ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανένδοτος ο Σκουρλέτης για τους όρους πώλησης του ΔΕΣΦΑ στους Αζέρους

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Σκουρλέτης, εξέφρασε την πρόθεση να κινηθεί νομικά κατά της Socar στην περίπτωση που δεν ανανεώσει την εγγυητική επιστολή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Υποχωρητικός στο θέμα της ΔΕΗ αλλά σκληρός στο θέμα του ΔΕΣΦΑ εμφανίστηκε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, στη συνάντηση που είχε με τους επικεφαλής των θεσμών. Σε ό,τι αφορά στη ΔΕΗ, ο κ. Σκουρλέτης πρότεινε να εξαιρεθεί το 17% από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και να περάσει στο Υπερταμείο και σε κάθε περίπτωση το Δημόσιο να συνεχίσει να κατέχει το 51% της επιχείρησης. Στη συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, ο κ. Σκουρλέτης εμφανίστηκε αμετακίνητος από τους μέχρι σήμερα χειρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης και –σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου– εξέφρασε στους συνομιλητές του την πρόθεση του ελληνικού Δημοσίου να κινηθεί νομικά κατά της Socar στην περίπτωση που δεν ανανεώσει την εγγυητική επιστολή (λήγει τέλος Σεπτεμβρίου) και να διεκδικήσει αποζημιώσεις. Σύμφωνα πάντα με τα όσα διέρρευσαν χθες από την πλευρά του υπουργείου, ο κ. Σκουρλέτης ξεκαθάρισε ότι η ελληνική πλευρά βλέπει τη συνέχιση της ολοκλήρωσης της συμφωνίας με τη Socar στη βάση τριών αδιαπραγμάτευτων δεδομένων.

• Πρώτον, το τίμημα για το 66% του ΔΕΣΦΑ ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και δεν συζητείται μείωση.

• Δεύτερον, δεν συζητούνται οι περιορισμοί που έχει θέσει η Ε.Ε. για ποσοστό μέχρι 49% χωρίς μάνατζμεντ.

• Τρίτον, δεν συζητείται αλλαγή της νομοθετικής ρύθμισης που άλλαξε τον υπολογισμό των τελών του ΔΕΣΦΑ και αποτέλεσε και το σημείο αντιπαράθεσης με τη Socar. Eπ’ αυτού ο κ. Σκουρλέτης ενημέρωσε τους επικεφαλής των θεσμών ότι η τροπολογία στηρίχθηκε σε πρόταση της ΡΑΕ, που λέει ότι δεν έπρεπε να συνυπολογιστούν στα πάγια του ΔΕΣΦΑ οι κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν στην εταιρεία. Προχωρήσαμε με την τροπολογία σε αυτή την αλλαγή και στη βάση αυτή η ΡΑΕ θα εκδώσει τις αμέσως επόμενες ημέρες τη μεθοδολογία υπολογισμού των τελών του συστήματος μεταφοράς που εισπράττει ο ΔΕΣΦΑ, είπε ο υπουργός.

Στη συζήτηση που αναπτύχθηκε, η πλευρά των θεσμών τάχθηκε υπέρ της ολοκλήρωσης του τρέχοντος διαγωνισμού που ανέδειξε τον Ιούνιο του 2013 τη Socar ως πλειοδότρια, με κύκλους του υπουργείου να μεταφέρουν ότι ήταν ανοιχτοί στο να περάσει σε τρίτη εταιρεία το πλειοψηφικό πακέτο. Η εν λόγω τοποθέτηση, σύμφωνα με την πλευρά του υπουργείου, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ενός «βελούδινου διαζυγίου» με τη Socar που μπορεί να οδηγήσει με τη συναίνεσή της στον έλεγχο του ΔΕΣΦΑ από τρίτη ευρωπαϊκή εταιρεία. Το σενάριο αυτό προϋποθέτει ότι η ιταλική Snam εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το ΔΕΣΦΑ και μάλιστα για ποσοστό πολύ πάνω από το 17% που συζητούσε μέχρι πρότινος με τους Αζέρους, ή εκείνο κάποιας άλλης ευρωπαϊκής εταιρείας. Σε ερώτηση των εταίρων τι θα κάνει η ελληνική κυβέρνηση σε περίπτωση που η Socar δεν ανανεώσει την εγγυητική επιστολή που λήγει τέλος Σεπτεμβρίου, ο κ. Σκουρλέτης φέρεται να είπε ότι το ελληνικό Δημόσιο θα κινηθεί διά της δικαστικής οδού, αξιώνοντας απαιτήσεις από την αζέρικη εταιρεία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ