε συνεργασία με το Πολιτιστικό Κέντρο Βουκουρεστίου «Arcub» που προωθεί το επίσης υποψήφιο για τον τίτλο Βουκουρέστι της Ρουμανίας. «Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο έργο που συνδέεται με τις νέες τεχνολογίες. Τέτοιου τύπου έργα δεν παρουσιάζονται συχνά στην Ελλάδα. Το φέρνουμε στην Ελευσίνα, διότι θέλαμε με αυτόν τον τρόπο να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας με το υποψήφιο Βουκουρέστι και να δείξουμε μια μη στερεοτυπική εικόνα της Ρουμανίας», επισημαίνει στην «Κ» η υπεύθυνη του καλλιτεχνικού προγράμματος της Ελευσίνας, Κέλλυ Διαπούλη. Στη Ρουμανία ο τίτλος θα κριθεί μεταξύ τεσσάρων υποψηφιοτήτων και μεταξύ των πόλεων έχει ήδη αναπτυχθεί και εδραιωθεί ένα πνεύμα συνεργασίας που θα διατηρηθεί και μετά τον διαγωνισμό. «Οι πόλεις έχουν προσυμφωνήσει ότι όλα τα ευρωπαϊκά πρότζεκτ που έχουν προταθεί από την καθεμιά χωριστά θα υλοποιηθούν ανεξάρτητα από το ποια πόλη θα κερδίσει τον τίτλο», σημειώνει η κ. Διαπούλη.

Αυτή την περίοδο οι τρεις ελληνικές πόλεις που διαγωνίζονται για τον τίτλο (Ελευσίνα, Καλαμάτα, Ρόδος) ολοκληρώνουν την καταγραφή και την εξειδίκευση του προγράμματός τους, το οποίο θα καταθέσουν στην αρμόδια επιτροπή εμπειρογνωμόνων τον Οκτώβριο. Στις αρχές Νοεμβρίου η επιτροπή θα επισκεφθεί τις τρεις πόλεις και στις 11 του μηνός θα ανακοινωθεί η ελληνική Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021.

​​Feed Me, Πολιτιστικό Κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος», 11/9 έως 15/11, εγκαίνια εγκατάστασης 8 μ.μ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή