ΕΛΛΑΔΑ

«Ασυνόδευτες» μασέλες, τηγάνια και πατερίτσες

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μπορεί κάποιος να ξεχάσει μια πατερίτσα στο μετρό; Μάλλον η διαδρομή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας είχε... θεραπευτικό χαρακτήρα για έναν επιβάτη, ο οποίος φθάνοντας στον προορισμό του είχε απαλλαγεί από την ανάγκη του βοηθήματος. Ενα ξεχασμένο τηγάνι από την άλλη δεν αποτελεί πολύ μεγάλη απώλεια (μάλλον), παρά μόνο για... το φαγητό που προοριζόταν να ετοιμασθεί σε αυτό.

Με συνένοχο την αφηρημάδα, δεκάδες είναι οι επιβάτες που καθημερινά βγαίνουν «ελαφρύτεροι» –ή φτωχότεροι– από τα οχήματα και τους συρμούς των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς τη βοήθεια ελαφροχέρηδων «συνεπιβατών» τους. Πορτοφόλια, κλειδιά, κινητά τηλέφωνα και γυαλιά ηλίου είναι τα πιο συνηθισμένα αντικείμενα που ξεχνούν όσοι χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Η βιασύνη, ο συνωστισμός, μύριες σκέψεις, ή απλώς ένας αφηρημένος χαρακτήρας, οδηγούν πολλά μικροαντικείμενα –και όχι μόνον– στον... χώρο των απολεσθέντων. Εάν γλιτώσουν από τα χέρια επιτηδείων, τότε θα καταλήξουν στα γραφεία απολεσθέντων των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, ο μικρός θησαυρός εντοπίζεται από τους εργαζομένους των συγκοινωνιακών μέσων στα οχήματα, τους συρμούς ή τους σταθμούς. Δεν είναι λίγα βέβαια τα αντικείμενα που παραδίδονται στο προσωπικό των εταιρειών από άλλους επιβάτες.

Μόνο στους συρμούς του μετρό και του ηλεκτρικού, σε καθημερινή βάση, στον δρόμο προς την αποθήκη των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) οι εργαζόμενοι βρίσκουν περίπου 30 αντικείμενα. Ελαφρώς μειωμένες «απώλειες» λόγω της αφηρημάδας των επιβατών μετρούν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αττικής. Οι συγκοινωνιακοί φορείς αναζητούν τρόπους ανεύρεσης των ιδιοκτητών, που για αντικείμενα όπως κλειδιά, γυαλιά, καπέλα, κράνη κ.λπ. είναι σχεδόν απίθανο. Η «επανασύνδεση» του ιδιοκτήτη με το χαμένο προσωπικό του αντικείμενο επιτυγχάνεται με πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη, ο οποίος 8 στις 10 φορές απευθύνεται ο ίδιος και σε σύντομο χρόνο, σχεδόν αμέσως, στους συγκοινωνιακούς φορείς.

Τα τηλέφωνα

Στις αποθήκες των ΣΤΑΣΥ έχουν βρεθεί «ασυνόδευτες» φωτογραφικές μηχανές, όργανα μουσικής μέχρι και μία... μασέλα. Η ανακούφιση του ηλικιωμένου όταν την παρέλαβε ήταν συγκινητική, όπως περιγράφει εργαζόμενος. Ταυτότητες, διπλώματα οδήγησης, πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, δημόσια έγγραφα που εντοπίζονται σε τσάντες ή πορτοφόλια δεν αποθηκεύονται στα γραφεία των συγκοινωνιακών φορέων, αλλά παραδίδονται στην αστυνομία, η οποία με τη σειρά της αναλαμβάνει να εντοπίσει τον κάτοχο.

Τι πρέπει να κάνει όμως όποιος βρεθεί στη δυσάρεστη θέση του... αφηρημένου, που άφησε πίσω του τα «ίχνη» της μετακίνησής του; Οι συγκοινωνιακοί φορείς διαθέτουν γραφεία απολεσθέντων αντικειμένων στα οποία μπορεί κανείς να απευθυνθεί.

Για απώλειες σε λεωφορείο των ΟΣΥ η φύλαξη και το σημείο παραλαβής των απολεσθέντων γίνεται στην οδό Παρνασσού 6, Αγ. Ι. Ρέντης (210-42.70.802, 3), στο αμαξοστάσιο της εταιρείας. Στην πλατεία Αττικής επί της οδού Αδμήτου 17 (210-88.34.138) μπορείτε να αναζητήσετε ό,τι ξεχάσατε σε τρόλεϊ. Εάν ξεχάσατε κάτι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, σε συρμό ή σε σταθμό, καλέστε στο τηλέφωνο 214-41.41.186, ενώ τα αντικείμενα συγκεντρώνονται στην οδό Αθηνάς 67, στην Ομόνοια. Ο κεντρικός σταθμός του Συντάγματος είναι το σημείο που ψάχνετε εάν η αφηρημάδα σας «χτύπησε» στο μετρό. Με τις ΣΤΑΣΥ μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς (214-41.43.630) ακόμα και μέσω email, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα που θα βρείτε στην ιστοσελίδα της εταιρείας (stasy.gr). Στο αμαξοστάσιο του τραμ (τέρμα οδού Αεροπορίας, Ελληνικό) θα βρείτε εκεί ό,τι χάσατε, ενώ πέραν του τηλεφώνου 214-41.48.046, μπορείτε επίσης να στείλετε email. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί το σημείο αναφοράς σας σε περίπτωση που ξεχάσατε κάτι σε συρμό του Προαστιακού (210-52.72.000), ενώ επίσης υπάρχει φόρμα επικοινωνίας μέσω email στην ιστοσελίδα της εταιρείας (trainose.gr).

Ωστόσο εάν η αναζήτηση γίνει άμεσα μπορεί να μην έχει αποτέλεσμα, και αυτό γιατί η διαδρομή ενός «ασυνόδευτου» αντικειμένου μέχρι το αρμόδιο γραφείο δεν είναι πάντα ταχεία. Συνήθως τα αντικείμενα εντοπίζονται μετά τη λήξη κυκλοφορίας των μέσων, όταν οχήματα και συρμοί καθαρίζονται. Οπότε καλό είναι να ξαναδοκιμάσετε και την επόμενη ημέρα. Για απώλειες μέσα στο μετρό η πρώτη σας κίνηση πρέπει να είναι η επικοινωνία με τον υπεύθυνο του σταθμού, ο οποίος μπορεί μέσω του Κέντρου Λειτουργίας να εντοπίσει ακόμα και ένα αντικείμενο που βρίσκεται μέσα σε συρμό που κινείται! Αντιστοίχως η δυνατότητα επικοινωνίας που έχει ο σταθμάρχης της γραμμής λεωφορείου ή τρόλεϊ με τον οδηγό μπορεί να σας φέρει πιο κοντά σε ό,τι ξεχάσατε. Εάν το απολεσθέν αντικείμενο είναι επίσημο έγγραφο, π.χ. ταυτότητα ή ακόμα και πιστωτική/ χρεωστική κάρτα, δεν θα το βρείτε στα αρμόδια γραφεία των συγκοινωνιακών φορέων γιατί μόλις εντοπιστούν τα στέλνουν στην αστυνομία.

Το ίδιο αφηρημένοι και στα ταξί

Υπάρχουν και πιο μοναχικές διαδρομές, οι οποίες δεν χαρακτηρίζονται από συνωστισμό επιβατών, ή απότομες στάσεις. Ακόμα και σε αυτές, όμως, η αφηρημάδα είναι πιθανό να «χτυπήσει» και τον πιο συγκεντρωμένο επιβάτη. Αναρίθμητα είναι τα αντικείμενα που έχουν βρει αυτοκινητιστές ταξί συνήθως στο πίσω κάθισμα του οχήματός τους. Το ολιγόλεπτο ωστόσο «προσωπικό επίπεδο» της σχέσης ανάμεσα στον επιβάτη και στον οδηγό ταξί διευκολύνει την ανεύρεση. Συνήθως ο ιδιοκτήτης ταξί αναζητεί τον ξεχασιάρη επιβάτη.

Ο επιβάτης από την άλλη, μόλις συνειδητοποιήσει ότι άφησε κάτι πίσω του μπορεί να ακολουθήσει τα εξής βήματα. Κατ’ αρχάς αν έχει πάρει απόδειξη από τη διαδρομή τότε έχει στα χέρια του τη λύση. Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του ταξί αναγράφονται στην απόδειξη. Με τη βοήθεια του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) μπορεί να βρεθεί ο οδηγός. Ο ΣΑΤΑ μπορεί να βοηθήσει ακόμη και στην περίπτωση που δεν έχετε κανένα απολύτως στοιχείο στα χέρια σας, ακόμα και αν δεν θυμάστε καν τον αριθμό κυκλοφορίας. Εάν εξυπηρετηθήκατε με οδηγό από εταιρεία ραδιοταξί ή κάποια εφαρμογή εύρεσης ταξί, απευθυνθείτε στην εταιρεία... για τα ξεχασμένα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ