ΕΛΛΑΔΑ

«Απαξιωτική αντιμετώπιση της Φυσικής»

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα πυρά των φυσικών δέχεται ο Νίκος Φίλης, καθώς η Ενωση Ελλήνων Φυσικών κάνει λόγο για πτώση του επιπέδου της εκπαίδευσης. «Παρακολουθούμε τα τελευταία δύο χρόνια μια άνευ προηγουμένου απαξιωτική αντιμετώπιση του μαθήματος της Φυσικής σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα των φυσικών επιστημών. Αυτό που συμβαίνει δεν έχει προηγούμενο σε ευρωπαϊκή χώρα που θέλει να προχωρήσει στον 21ο αιώνα. Η αρχή έγινε αφαιρώντας σημαντικά κομμάτια της ύλης με άμεσο αποτέλεσμα ο μαθητής να τελειώνει το σχολείο αγνοώντας πυρηνική φυσική, ηλεκτρομαγνητισμό, σχετικότητα, δηλαδή όλα τα σύγχρονα επιτεύγματα της ανθρώπινης νόησης –με τα οποία ασχολούνται καθημερινά τα ΜΜΕ– και μαθαίνοντας ημιτελώς όλα τα υπόλοιπα κεφάλαια.

Η Φυσική σταματά κάπου στα μέσα του 19ου αιώνα! Η Αστρονομία και η Αστροφυσική δεν υπάρχουν καν ως επιλογή, μαθήματα που υπήρχαν στο ωρολόγιο πρόγραμμα ήδη από τον 5ο π.Χ. αιώνα! Ο άνθρωπος ετοιμάζεται να αποικήσει το ηλιακό σύστημα κι εμείς έχουμε μείνει στον Νεύτωνα! Η κατάργηση της διάθεσης 3 ωρών από το διδακτικό ωράριο του Υπεύθυνου Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κατάργηση της αποτελεσματικής χρήσης του εργαστηρίου για τα μαθήματα Φυσικής και Χημείας ενώ η τάση παγκοσμίως είναι τα μαθήματα αυτά να γίνονται πάντα στο εργαστήριο. Θέλουμε σχολείο που να δίνει ίσες ευκαιρίες, και όμως στο δημόσιο σχολείο τα πειράματα γίνονται χωρίς την παρουσία ενός παρασκευαστή ή την ταυτόχρονη παρουσία δύο εκπαιδευτικών, σε τμήματα 25 και πλέον ατόμων, όταν σε εργαστήρια μηδενικής επικινδυνότητας (όπως της πληροφορικής) τα τμήματα σπάνε στα δύο!» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ενωση. Μάλιστα, αφήνει αιχμές κατά του γενικού γραμματέα του υπουργείου, Ιωάννη Παντή, λέγοντας: «Εχουμε γίνει μάρτυρες μιας απίστευτης αύξησης των ωρών της Βιολογίας, στις οποίες οι μαθητές επαναλαμβάνουν δύο και τρεις φορές τις ίδιες έννοιες στις μικρότερες τάξεις, ενώ η ύλη στο λύκειο καλύπτει σχεδόν τη μισή από αυτή ενός βιολογικού τμήματος, ακόμα και σε μαθήματα γενικής παιδείας! Ο στόχος, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του βιολόγου κ. Παντή, είναι η περαιτέρω αύξηση της ύλης την επόμενη χρονιά».

Σύμφωνα με την ΕΕΦ, «τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής έχουν αρχίσει να φαίνονται ήδη, με πτώση του επιπέδου σπουδών του δημόσιου σχολείου αφού ουσιαστικά καταργούνται τα εργαστηριακά μαθήματα και η διδακτέα ύλη υπολείπεται σημαντικά από τα διεθνή καθιερωμένα πρότυπα. Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στο δημόσιο σχολείο, στην ιδιωτική εκπαίδευση τα αντίστοιχα κεφάλαια της Φυσικής και ο εργαστηριακός τρόπος διδασκαλίας είναι εκ των ουκ άνευ για το International Baccalaureate. Εμείς εδώ πάλι διεκδικούμε βραβείο παγκόσμιας πρωτοτυπίας! Υπενθυμίζουμε ότι η χρήση του εργαστηρίου προβλέπεται από την UNESCO στις οδηγίες της για την παιδεία».

Τέλος, η Ενωση ζητάει «άμεση αποκατάσταση της άδικης και άνισης κατανομής των θέσεων αναπληρωτών μεταξύ των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04. Δεν γίνεται σε μία ειδικότητα να τοποθετείται το 12,6% και στην αμέσως επόμενη μόλις το 2%!

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ