Συμμαχίες για την τεράστια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας

Συμμαχίες για την τεράστια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας

3' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθώς προσπαθεί να αποκαταστήσει το τρωθέν από το σκάνδαλο των ρύπων κύρος της, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen βρίσκεται σε επαφές με την κινεζική κρατική εταιρεία Anhui Jianghuai Automobile Co. και το αντικείμενο το συνομιλιών τους είναι η δημιουργία κοινοπραξίας. Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της Wall Street Journal, στόχος των δύο εταιρειών είναι να παράγουν από κοινού ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας.

Η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας προωθεί το σχέδιό της, σε μια στιγμή που οι πωλήσεις ηλεκτροκινούμενων και υβριδικών αυτοκινήτων στην Κίνα φαίνεται να έχουν τετραπλασιασθεί το 2015 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Το ανακοινώνει, όμως, παράλληλα λίγες ημέρες αφότου διέρρευσε ότι η Volkswagen αγόρασε μερίδιο 16,6% στην αμερικανική βιομηχανία φορτηγών αυτοκινήτων Navistar International Corp.

Στην Κίνα η Jiianghuai είναι από τις μεγάλες βιομηχανίες φορτηγών, ενώ παράγει συμβατικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Στις αρχές του έτους συνήψε συμφωνία ύψους 1,5 δισ. δολαρίων με τη NextEV που παράγει ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις των ίδιων των εταιρειών, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την κινεζική China Anhuui Jiangthai Αutomobile Co. (JAC). Στη σχετική τους ανακοίνωση αναφέρουν πως ευελπιστούν να έχουν ολοκληρώσει τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις σε διάστημα πέντε μηνών. «Ο όμιλος Volkswagen διερευνά όλες τις δυνατότητες για να συνάψει μια αμοιβαία επωφελή συμμαχία με την JAC», σχολιάζει ο Ματίας Μίλερ, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο ίδιος έχει θέσει στόχο να φτάσουν στο ένα εκατ. τον χρόνο οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της εταιρείας μέχρι το 2025. Για τη Volkswagen η Κίνα αντιπροσωπεύει το 1/3 των παγκόσμιων πωλήσεών της. Μετά τρεις δεκαετίες, έχει δύο αυτοκινητοβιομηχανίες εταίρους της στη χώρα: τη SAIC Motor Corp στη Σαγκάη και τον όμιλο FAW Group στη βορειοδυτική πλευρά της Κίνας. Η νομοθεσία της Κίνας υποχρεώνει τις ξένες εταιρείες να συνάπτουν συμμαχίες με εγχώριες για την παραγωγή αυτοκινήτων.

Την ίδια στιγμή, πάντως, η General Motors σχεδιάζει να προωθήσει στην κινεζική αγορά μέσω των Κινέζων συνεργατών της περίπου 10 μοντέλα αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτική μορφή ενέργειας. Οι συνεργάτες της στην Κίνα είναι οι κινεζικές εταιρείες SAIC και Wuling και τα 10 νέα μοντέλα αναμένεται να είναι έτοιμα το 2020. Παράλληλα, η Nissan Motor Co. και ο εταίρος της στην Κίνα η Dongfeng Motor έχουν παρουσιάσει το δικό τους ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο από το 2014. Ο τοπικές και περιφερειακές αρχές στην Κίνα δαπάνησαν πέρυσι συνολικά 90 δισ. γουάν, ποσό αντίστοιχο των 14 δισ. δολαρίων, για τον τομέα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Πρόκειται για πρόγραμμα επιδοτήσεων σε κατόχους ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Τη δική της σειρά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου προωθεί, όμως, παράλληλα η Mercedes-Benz, ενώ έχουν προηγηθεί οι BMW και Tesla Motors. Ειδικότερα, η Mercedes σχεδιάζει να παρουσιάσει νέο δεύτερο σήμα κατατεθέν της βιομηχανίας για τη νέα κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων χωρίς, ωστόσο, να έχει ακόμη επιλέξει την επωνυμία της. Σύμφωνα με τον Ντίτερ Ζέτσε, διευθύνοντα σύμβουλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, το δικό της ηλεκτροκίνητο μοντέλο θα παρουσιασθεί εντός του Σεπτεμβρίου σε σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι.

Παράλληλα, η Daimler AG, μητρική της Mercedes, πρόκειται να παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτροκίνητο βαρύ φορτηγό αυτοκίνητο στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Στα σχέδιά της είναι επίσης μια ηλεκτροκίνητη εκδοχή όλων των μοντέλων της σειράς αστικών επιβατικών αυτοκινήτων Smart.

Με κυψέλες καυσίμων

Από τη σειρά ηλεκτροκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων που σκοπεύει να αναπτύξει η Daimler, το πρώτο θα παραχθεί στη μονάδα παραγωγής της στη Βρέμη, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τα σχέδια της εταιρείας. Από το επόμενο έτος, άλλωστε, η ίδια μονάδα θα εγκαινιάσει την παραγωγή ηλεκτροκίνητης και με κυψέλες καυσίμων, εκδοχής ενός από τα λεγόμενα οχήματα «ελεύθερου χρόνου», του μοντέλου GLC . Το καινοτόμο αυτό όχημα αναμένεται, επίσης, να παρουσιασθεί μέσα στον Σεπτέμβριο και θα έχει τη δυνατότητα να διανύσει περίπου 500 χιλιόμετρα κάθε φορά που τροφοδοτείται με καύσιμα. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, στην ίδια παρουσίαση θα δοθεί στη δημοσιότητα και το καινούργιο σήμα κατατεθέν που θα χρησιμοποιεί η Mercedes για τη σειρά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της. Η Mercedes έχει επιχειρήσει παλαιότερα να αναπτύξει οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον αλλά με μέτρια αποτελέσματα. Μοντέλο της πλήρως κινούμενο με κυψέλες καυσίμων σημείωσε πενιχρές πωλήσεις εξαιτίας υψηλού κόστους και των δυσκολιών στην τροφοδοσία με καύσιμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή