ΕΛΛΑΔΑ

ΟΟΣΑ: Σύντομη η πορεία παιδιών μεταναστών στην εκπαίδευση

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η αντιμετώπιση των δύο μεγάλων προβλημάτων στην Ευρώπη –της ανεργίας και του προσφυγικού– ξεχωρίζει στην έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση «Education at a Glance 2016», η οποία δημοσιοποιήθηκε χθες.

Ειδικότερα για την Ελλάδα, τα στοιχεία δείχνουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα υποδέχεται τα παιδιά των μεταναστών, ωστόσο η πορεία τους δεν έχει διάρκεια: η πλειονότητα φθάνει έως και το λύκειο, ενώ ισχυρό είναι το «φίλτρο» προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, πολλά άτομα ηλικίας 25 έως 44 ετών σταματούν μετά το γυμνάσιο, δηλαδή με την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Το ποσοστό μεταξύ των ατόμων με γονείς πρόσφυγες στην Ελλάδα είναι 50%, ενώ ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 35%. Αντίστροφα, οι απόφοιτοι γυμνασίου με Ελληνες γονείς είναι μόνο το 32%. Σε υψηλότερο εκπαιδευτικό επίπεδο, το 45% των ατόμων 25-44 ετών με Ελληνες γονείς απέκτησε πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το αντίστοιχο ποσοστό για τα άτομα που έχουν ξένους γονείς είναι περίπου 11%. Οι αντίστοιχοι μέσοι όροι των μελών του ΟΟΣΑ είναι στο ίδιο επίπεδο –στο 40%– και για τα άτομα που είναι γηγενείς και για εκείνους με μετανάστες γονείς.

Ως προς την ανεργία, το πτυχίο ΑΕΙ/ΤΕΙ ενισχύει τις πιθανότητες για μία θέση, και δη καλή. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η έκθεση στην Ελλάδα και την Ισπανία δεν ισχύει το ίδιο. Η ανεργία στην Ελλάδα για τα άτομα 25 - 64 ετών είναι πάνω από το 20% και το άνοιγμα της ψαλίδας ανάμεσα στο ποσοστό της ανεργίας των πτυχιούχων ΑΕΙ και των πτυχιούχων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι μικρό (19% και 24%, αντίστοιχα).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ