ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις 10 εκατ. δρομολογεί η Κρι Κρι την περίοδο 2017-2019

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέες επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2017-2019 προγραμματίζει η Κρι Κρι, με αυτές να περιλαμβάνουν νέες γραμμές παραγωγής και εκσυγχρονισμό των υφισταμένων. Στόχος της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας είναι να αυξήσει περαιτέρω την παραγωγική της ικανότητα, αλλά και να παράγει καινοτόμα προϊόντα και στις δύο κατηγορίες στις οποίες κυρίως δραστηριοποιείται, το γιαούρτι και το παγωτό.

O λόγος; Η Κρι Κρι θέλει να αξιοποιήσει αφενός την υψηλή δημοφιλία που γνωρίζει στο εξωτερικό το γιαούρτι ελληνικού τύπου και αφετέρου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση φθηνότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε γιαούρτι και παγωτό, σε μια Ευρώπη όπου τα εισοδήματα μειώνονται αφενός λόγω της ύφεσης σε πολλές χώρες και αφετέρου λόγω της διεύρυνσης των οικονομικά ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, συμπεριλαμβανομένων σε αυτές των προσφύγων και των μεταναστών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις ελληνικού γιαουρτιού ανήλθαν το 2015 σε 200 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο σε 251 εκατ. ευρώ, στην επίσης ανερχόμενη για το προϊόν αυτό αγορά της Ιταλίας σε 152 εκατ. ευρώ και στη Γερμανία σε 103 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη, η κυριαρχία, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Κρι Κρι, κ. Παναγιώτη Τσινάβο, δύο πολυεθνικών κολοσσών τόσο στην εγχώρια όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού (της Unilever και της Nestle) δημιουργεί την ανάγκη για έναν τρίτο «παίκτη», τόσο με επώνυμα όσο και με ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα. Επιπλέον, η Κρι Κρι θέλει να «παντρέψει» το ελληνικό γιαούρτι με το παγωτό και να προωθήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το ελληνικό frozen yogurt.

«Οι χθεσινές επενδύσεις δεν φτάνουν για τις αυριανές ανάγκες», τόνισε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Τσινάβος, παρουσιάζοντας τα σχέδια της εταιρείας σε συνέντευξη Τύπου. Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο 2012-2016, η Κρι Κρι υλοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 20 εκατ. ευρώ για την κατασκευή νέας μονάδας γιαουρτιού μετά την ολοσχερή καταστροφή της από πυρκαγιά τον Δεκέμβριο του 2013 και 10 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της μονάδας παγωτού, καθώς και για την εγκατάσταση νέου μηχανογραφικού συστήματος SAP.

Οι επενδύσεις της Κρι Κρι φαίνεται, αν μη τι άλλο, ότι αποδίδουν με δεδομένο ότι ενισχύει συνεχώς τις πωλήσεις και τα μερίδιά της και μάλιστα μέσα στα χρόνια της κρίσης. Από 9,1 εκατ. ευρώ το 2000 που ήταν ο τζίρος της έφτασε στα 40,25 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ το 2016 η διοίκηση της εταιρείας εκτιμάται ότι θα κλείσει με πωλήσεις πάνω από 67 εκατ. ευρώ. Στο γιαούρτι, σύμφωνα με στοιχεία της IRI που επικαλέστηκε χθες ο κ. Τσινάβος, το μερίδιο (σε όγκο) της Κρι Κρι είναι πλέον 15% από 13% πέρυσι, ενώ το 2009 ήταν μόλις 5%. Η Κρι Κρι καταλαμβάνει πλέον τη 2η θέση στην κατηγορία. Το μερίδιό της (σε όγκο) στην αγορά παγωτού είναι 13,1% από 8% το 2010. Μάλιστα, η Κρι Κρι έχει αυξήσει το μερίδιό της κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι, και παρά το γεγονός ότι η αγορά παγωτού υποχωρεί συνολικά κατά 11%.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει η γαλακτοβιομηχανία και στις εξαγωγές, οι οποίες αποτελούν πλέον το 24% του τζίρου της, στα 16 εκατ. ευρώ φέτος από μόλις 4,6 εκατ. ευρώ το 2009. Η Κρι Κρι εξάγει τα προϊόντα της σε 24 χώρες έχοντας συνεργασίες με κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Tesco, Waitrose, REWE, Kaufland, Aldi, Marks & Spencer), ενώ στις αρχές του 2017 ξεκινάει η συνεργασία της με μία ακόμη μεγάλη ιταλική αλυσίδα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ