ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών σε τουριστικές περιοχές

ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΥΣΟΥΝΗΣ

Η Κεφαλονιά, όπου γυρίστηκε η ταινία το «Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» (2001), δέχθηκε 14% περισσότερους ξένους τουρίστες στα ξενοδοχεία της, σε σύγκριση με την επίδοση που σημείωνε πριν πραγματοποιηθεί το γύρισμα στο νησί.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Τουρισμός

Σε πλατό διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών φιλοδοξεί να μετατρέψει δημοφιλείς προορισμούς της χώρας το υπουργείο Τουρισμού, διεκδικώντας για τη χώρα μερίδιο από την πίτα των δισεκατομμυρίων ευρώ που δαπανώνται σε ετήσια βάση σε μία από τις πλέον ανερχόμενες βιομηχανίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με μελέτη που έχει διενεργήσει το Ινστιτούτο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, το ΑΕΠ της χώρας μπορεί να αυξάνεται κατά 39 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα δαπάνης ύψους 25 εκατ. ευρώ για γυρίσματα μίας μεγάλης για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ξένης παραγωγής στην Ελλάδα – χωρίς να υπολογίζονται στο ποσόν οι καταλυτικές επιδράσεις σε όρους προσέλκυσης τουριστών από το εξωτερικό. Σε όρους απασχόλησης μία και μόνο μεγάλη ξένη παραγωγή μπορεί να συντηρήσει κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων πάνω από 755 θέσεις εργασίας στο σύνολο της οικονομίας, εκ των οποίων 223 θέσεις αφορούν τους κλάδους που συμμετέχουν άμεσα στην παραγωγή.

Το υπουργείο Τουρισμού μετέχει σε ομάδα εργασίας με αντικείμενο τη διευκόλυνση ξένων παραγωγών που θέλουν να κάνουν γυρίσματα ή επεξεργασία υλικού. Στόχος της ομάδας είναι να καταλήξει σε ένα νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο μεταξύ άλλων θα προβλέπει την παροχή κινήτρων για την προσέλκυση των ξένων παραγωγών. Πέραν του υπουργείου Τουρισμού κεντρικό ρόλο στις συζητήσεις έχει το υπουργείο Επικρατείας, ενώ συμμετέχουν τα υπουργεία Πολιτισμού και Οικονομικών. Μεταξύ των σεναρίων που έχουν εξετασθεί είναι η δημιουργία μίας υπηρεσίας μίας στάσης –one stop shop–, η οποία θα διευκολύνει τις ξένες παραγωγές για τα γυρίσματά τους στη χώρα μας. Στις προτάσεις που έχουν συζητηθεί περιλαμβάνεται η δημιουργία του one stop shop να λειτουργήσει στην Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του υπουργείου Τουρισμού που έχει έτοιμη δομή. Επίσης, εξετάζεται να τεθεί ελάχιστο κόστος που πρέπει να έχει ο προϋπολογισμός της παραγωγής, προκειμένου να παρέχονται τα κίνητρα.

Τα έργα που θα υποστηρίζονται αφορούν σε κινηματογραφικές ταινίες, ντοκιμαντέρ, τηλεταινίες, μεμονωμένα επεισόδια τηλεοπτικών σειρών, ενώ αποκλείονται τα ριάλιτι σόου. Επίσης, συζητείται να δοθούν νέες δυνατότητες σε Ελληνες παραγωγούς, προκειμένου να κάνουν συμπαραγωγές και να προσελκύσουν ξένες παραγωγές. Παράλληλα, διερευνάται αν μπορεί να τεθεί υποχρεωτική ποσόστωση αξιοποίησης Ελλήνων απασχολουμένων στις ξένες παραγωγές που θα κάνουν γυρίσματα στη χώρα μας. Να σημειωθεί ότι κίνητρα για την προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών παρέχουν ήδη άλλες χώρες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Μάλτα, η Ουγγαρία, η Τσεχία, η Λιθουανία, η Σερβία, η Κροατία η Γερμανία, η Βρετανία κ.ά.

Σύμφωνα με έκθεση του υπουργείου Τουρισμού, περί τα 40 εκατ. τουρίστες ετησίως επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους κυρίως επειδή έχει γυριστεί εκεί κάποια κινηματογραφική ταινία. Από την έρευνα που διενήργησε το ΙΟΒΕ διαπιστώθηκε ότι ξένες κινηματογραφικές παραγωγές που γυρίστηκαν στην Ελλάδα επέδρασαν ιδιαίτερα θετικά στον τουρισμό. Για παράδειγμα, το «Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» (2001) που γυρίστηκε στην Κεφαλονιά προκάλεσε αύξηση κατά 14% των αφίξεων ξένων τουριστών στα ξενοδοχεία της περιοχής σε σύγκριση με την επίδοση που θα επιτυγχανόταν αν δεν είχαν πραγματοποιηθεί τα γυρίσματα στο νησί.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ