Αυξήθηκε 32,3% η διακίνηση κοντέινερ από την Cosco τον Αύγουστο

Αυξήθηκε 32,3% η διακίνηση κοντέινερ από την Cosco τον Αύγουστο

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζει να καταγράφει ιστορικά υψηλά μηνός η δραστηριότητα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο και παραμένοντας βασικός πυλώνας της παρουσίας του κινεζικού ομίλου στη διαχείριση λιμενικών εγκαταστάσεων στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες, τον Αύγουστο διακινήθηκαν συνολικά 329,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από τους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ που διαχειρίζεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική του κινεζικού ομίλου στην Ελλάδα. Πρόκειται για μέγεθος αυξημένο κατά 32,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, όταν είχαν διακινηθεί 249,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, καθώς είχαν αρχίσει να γίνονται αισθητές οι αρνητικές επιδράσεις από την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Ιούνιο και μετά, η σχετική δραστηριότητα της Cosco καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, καθώς τον Ιούνιο διακινήθηκαν 314.000 εμπορευματοκιβώτια και τον Ιούλιο 323,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, που ήταν και οι υψηλότερες μηνιαίες επιδόσεις του λιμανιού του Πειραιά διαχρονικά, χωρίς μάλιστα να υπολογίζονται και οι δραστηριότητες του Προβλήτα Ι. Σε επίπεδο οκταμήνου, δηλαδή κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου, έχουν διακινηθεί συνολικά 2,34 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος αυξημένο κατά 16,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, όταν είχαν διακινηθεί 2,01 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Υπενθυμίζεται ότι ο φετινός στόχος της διοίκησης της Cosco είναι η αύξηση της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων κατά 10% σε σχέση με το 2015, ώστε να αγγίξει τα 3,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Με βάση τον σημερινό ρυθμό, δεν αποκλείεται να υπερκαλυφθεί πάντως η εν λόγω στόχευση, αναδεικνύοντας τον Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια για την Cosco παγκοσμίως.

Ηδη, η σημασία του ελληνικού λιμανιού αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα του κινεζικού ομίλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου που ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports, η κερδοφορία της εν Ελλάδι θυγατρικής αυξήθηκε κατά 18,3% σε ετήσια βάση, καθώς τα κέρδη ανήλθαν σε 15,86 εκατ. ευρώ, έναντι 13,4 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 78,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 13,2% σε σχέση με τα 70 εκατ. ευρώ της περυσινής περιόδου. Οπως αναφέρει στην ανάλυση των αποτελεσμάτων της εταιρείας η διοίκηση της Cosco Shipping Ports, η αύξηση των οικονομικών επιδόσεων της δραστηριότητας στον Πειραιά, οφείλεται στην άνοδο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, κατά το σύνολο του πρώτου εξαμήνου, από τους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειριζόταν η Cosco στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, διακινήθηκαν 1.688.892 εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 14% έναντι των 1.481.718 εμπορευματοκιβωτίων, που είχαν διακινηθεί κατά το περυσινό πρώτο εξάμηνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά ο όμιλος εμφάνισε πτώση των εσόδων του κατά 0,6% σε 244 εκατ., έναντι 245,1 εκατ. κατά το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Αντίστοιχα, η κερδοφορία υποχώρησε κατά 8% σε 152 εκατ., ενώ συνολικά, μέσω των 149 προβλητών του ομίλου παγκοσμίως, διακινήθηκαν 46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 44,46 εκατ. πέρυσι, μια αύξηση της τάξεως του 3,5%. Οπως αναφέρει, μάλιστα, η διοίκηση του ομίλου, κύριος λόγος της αύξησης αυτής, ήταν η «συνεχιζόμενη εξαιρετική απόδοση του λιμανιού του Πειραιά», ενώ φέτος προστέθηκαν στα αποτελέσματα διαχείρισης και οι δραστηριότητες στο τουρκικό λιμάνι Kumport και στο αντίστοιχο της Κορέας στο Μπουσάν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή