Απόστολος Λακασάς ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Θρησκευτικά - ύπτιο, Ιστορία - πεταλούδα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εσπευσαν να χαρούν, να διασκεδάσουν, να κάνουν (εύπεπτα) ευφυολογήματα αρκετοί –γονείς και ορισμένοι άλλοι που δηλώνουν έμπειροι ειδήμονες– όταν μέσα στο καλοκαίρι ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης πέταξε τη... δροσερή εξαγγελία, οι μαθητές της Γ΄ Δημοτικού να μαθαίνουν κολύμπι σε κάποιο κολυμβητήριο, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Εσπευσαν, αλλά και που θα σκοντάψουν τι έγινε; Ζούμε σε μια χώρα όπου η πλειονότητα των εξαγγελιών είναι στον αέρα και αυτό σαφώς τροφοδοτείται και από την ενθουσιώδη κουλτούρα μας.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος ξετίναξε την ανακοίνωση του Νίκου Φίλη για την κολύμβηση των 10χρονων μαθητών, απευθυνόμενη επί της ουσίας στους γονείς και τους ευκολόπιστους ειδήμονες, και όχι βεβαίως στους δασκάλους που γνωρίζουν εκ των έσω την κατάσταση. Για σκεφτείτε, λοιπόν, εσείς οι γονείς, πώς θα υλοποιηθεί στην πράξη η απόφαση τα παιδιά να μάθουν κολύμπι σε εθνικά, δημοτικά, δημόσια και ιδιωτικά κολυμβητήρια που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το σχολείο. Ενα τσούρμο παιδιών με ένα δάσκαλο-συνοδό αγωνιώντα για τους κινδύνους από μηχανόβιους και άλλους εποχούμενους, θα τρέχει σε διπλανό κολυμβητήριο. Και όταν φθάσουν, ο γυμναστής τι θα κάνει με τους 20-25 μαθητές που έχει κάθε τμήμα; Θα τους βλέπει να πλατσουρίζουν με τα σωσίβιά τους ή θα τους μαθαίνει πρόσθιο και πεταλούδα; Και καλά με τους μαθητές των πόλεων με κολυμβητήριο (που να λειτουργεί όπως πρέπει). Οι δάσκαλοι σε κωμοπόλεις, που έχουν το «δυστύχημα» να διαθέτουν κολυμβητήριο σε γειτονική πόλη, τι θα κάνουν; Πόσο εφικτό είναι να ενοποιηθούν δύο διδακτικές ώρες γυμναστικής που απαιτούνται για το πήγαινε-κολύμπα-έλα, με δεδομένο το χάος που προκαλεί η λογική των ωρών που προβλέπει το υπουργείο Παιδείας; Και ποιος θα πληρώσει τη μετακίνηση των παιδιών με λεωφορείο; Οι γονείς; Οι δάσκαλοι; Μήπως θα πάρουν το αστικό; Το υπουργείο, πάντως, σε αυτό το θέμα λέει: «Οι μετακινήσεις από και προς τη σχολική μονάδα θα πραγματοποιούνται χωρίς δαπάνη για το ΥΠΠΕΘ».

Οι ενστάσεις δεν αφορούν την ανάγκη τα παιδιά να μάθουν κολύμπι ή να εξοικειωθούν με τη γυμναστική. Ούτε βεβαίως υπάρχει σοβαρό επιχείρημα κατά του ανοίγματος βιβλιοθηκών στα σχολεία – 7.000 δήλωσε πως θα ανοίξει ο κ. Φίλης και με τα... όλα τους, «όχι σαν μια αποθήκη βιβλίων, που εργάζεται απλώς κάποιος για να συμπληρώσει το ωράριό του, αλλά σαν ένα θεσμό κεντρικό για το σχολείο που θα μπορεί ο μαθητής με τη καθοδήγηση του βιβλιοθηκονόμου και του επιμορφωμένου δάσκαλου να μπορεί να ανοίγει τους ορίζοντές του».

Ωστόσο, η εκπαίδευση είναι πεδίο ευάλωτο σε επικοινωνιακές πομφόλυγες με αποδέκτες τους γονείς. Τα βήματα πρέπει να είναι σοβαρά και απολύτως σχεδιασμένα. Αλλιώς, όταν η πραγματικότητα έλθει και εκθέσει τις εξαγγελίες, θα βουλιάξουν στα αβαθή ακόμη και οι πιο «επιδέξιοι δάσκαλοι πολιτικών μαθημάτων».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ