Η «ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές» και το έργο για τα διαβατήρια

Η «ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές» και το έργο για τα διαβατήρια

3' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε κρίσιμο τεστ για την επίτευξη του στόχου αύξησης του έργου των ΕΛΤΑ, που επιδιώκει το νέο management του ομίλου, αναδεικνύεται ο εν εξελίξει διαγωνισμός της ΕΛ.ΑΣ. για τις υπηρεσίες ταχυμεταφοράς των διαβατηρίων. Ειδικά, καθώς στα τέλη του τρέχοντος μηνός τα ΕΛΤΑ παύουν να διεκπεραιώνουν την αλληλογραφία, τους λογαριασμούς δηλαδή, της ΕΥΔΑΠ, έργο που περνά έπειτα από σχετικό διαγωνισμό σε ιδιωτική εταιρεία.

Τώρα τα ΕΛΤΑ σε κοινοπραξία με τη θυγατρική τους «ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές», περνούν στην αντεπίθεση διεκδικώντας το έργο για τα διαβατήρια που μέχρι τώρα εκτελεί ιδιωτική εταιρεία. Το άνοιγμα της ταχυδρομικής αγοράς έχει αυτονόητα εντείνει τον ανταγωνισμό, ενώ το ειδικό βάρος των ΕΛΤΑ, ως επιδοτούμενου για «άγονες υπηρεσίες» –τη λεγόμενη καθολική υπηρεσία–, κρατικού ομίλου φαίνεται πως λειτουργεί σε βάρος του και όχι υπέρ του. Είναι χαρακτηριστικό πως το έργο της ΕΥΔΑΠ, που προκηρύχθηκε το 2013, κατέληξε σε ιδιωτική εταιρεία παρά το γεγονός πως τα ΕΛΤΑ είχαν υποβάλει χαμηλότερη προσφορά, αφού κρίθηκε πως αυτή ήταν κάτω του κόστους και άρα de facto χρηματοδοτούμενη από τους υπόλοιπους πόρους του ομίλου.

Το σίριαλ με τους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ που περιλαμβάνει ενστάσεις προσφυγές και αντεγκλήσεις, λήγει τώρα με το έργο να φεύγει από τα ΕΛΤΑ. Την ίδια ώρα όμως αυτά επιχειρούν να διασφαλίσουν το έργο της ΕΛ.ΑΣ., που αν και κατά τι χαμηλότερο, στα 10,8 εκατ. ευρώ, όχι μόνον είναι ικανό να αντισταθμίσει εν μέρει την απώλεια της ΕΥΔΑΠ αλλά αποτελεί κατά ορισμένους παράγοντες της αγοράς και «θέμα γοήτρου».

Το ότι οι Ιρανοί ενδιαφέρονται τα μέγιστα για τις ενεργειακές εξελίξεις στην Ελλάδα, είναι λίγο ώς πολύ γνωστό. Το ενδιαφέρον αυτό όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως μαθαίνουμε, έχει και ευρύτερο γεωγραφικό «περιεχόμενο». Οπως για παράδειγμα στην περίπτωση της κατασκευής του τέρμιναλ φυσικού αερίου της Αλεξανδρούπολης. Εκεί, λοιπόν, το ιρανικό ενδιαφέρον συνδέεται με την ανάγκη εξαγωγής LNG και στη γειτονική Βουλγαρία μέσω του αγωγού IGB. Η Τεχεράνη, αργά αλλά σταθερά, βγαίνει από την απομόνωση και επιχειρεί να καλύψει όλο το χαμένο γεωστρατηγικό –και όχι μόνο– έδαφος των τελευταίων 35 ετών.

Φόβοι για το 2017

Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο –και κυρίως λόγω των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής– ο ελληνικός τουρισμός θα κερδίσει και το φετινό στοίχημα. Υπό την έννοια ότι θα εμφανίσει θετικό πρόσημο σε κίνηση και (μάλλον) σε έσοδα. Ωστόσο, φοβάται από τώρα για το 2017. Κι αυτό γιατί Τουρκία και Αίγυπτος, που ήταν οι μεγάλοι χαμένοι του 2016, για τους γνωστούς λόγους, ετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους. Πώς θα εκδηλωθεί; Οπως πληροφορούνται οι αρμόδιοι παράγοντες, για τη σεζόν που έρχεται τόσο οι Τούρκοι όσο και οι Αιγύπτιοι ξενοδόχοι θα προσφέρουν τόσο χαμηλές τιμές για την ενίσχυση των κρατήσεών τους που θα τους καταστήσουν σχεδόν… ασυναγώνιστους. Ειδικά για τους Ελληνες συναδέλφους τους, που δεν θα μπορούν, λόγω της υπερφορολόγησης του προϊόντος, να τους ακολουθήσουν. Μια τέτοια εξέλιξη είναι σαφές ότι θα ναρκοθετήσει από νωρίς την πορεία του ελληνικού τουρισμού για το 2017.

«Σωσίβιο» η διευθέτηση

Την πόρτα της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα ξεκινούν να περνούν από αύριο οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν ζητήσει να υπαχθούν στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών. Πρόκειται για τη διαδικασία που θεσπίστηκε πρόσφατα και προβλέπει ότι επιχειρήσεις που παραδέχονται την εμπλοκή τους σε καρτέλ και παραιτούνται από ένδικα μέσα λαμβάνουν ως «αντάλλαγμα» έκπτωση 15% στα πρόστιμα που θα τους επιβληθούν. Τουλάχιστον 12 κατασκευαστικές εταιρείες έχουν υποβάλει σχετικό αίτημα και σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά σε αυτές περιλαμβάνονται πολλές από τις μεγάλες που εμπλέκονται στην υπόθεση.

Στην απομόνωση η ΠΝΟ

«Απομονώθηκαν» οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ με την αρχική αρνητική τους αντίδραση στην de facto κοινή πρόταση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και της κυβέρνησης να προχωρήσει η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, αλλά με ανταγωνιστικούς διεθνώς όρους αμοιβών. Σε δηλώσεις τους μέσα στην εβδομάδα, Θ. Δρίτσας και Θ. Βενιάμης, μίλησαν αμφότεροι για ανάγκη επικράτησης ρεαλισμού. Στόχος τους είναι, όπως έχει ήδη από τις αρχές Ιουνίου στα Ποσειδώνια διατυπωθεί, να ανοίξουν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ, σε Ελληνες που θέλουν να εργαστούν ως πληρώματα. Μάλιστα, έπειτα από σχετικό δημοσίευμα της «Κ» στα μέσα της εβδομάδας, ο πρόεδρος της ΕΕΕ προέβη σε δημόσια δήλωση υπέρ της υπογραφής συλλογικών συμβάσεων, με τον υπουργό Ναυτιλίας την επόμενη να τοποθετείται παρομοίως. Τώρα, η κατάληξη της προσπάθειας, που μπορεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας για χιλιάδες νέους ανέργους, βρίσκεται στα χέρια της ΠΝΟ, η οποία καλείται να καθίσει στο τραπέζι και να διαπραγματευθεί ρεαλιστικά. Αλλωστε, όπως σχολιάζουν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη, ως βάση εκκίνησης για τις αμοιβές των κατώτατων πληρωμάτων τίθεται η διεθνής συλλογική σύμβαση εργασίας που έχει τις ευλογίες του ILO και η οποία κινείται σε επίπεδα άνω των 1.200 δολ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή