ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα χρεοκοπία ναυτιλιακής εταιρείας

Αιτία για την κρίση στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι και η υπερβάλλουσα προσφορά μεταφορικής ικανότητας.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κρίση στη ναυλαγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μετά τη νοτιοκορεατική Hanjin άλλη μία μικρότερη, πλην όμως γνωστότατη σιγκαπουριανή ναυτιλιακή, η Rickmers Maritime, βρίσκεται αντιμέτωπη με το φάσμα της χρεοκοπίας. Η διοίκηση της εισηγμένης ναυτιλιακής, που ελέγχει στόλο 16 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προειδοποίησε τους πιστωτές της πως χωρίς αναδιάρθρωση του δανεισμού της θα αναγκαστεί να θέσει την εταιρεία σε εκκαθάριση. Δηλώνει, δε, πως εφόσον επιτύχει η συμφωνία αναδιάρθρωσης έχει εξασφαλίσει νέα πιστωτική γραμμή για να αναχρηματοδοτήσει το υφιστάμενο χρέος της. Εν τω μεταξύ, κλιμακώνονται και οι επιπτώσεις από τη χρεοκοπία της Hanjin, η οποία διατάχθηκε από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές να επιστρέψει όλα τα ναυλωμένα πλοία της στους ιδιοκτήτες τους. Περισσότερα από 60 πλοία, κάποια εκ των οποίων όμως έχουν ήδη κατασχεθεί έναντι οφειλών της Hanjin, θα χάσουν τα μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα με τα οποία ήταν μισθωμένα, σε μια περίοδο που η εξεύρεση νέων ναυλωτών δεν είναι ούτε η ευκολότερη υπόθεση ούτε βέβαια, αν ευδοκιμήσει, θα φέρει αναλόγου ύψους έσοδα.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν επιπτώσεις και σε ελληνικών συμφερόντων ομίλους, οι οποίες, κατά ορισμένους υπολογισμούς, αθροίζονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια συμβολαιοποιημένων εσόδων. Υπενθυμίζεται πως και η Hyundai Merchant Marine (HMM) αντιμετώπισε ανάλογα προβλήματα νωρίτερα φέτος, και με τη σειρά της εξαναγκάστηκε να περικόψει δραστικά τους ναύλους στα συμβολαιοποιημένα πλοία τρίτων εφοπλιστών –μεταξύ των οποίων και Ελληνες–, καταφέρνοντας έτσι να αποφύγει την τύχη της Hanjin. Η τελευταία, σύμφωνα με την Korea Development Bank, έχει χρέος 5,5 δισ. δολ.

Αιτίες για την κρίση στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι, όπως και στα φορτηγά, η υπερβάλλουσα προσφορά μεταφορικής ικανότητας και η συγκρατημένη ζήτηση για μεταφορές εξαιτίας της κατάστασης της παγκόσμιας οικονομίας. Ετσι, με τους ναύλους πολύ χαμηλούς ολοένα και περισσότερες εταιρείες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν ομαλά τις υποχρεώσεις τους και προσφεύγουν είτε σε αναδιάρθρωση χρεών απευθείας με τους πιστωτές, όταν μπορούν, είτε μέσω της υπαγωγής τους στο πτωχευτικό δίκαιο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ