ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρώτοι στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων παγκοσμίως οι Ελληνες εφοπλιστές

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Κατά το τρέχον έτος, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα έχουν αποκτήσει συνολικά 109 πλοία μεγέθους 5 εκατ. τόνων, τη στιγμή που το σύνολο των Ευρωπαίων πλοιοκτητών έχει αποκτήσει κατά το ίδιο διάστημα 241 πλοία μεγέθους 9,2 εκατ. τόνων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Διατηρούν και φέτος τα πρωτεία στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων οι Ελληνες πλοιοκτήτες, καθώς αναδεικνύονται στους πιο δραστήριους επενδυτές παγκοσμίως. Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου της Clarksons, κατά το τρέχον έτος, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα έχουν αποκτήσει συνολικά 109 πλοία μεγέθους 5 εκατ. τόνων, τη στιγμή που το σύνολο των Ευρωπαίων πλοιοκτητών έχει αποκτήσει κατά το ίδιο διάστημα 241 πλοία συνολικού μεγέθους 9,2 εκατ. τόνων. Εν ολίγοις, οι Ελληνες επενδυτές ήταν υπεύθυνοι για το 45% των πλοίων που αποκτήθηκαν συνολικά από ευρωπαϊκά συμφέροντα και για το 54,5% με βάση το μέγεθος των πλοίων.

Οι αναλυτές της Clarksons επισημαίνουν ότι οι Ελληνες ήταν πολύ δραστήριοι και όσον αφορά τις πωλήσεις πλοίων τους, έχοντας μεταβιβάσει σημαντικό μέρος του στόλου τους. Ωστόσο, το τελικό αποτέλεσμα παραμένει θετικό, καθώς οι ελληνικές εταιρείες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη καθαρή εισροή πλοίων στον στόλο που διαχειρίζονται. Ετσι, από τον Ιανουάριο του 2014 μέχρι σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος παρουσιάζει συνολική αύξηση της τάξεως του 22%, μέγεθος ιδιαίτερα σημαντικό. Στον αντίποδα, άλλοι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, όπως οι Γερμανοί, οι Νορβηγοί και οι Ιταλοί, παραμένουν κυρίως πωλητές πλοίων, παρά αγοραστές. Ειδικότερα, φέτος, οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει πλοία μεγέθους 0,5 εκατ. τόνων, αλλά έχουν πωλήσει πλοία μεγέθους 2,1 εκατ. τόνων. Συνολικά, ο γερμανικός στόλος έχει υποχωρήσει σε μέγεθος κατά 5% από τις αρχές του 2014 μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ναυλομεσιτών Golden Destiny, η ανοδική αυτή τάση από την πλευρά των ελληνικών συμφερόντων διατηρήθηκε και κατά τον μήνα Αύγουστο, όταν οι Ελληνες πλοιοκτήτες τοποθέτησαν σχεδόν 120 εκατ. για την απόκτηση 19 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων dwt. Ασφαλώς, κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2015 είχαν αποκτηθεί 33 πλοία, πλην όμως η εικόνα στις ναυλαγορές ήταν σαφώς θετικότερη τότε, ιδίως για τα δεξαμενόπλοια, λειτουργώντας ευνοϊκά για την πραγματοποίηση περισσότερων επενδύσεων. Σε κάθε περίπτωση, το μερίδιο των ελληνικών επενδύσεων τον Αύγουστο διαμορφώθηκε σε 17% των συνολικών αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων. Τη μερίδα του λέοντος εξακολουθούν να καταλαμβάνουν τα φορτηγά πλοία, καθώς από τα 19 πλοία που απέκτησαν οι Ελληνες πλοιοκτήτες, τα 16 αφορούσαν τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Οπως αναφέρει η Clarksons, συνολικά από τις αρχές του 2014 μέχρι σήμερα, στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν αλλάξει χέρια 3.313 πλοία μεγέθους 117,7 εκατ. τόνων, έναντι 97,8 εκατ. τόνων πλοίων που πωλήθηκαν κατά την περίοδο 2011-2013. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στις αυξημένες επενδύσεις στις οποίες προχώρησαν οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, πρωτοστατούντων των Ελλήνων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ