ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τhe Night Of: Εθιστικό σασπένς σε μια «ομιχλώδη» Νέα Υόρκη

ΜΑΡΙΟΣ ΔΑΝΗΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ολα αρχίζουν ως μια νεανική παρόρμηση: ο Ναζίρ Καν, ένας «αθόρυβος» Αμερικανό-πακιστανός φοιτητής που ζει με την οικογένειά του στο Κουίνς παίρνει ένα βράδυ κρυφά το ταξί του πατέρα του, με προορισμό ένα πάρτι στο Μανχάταν. Στη διαδρομή, μια όμορφη κοπέλα τον «παρασύρει» σε μια περιπλάνηση στη νύχτα της Νέας Υόρκης, η οποία καταλήγει σε ερωτικό κάλεσμα στο σπίτι της, συνοδευόμενο από άφθονο αλκοόλ και ναρκωτικά. Λίγες ώρες αργότερα, ο Ναζίρ ξυπνά στην κουζίνα και ανεβαίνοντας στο δωμάτιό της για να την καληνυχτίσει, βρίσκει την κοπέλα μαχαιρωμένη 22 φορές στο κρεβάτι της. Προσπαθεί να ξεφύγει, ωστόσο, το ξημέρωμα τον βρίσκει κλειδωμένο σε ένα κελί, αντιμετωπίζοντας κατηγορίες για φόνο, με αδιάσειστα στοιχεία σε βάρος του.

Κάπου εκεί, στους τίτλους τέλους του πρώτου επεισοδίου, συνειδητοποιείς ότι η ομιχλώδης ατμόσφαιρα του «Night Of», της αστυνομικής μίνι-σειράς του HBO που προβλήθηκε το καλοκαίρι, δεν σε έχει συνεπάρει απλά, αλλά σε έχει «ρουφήξει» για τα καλά και δεν υπάρχει επιστροφή. Τις επτά επόμενες – τηλεοπτικές – ώρες, ο νεαρός Ναζίρ (Ριζ Αχμέντ), με βασικό σύμμαχο έναν άσημο δικηγόρο που ζει υπό το βάρος της επαγγελματικής και προσωπικής του αποτυχίας (Τζον Τορτούρο), προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητά του, σε μια δικαστική υπόθεση που μοιάζει χαμένη από χέρι. Την ίδια στιγμή, οι στενές σχέσεις του με τους γονείς του δοκιμάζονται, ενώ ο ίδιος, έχοντας πλέον να αντιμετωπίσει το εχθρικό κλίμα της φυλακής, καλείται να ανακαλύψει και να συμφιλιωθεί με την «σκληρή» πλευρά του εαυτού του, σε μια επίπονη εσωτερική αναζήτηση.

Ολα αυτά, υπό το φόντο μιας Νέας Υόρκης κάθε άλλο παρά λαμπερής και απαστράπτουσας. Μιας μεγαλούπολης σκοτεινής (το μονίμως «βαρύ» και συννεφιασμένο background θυμίζει κάτι από την ασταμάτητη βροχόπτωση του «Seven»), κουρασμένης, κυνικής και ανήμπορης ακόμη να αφήσει πίσω τις προκαταλήψεις και το κλίμα καχυποψίας της 11ης Σεπτεμβρίου, παρότι η ιστορία διαδραματίζεται το 2014, δηλαδή 13 χρόνια μετά την επίθεση στους δίδυμους πύργους.

Οι δημιουργοί της σειράς, που βασίστηκε στο βρετανικό σήριαλ «Criminal Justice», Στίβεν Ζάιλιαν (Λίστα του Σιντλερ, Moneyball κ.α.) και Ρίτσαρντ Πράις, καταφέρνουν από τα πρώτα λεπτά να δημιουργήσουν έντονο σασπένς και να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον, ωστόσο, ο Τορτούρο στον ρόλο του δικηγόρου Τζον Στόουν κατορθώνει να κάνει τον θεατή να ανυπομονεί για το πότε θα ξαναεμφανιστεί την οθόνη. Η εναλλαγή κυνισμού - συναισθηματισμού, το ευφυές χιούμορ, αλλά και η αυθόρμητη «συμπάθεια» που προκαλεί η εικόνα του έξυπνου ανθρώπου που δεν έχει γευτεί τις επιτυχίες που θα ήθελε στη ζωή του, συνθέτουν έναν  χαρακτήρα που, εκτός των άλλων, προσθέτει την απαραίτητη ελαφρότητα σε ένα μίγμα μυστηρίου, αγωνίας και βίας. Ενας ρόλος που απαιτεί έναν βιρτουόζο και, διόλου τυχαία, προοριζόταν για τον Τζέιμς Γκαντολφίνι, πριν τον θάνατό του το 2013, ενώ οι παραγωγοί (στους οποίους συγκαταλεγόταν και ο τελευταίος), πριν καταλήξουν στον Τορτούρο, φέρονται να είχαν επιλέξει τον Ρόμπερτ ντε Νίρο.

Οι σκέψεις για δεύτερη σεζόν, μετά την ενθουσιώδη αποδοχή από το κοινό και τις εξαιρετικές κριτικές, ήρθαν φυσιολογικά, ωστόσο δεν έχει ληφθεί κάποια οριστική απόφαση, μιας και, όπως έχουν αναφέρει οι συντελεστές, η σειρά ήταν σχεδιασμένη για οκτώ μόλις επεισόδια.

Οποια κι αν είναι πάντως η εξέλιξη, το «Night Of» δεν αποτελεί ακόμη μια αμερικανική αστυνομική σειρά, ανάμεσα στις πολλές που γυρίζονται κάθε χρόνο. Αντιθέτως, πρόκειται για ακόμη μια απόδειξη πως οι τηλεοπτικές παραγωγές των τελευταίων ετών κινούνται στο ίδιο - αν όχι σε ανώτερο -  επίπεδο με τα, όλο και φτωχότερα, κινηματογραφικά στάνταρ.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ