ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ολοκληρώθηκε η ριζική ανακαίνιση του καφεκοπτείου Λουμίδη στα Χαυτεία

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Η ανακαίνιση βασίστηκε στις αρχιτεκτονικές τάσεις που επικρατούσαν στις αρχές του 20ού αιώνα, με έντονο το στοιχείο του ξύλου, τις μεγάλες άσπρες και μαύρες πλάκες στο δάπεδο και τα φωτιστικά τεχνοτροπίας αρ ντεκό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η αναβίωση του θρυλικού Παταριού του Λουμίδη, εκεί που σύχναζαν ο Ελύτης, ο Γκάτσος, ο Χατζιδάκις, ο Σαχτούρης, ο Τσαρούχης, ο Καρούζος, αποτελεί τον επόμενο στόχο της τρίτης γενιάς της οικογένειας Λουμίδη, μετά την ανακαίνιση του εμβληματικού καφεκοπτείου στα Χαυτεία. Το όραμα αυτό δεν έκρυψε χθες ο κ. Αρης Λουμίδης, εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς της γνωστής οικογένειας, που το 1920 ίδρυσε το πρώτο, αποκλειστικά κατάστημα καφέ στην Ελλάδα. Η επιχείρηση, μάλιστα, φέρεται να αναζητεί χώρο στην ίδια περίπου περιοχή που βρισκόταν το Πατάρι, στις αρχές της Σταδίου.

Οι προσπάθειες, πάντως, της τρίτης γενιάς της οικογένειας, που έχει αναλάβει τώρα τα ηνία της επιχείρησης, επικεντρώνονται στο ανακαινισμένο κατάστημα στη συμβολή των οδών Αιόλου και Πανεπιστημίου, εκεί όπου επιχειρείται το «πάντρεμα» του παλιού με το καινούργιο. Η ανακαίνιση λοιπόν βασίστηκε στις αρχιτεκτονικές τάσεις που επικρατούσαν στις αρχές του 20ού αιώνα, με έντονο το στοιχείο του ξύλου, τις μεγάλες άσπρες και μαύρες πλάκες στο δάπεδο και τα φωτιστικά τεχνοτροπίας αρτ ντεκό. Οι καταναλωτές, άλλωστε, κάνουν τα ψώνια τους υπό τους ήχους της μουσικής του Αττίκ και της φωνής της Βέμπο. Από την άλλη, πέρα από τα πολλά ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα, όπως γλυκά κουταλιού, κουλούρια, μαρμελάδες, καραμέλες, ηδύποτα και άλλα, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν και πιο «μοντέρνα» προϊόντα, όπως εννέα διαφορετικές ποικιλίες ελληνικού καφέ –μέχρι και με γεύση μπακλαβά– τέσσερις διαφορετικές ποικιλίες καφέ εσπρέσο, 15 ποικιλίες καφέ φίλτρου, τρεις ποικιλίες στιγμιαίου καφέ και άλλα ροφήματα, όπως τσάγια και σοκολάτες. Στα σχέδια της εταιρείας Καφεκοπτεία Λουμίδη περιλαμβάνεται και η παραγωγή και διάθεση το επόμενο διάστημα κάψουλας καφέ για μηχανή εσπρέσο με την επωνυμία Λουμίδη, προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις. Η εταιρεία που διαθέτει και παραγωγική μονάδα επεξεργασίας καφέ δημιουργεί σε συνεργασία και με άλλες εταιρείες του κλάδου τροφίμων και ποτών και άλλα προϊόντα με βάση τον καφέ, όπως λικέρ με καφέ, σοκολατάκια με κόκκους καφέ, αλλά και χαλβά με γεύση καφέ.

Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη διαθέτουν συνολικά 12 καταστήματα, εκ των οποίων τα επτά είναι εταιρικά και τα άλλα πέντε λειτουργούν μέσω του συστήματος της δικαιόχρησης (franchising). Τα καταστήματα βρίσκονται σε Ομόνοια, Πειραιά, Περιστέρι, Μαρούσι, Καλλιθέα, Αγιο Δημήτριο, Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη, Καστοριά, Κατερίνη, Λάρισα και Χίο. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας δεν περιλαμβάνεται η ίδρυση κάποιου νέου καταστήματος. Επιπλέον, η εταιρεία διαθέτει περί τα 300 σημεία πώλησης (γωνιές καφέ) εντός καταστημάτων τροφίμων και δη εντός σούπερ μάρκετ, καταστημάτων ξηρών καρπών, αρτοποιείων, καταστημάτων ψιλικών, καθώς και μέσα σε κάβες. Ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε γύρω στα 6 εκατ. ευρώ, ενώ απασχολεί περίπου 100 άτομα.

Η αρχή για την εταιρεία έγινε όταν τρία αδέρφια από την Κάρυστο, ο Αντώνης, ο Νίκος και ο Ιάσων Λουμίδης, αφού εργάστηκαν σε ένα μπακάλικο στον Πειραιά, άνοιξαν το 1920 το πρώτο κατάστημα αφιερωμένο αποκλειστικά στην πώληση φρεσκοκομμένου καφέ. Το κατάστημα βρισκόταν στην οδό Ρετσίνα στον Πειραιά. Το 1928 άνοιξαν το δεύτερο καφεκοπτείο, αυτή τη φορά στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 1932 ιδρύεται το καφεκοπτείο στα Χαυτεία, στην παλιά θέση του καφενείου του Γιάννη Χάφτα, εκεί όπου βρίσκεται και το προσφάτως ανακαινισμένο κατάστημα. Το 1938 εγκαινιάζεται στη Σταδίου το Πατάρι του Λουμίδη. Το 1987 λόγω οικονομικών προβλημάτων η Λουμίδης Α.Ε. πωλείται στη Nestle, όμως κάποια από τα μέλη της οικογένειας Λουμίδη συνεχίζουν τη δραστηριότητα των καφεκοπτείων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ