ΕΛΛΑΔΑ

Και δημόσιοι φορείς κατά ν/σ για υδατοδρόμια

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αδυναμία κάλυψης του κόστους ίδρυσης δημοσίων υδατοδρομίων δηλώνουν φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα, αντιδρώντας στο πρόσφατο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών.

Οι αντιδράσεις στα σχέδια της κυβέρνησης να θέσει εκτός τοπίου οποιαδήποτε υπόνοια ιδιωτικής πρωτοβουλίας πληθαίνουν στην πολύπαθη αγορά υδροπλάνων. Το νομοσχέδιο, που τέθηκε πριν από λίγες εβδομάδες σε δημόσια διαβούλευση και ήταν προγραμματισμένο να κάμψει τις όποιες στρεβλώσεις - καθυστερήσεις προκαλούσε ο προηγούμενος νόμος, απαγορεύει πρακτικά την κατοχή υδατοδρομίου από ιδιώτες επενδυτές. Πέραν της μιας εκ των δύο εταιρειών που επιχειρούν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο και έχει προχωρήσει σε αίτηση αδειοδότησης στο όνομα της ίδιας της ιδιωτικής εταιρείας, φαίνεται ότι αυξάνονται εκείνοι που αντιδρούν στις προβλέψεις του νέου νομοσχεδίου. Η πιο πρόσφατη διαφωνία προέρχεται από το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για δημόσιο φορέα.

Οπως εξηγούν εκπρόσωποί του, το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου έχει ήδη προχωρήσει στη διενέργεια σχετικού διαγωνισμού για την ίδρυση, κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίου μέσω παραχώρησης σε εταιρεία (η οποία θα λάμβανε η ίδια την άδεια του υδατοδρομίου). Με αυτό τον τρόπο μπορούσε να φέρει εις πέρας το έργο, ελλείψει πόρων. Σε αντίθετη περίπτωση, έπρεπε να αναθέσει σε εταιρεία τη μελέτη και κατασκευή του υδατοδρομίου έναντι αμοιβής, την οποία δεν ήταν σε θέση το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου να καταβάλει. Σε αναλυτικό της υπόμνημα περιγράφει ότι σε περίπτωση που η άδεια δεν εκδιδόταν σε ιδιώτη, δεν θα υπήρχε τρόπος να φέρει εις πέρας το έργο το Λιμενικό Ταμείο.

«Η διακήρυξη του διαγωνισμού του Λ.Τ. Σκύρου αποτέλεσε “οδηγό” για δεκάδες φορείς που ακολούθησαν και μέσω διαγωνισμών έκαναν την ίδια επιλογή, αυτή της ανάθεσης της ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίου σε ιδιωτικό φορέα» συμπληρώνει το Λ.Τ. Σκύρου. Πέραν του γεγονότος ότι το νομοσχέδιο ανατρέπει τα σημερινά δεδομένα, το Λ.Τ. Σκύρου επισημαίνει ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι απαραίτητη για την ίδρυση των υδατοδρομίων, καθώς οι λιμενικές αρχές δεν έχουν τους απαιτούμενους πόρους να καλύψουν τέτοια έργα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ