Θεσσαλονίκη: Επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ ζητούν οι παραγωγικοί φορείς

Θεσσαλονίκη: Επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ ζητούν οι παραγωγικοί φορείς

5' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 Την ανάγκη για τήρηση ή και επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) υπογραμμίζουν οι παραγωγικοί φορείς της Βόρειας Ελλάδας, με αφορμή την ομιλία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στην 81η ΔΕΘ, ενώ παράλληλα επισημαίνουν ότι επιβάλλεται να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις απαιτούμενες επενδύσεις για την αναβάθμιση της λειτουργίας -και άρα και του ρόλου- του λιμανιού στην ευρύτερη περιοχή. Η επέκταση της 6ης προβλήτας και η βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμένος αποτελούν δύο από τα έργα υποδομών, που οι διοικήσεις των φορέων θεωρούν απολύτως απαραίτητα.

Κυριάκος Λουφάκης, πρόεδρος εξαγωγέων: «Αν φέρουμε 1 εκατ. TEUs στο λιμάνι, θα έχουμε όφελος ίσο με το 6%-10% του ΑΕΠ της Κ. Μακεδονίας»

Αναλυτικότερα, την ελπίδα «αυτή τη φορά να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός» για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΘ (έως το τέλος του έτους), εκφράζει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Κυριάκος Λουφάκης. «Έχουν ανακοινωθεί πολλές διαφορετικές προθεσμίες που δεν τηρήθηκαν έως σήμερα και θέλω να πιστέψω ότι οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού, αυτή τη φορά θα γίνουν πραγματικότητα» είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι το όραμα του ΣΕΒΕ είναι η δημιουργία ενός μεγάλου λιμανιού, το οποίο θα λειτουργεί ως διαμετακομιστικό κέντρο και μέσω του οποίου θα διακινούνται πάνω από 1 εκατ. TEUs (σς μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

«Η απορρόφηση φορτίου 1 εκατ. TEUs μπορεί μεσοπρόθεσμα να αποφέρει συνολικό οικονομικό όφελος της τάξης του 1,5- 2,5 δισ. ευρώ, που ισοδυναμεί με το 6%-10% του ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας. Ειδικότερα η Θεσσαλονίκη, λόγω γεωγραφικής θέσης, έχει σημαντικές προοπτικές να καταστεί διαμετακομιστικός σταθμός (transit) για τις αγορές της νοτιοανατολικής αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι χάρη στη γεωγραφική της θέση και επειδή είναι λιμένας «transit», η Θεσσαλονίκη, αν κατορθώσει να προσελκύσει μεγάλες ποσότητες πρώτων υλών, θα μπορέσει ν’ αναπτύξει γύρω από το λιμάνι της, δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας για τη μεταποίησή τους (πχ συναρμολόγηση, αραίωση χημικών κτλ), όπως ελαφρά βιομηχανία και βιοτεχνία.

Για να γίνουν όλα αυτά πράξη, πρόσθεσε, οι αποφάσεις πρέπει να προχωρήσουν γρήγορα και να πάψουν να υφίστανται σε όλα τα επίπεδα -και μεταξύ των εργαζομένων στο λιμάνι- τα κατάλοιπα της νοοτροπίας που είχε επικρατήσει στην Ελλάδα, η οποία ουδεμία έμφαση έδινε στην παραγωγή.

Αθανάσιος Σαββάκης, πρόεδρος βιομηχάνων: «Ίσως η τελευταία ευκαιρία για να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του λιμένος»

«Η τήρηση και η επιτάχυνση, αν είναι δυνατόν, του χρονοδιαγράμματος ιδιωτικοποίησης του λιμένος της Θεσσαλονίκης, αποτελεί κομβικό σημείο για την υλοποίηση μιας μεγάλης αναπτυξιακής επένδυσης στη Βόρεια Ελλάδα. Έστω και την ύστατη ώρα, που το λιμάνι της πόλης μας διεκδικεί σημαντικό μερίδιο στην περιφερειακή λιμενική αγορά, είναι αδήριτη ανάγκη να υπάρξουν σημαντικού ύψους επενδύσεις που θα του προσδώσουν το ρόλο που του ανήκει στην ανάπτυξη της χώρας και των Βαλκανίων» σημείωσε από την πλευρά του, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), Αθανάσιος Σαββάκης και πρόσθεσε: «Είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του λιμένος και να πάψει η αβεβαιότητα στη λειτουργία του, που από το 2008 μόνο προβλήματα έχει δημιουργήσει στις επιχειρήσεις της περιοχής. Ευελπιστούμε ότι αυτή τη φορά δεν θα υπάρξουν άλλες εμπλοκές στην πορεία ιδιωτικοποίησης, και τελικά ο ΟΛΘ θα γίνει αρωγός της βιομηχανικής και εμπορικής ανάπτυξης, όχι μόνο της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, αλλά τελικά, ολόκληρης της χώρας».

Παναγιώτης Παπαδόπουλος, πρόεδρος βιοτεχνών: «Προς θετική κατεύθυνση οι εξαγγελίες για το λιμάνι, αλλά η διαδικασία πρέπει να επιταχυνθεί»

Στη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ για τον ΟΛΘ, αν και απαιτείται επιτάχυνση διαδικασιών, όπως επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της πόλης (ΒΕΘ), Παναγιώτης Παπαδόπουλος (σσ όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, έως το τέλος του τρέχοντος έτους κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές).

«Ναι μεν είναι σημαντικός παράγοντας για την κυβέρνηση, το ποσό που θα δοθεί από τον υποψήφιο αγοραστή, ωστόσο να μην λησμονηθεί ότι αυτό θα πάει απευθείας στο χρέος. Το μείζον ζήτημα είναι, η συμφωνία που θα κλειστεί να αφορά στη διάθεση μεγάλων ποσών για την υλοποίηση επενδύσεων στον ΟΛΘ» σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Όπως εξήγησε, μόνο με επενδύσεις σε υποδομές, όπως η επέκταση της 6ης προβλήτας, αλλά και αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στη Δυτική Ευρώπη, θα μπορέσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από «περιφερειακό κι απαξιωμένο, να καταστεί δυναμικό και να εξυπηρετεί τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

Μιχάλης Ζορπίδης, πρόεδρος επαγγελματιών: «Η κυβέρνηση να πατήσει γκάζι για τον ΟΛΘ»

Τη θλίψη του για την πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ, μεταρρύθμιση που -όπως είπε- οι παραγωγικοί φορείς της πόλης ζητούν επί σειρά χρόνων, εξέφρασε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Μιχάλης Ζορπίδης, σχολιάζοντας την τοποθέτηση του Έλληνα πρωθυπουργού από το βήμα της 81ης ΔΕΘ ότι τέλος του τρέχοντος έτους κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ. «Μας λέγανε Οκτώβρη και τώρα το θέμα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ μετατέθηκε για Δεκέμβρη και πάλι μένει να το δούμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζορπίδης, προσθέτοντας ότι «πρέπει η κυβέρνηση να πατήσει γκάζι, γιατί ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης». Μεταξύ άλλων, υποστήριξε ότι το λιμάνι Θεσσαλονίκης έχει απαξιωθεί, ενώ θα μπορούσε να είναι ο «πρωταγωνιστής» στα Βαλκάνια. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ζορπίδης κάλεσε την κυβέρνηση να επιταχύνει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ και να επιδείξει ιδιαίτερη προσοχή στη «συμφωνία» που θα υπογράψει.

Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος εμπόρων: «Όσο εμείς στρουθοκαμηλίζουμε, οι γείτονές μας τρέχουν»

Την ανάγκη να επισπευσθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, Παντελής Φιλιππίδης και πρόσθεσε ότι «με δεδομένο ότι είναι κερδοφόρα επιχείρηση και δεν την ξεφορτωνόμαστε, στόχος θα πρέπει να είναι η καλύτερη αξιοποίησή της προς όφελος όλων».

Σχολιάζοντας την τοποθέτηση του Έλληνα πρωθυπουργού από το βήμα της 81ης ΔΕΘ, ότι στο τέλος του 2016 θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, ο κ. Φιλιππίδης επισήμανε ότι ήδη έχουν σημειωθεί καθυστερήσεις χρόνων «και με το χρονοδιάγραμμα που τίθεται, βλέπω η όλη διαδικασία να τραβά για τουλάχιστον δύο χρόνια ακόμη».

Μεταξύ άλλων, ο ίδιος επισήμανε την ανάγκη να γίνουν επενδύσεις στον ΟΛΘ που θα το αναβαθμίσουν και υπογράμμισε «τη στιγμή που εμείς στρουθοκαμηλίζουμε, οι γείτονές μας προχωρούν ακόμα πιο μπροστά και οι πελάτες, υπάρχοντες και εν δυνάμει, ψάχνουν ή και έχουν βρει τις πιο συμφέρουσες διαδρομές».

(πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή