Τέλος στη φθηνή χρήση περιεχομένου από το Διαδίκτυο

Τέλος στη φθηνή χρήση περιεχομένου από το Διαδίκτυο

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότερα χρήματα θα πρέπει να πληρώνουν οι υπηρεσίες αναπαραγωγής βίντεο μέσω Διαδικτύου, όπως η YouTube, Spotify κ.ά., στους κατόχους πνευματικών δικαιωμάτων, σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο που ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Επίσης, για πρώτη φορά αναγνωρίζονται πνευματικά δικαιώματα και στους δημοσιογραφικούς οίκους. Δηλαδή, όπως επισημαίνεται από το πρακτορείο του BBC, ιστοσελίδες όπως η Google News θα πρέπει να πληρώνουν προμήθεια στους εκδότες εφημερίδων εάν χρησιμοποιούν αποσπάσματα από δημοσιεύματά τους.

Με βάση το προσχέδιο της οδηγίας, εκδότες και παραγωγοί θα πρέπει να προσδιορίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα κέρδη που προκύπτουν από το έργο συγγραφέων και εκτελεστών όπως είναι οι τραγουδιστές και οι ηθοποιοί. Πολλά μέλη της μουσικής βιομηχανίας έχουν ασκήσει εδώ και καιρό κριτική στο YouTube, επειδή πληρώνει χαμηλότερο τίμημα για να έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο καλλιτεχνών.

Ο Κάρλο Περόν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Εκδοτών Εφημερίδων, δήλωσε πως η θεσμοθέτηση πνευματικών δικαιωμάτων για τους δημοσιογραφικούς οίκους στην Ευρώπη είναι ένα «σημαντικό και ιστορικό βήμα». Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ ανακοίνωσε τα εξής: «Επιθυμώ να πληρώνονται δίκαια για την εργασία τους δημοσιογράφοι, εκδότες και συγγραφείς είτε εργάζονται σε στούντιο, είτε στο καθιστικό τους, είτε διαδίδεται η εργασία τους μέσω Διαδικτύου, είτε τυπώνεται». Εντούτοις, η Επιτροπή δεν έχει διευκρινίσει τον τρόπο που ιστοσελίδες όπως η YouTube θα πληρώνουν περισσότερο στους καλλιτέχνες.

Η Κομισιόν σχεδιάζει, επίσης, να θέσει τις προδιαγραφές για ευκολότερη πρόσβαση σε περιεχόμενο που αναπαράγεται μέσω Διαδικτύου σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σκοπεύει, παράλληλα, να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου για τα πνευματικά δικαιώματα στον τομέα της έρευνας και της εκπαίδευσης. Ο Αντρους Ανσιπ, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος για την ενιαία ψηφιακή αγορά, είπε ότι «η πρότασή μας θα εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα του ηλεκτρονικού περιεχομένου, προσαρμόζοντας το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο για τα πνευματικά δικαιώματα στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα».

Στα μέσα Σεπτεμβρίου, η εφημερίδα Financial Times δημοσίευσε έρευνα που έδειξε πως πέρυσι στη Βρετανία τα έσοδα από την ηλεκτρονική αναπαραγωγή μουσικού περιεχομένου αυξήθηκαν κατά 49% στις 251 εκατ. στερλίνες. Υπηρεσίες streaming όπως η Sportify, η Deezer και η Apple Music «παίζουν κεντρικό ρόλο στη συνεχόμενη ανάπτυξη της βρετανικής μουσικής βιομηχανίας και των καλλιτεχνών της παγκοσμίως», ανέφερε η έκθεση. Πρόσθεσε, όμως, πως η πλατφόρμα YouTube, η οποία ελέγχεται από τη μηχανή αναζήτησης Google, δεν αποδίδει όσα πρέπει στους καλλιτέχνες και τους κατόχους πνευματικών δικαιωμάτων. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Midia που συμπεριέλαβε η Financial Times στο προαναφερόμενο δημοσίευμα, το ποσό που πλήρωσε η YouTube από τα έσοδά της σε εταιρείες μουσικών παραγωγών σε σχέση με τις φορές αναπαραγωγής του περιεχομένου τους μειώθηκε πέρυσι κατά το ήμισυ, οδηγώντας στο συμπέρασμα πως η μουσική βιομηχανία έχασε έσοδα 755 εκατ. δολαρίων.

Η Κομισιόν σχεδιάζει, επίσης, να συμπεριλάβει κάποιους κανόνες που ισχύουν για τις τηλεπικοινωνίες στις αντίστοιχες υπηρεσίες του Διαδικτύου, όπως είναι η Skype της Microsoft. Παραδείγματος χάριν, τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνίας μέσω Διαδικτύου. Mε το νέο θεσμικό πλαίσιο, η Ε.Ε. σκοπεύει να ενθαρρύνει την αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων σε όλη την Ευρώπη, προκειμένου οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών να επωφεληθούν από τα υπάρχοντα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν προ πολλού εκφράσει παράπονα για το αυστηρό θεσμικό πλαίσιο στην Ε.Ε. που τις αποθαρρύνει να προχωρήσουν σε επενδύσεις. «Οι δημιουργικές βιομηχανίες μας θα επωφεληθούν από αυτές τις μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής», σχολίασε ο αρμόδιος επίτροπος για Ψηφιακά Θέματα Γκίντερ Οτινγκερ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή