ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μέτρα - τρικλοποδιά για τις επιχειρήσεις

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κυβερνητικές επιλογές που βάζουν τρικλοποδιές στην αναπτυξιακή πορεία του τουρισμού –και όχι μόνο– της χώρας βλέπει η αεροπορική αγορά το τελευταίο διάστημα. Τις σχετικές δηλώσεις του εμπορικού διευθυντή της Ryanair Ντέιβιντ Ο’ Μπράιαν ότι το επόμενο καλοκαίρι θα προσφέρει 2% λιγότερες αεροπορικές θέσεις στους ελληνικούς προορισμούς, ενώ διακόπτει και τη σύνδεση με την Κω, γιατί δεν του προσφέρει η ελληνική κυβέρνηση κίνητρα που θα μειώσουν το κόστος δραστηριοποίησης στη χώρα, ακολούθησε μια παρόμοια αναφορά της Aegean κατά την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων δύο ημέρες νωρίτερα. Η διάθεση του επιχειρηματία για εξέλιξη και ανάπτυξη δεν επαρκεί όπως δήλωσε χθες, επανερχόμενος, ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, ερωτηθείς για τις αναπτυξιακές προοπτικές της αεροπορικής αγοράς. Με σαφείς αναφορές στις επιλογές της κυβέρνησης για αύξηση του ΦΠΑ στις μεταφορές και κάνοντας έμμεση αναφορά στην αδράνεια που έχει επιδείξει το κυβερνητικό επιτελείο στο θέμα της βελτίωσης της εικόνας που παρουσιάζει το Ανατολικό Αιγαίο λόγω του προσφυγικού, ο κ. Βασιλάκης υπήρξε αρκετά αιχμηρός.

«Μέσα σε ένα χρόνο ο ΦΠΑ για αερομεταφορές “πέταξε” από το 13% στο 24%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη, στη χώρα που τον χρειάζεται χαμηλά περισσότερο από κάθε άλλη λόγω των νησιών» δήλωσε. Αναφερόμενος στο θέμα των χρεώσεων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών υποστήριξε ότι υπάρχουν λύσεις.

«Εδώ και πάρα πολλά χρόνια η πολιτεία και η αγορά έχουν αναγνωρίσει ότι οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης, είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από άλλα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της νότιας Ευρώπης. H επέκταση όμως για μια γενναία μείωση των τελών εκκρεμεί». Δεν παρέλειψε να παραθέσει το παράδειγμα των περιφερειακών αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι «η σύμβαση παραχώρησης των 14 αεροδρομίων προς την εταιρεία Fraport, με σημαντικό τίμημα για το Δημόσιο, δέσμευση των επενδυτών για βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας αλλά και χρεώσεις που υποχρεώνεται να κρατήσει ο επενδυτής σε ανταγωνιστικά επίπεδα, δείχνει ότι υπάρχει δρόμος, που συνδυάζει την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα σε λειτουργία με τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της χώρας μας.

Η αντιστροφή των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας αποδίδεται, πέραν του παραδοσιακά αδύναμου α΄ 6μήνου, σε πολύ μεγάλο βαθμό στην αντιαναπτυξιακή τακτική που ακολουθεί το οικονομικό επιτελείο.

«Για να συνεχισθεί η ανάπτυξη της Aegean αλλά και των άλλων αερομεταφορέων πρέπει να αντιστραφούν τα λάθη που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα (ΦΠΑ, κόστος Αθήνας) είτε είναι παλιά είτε είναι πρόσφατα! Αλλιώς, θα έχουμε στασιμότητα ή και υποχώρηση. Η δική μας διάθεση είναι πάντα στην εξέλιξη και στην ανάπτυξη, αλλά δεν αρκεί» τόνισε.

Στήριξη στον τουρισμό

Υπενθύμισε, μάλιστα, ότι η Aegean μετά την εξαγορά της Olympic Air το 2013 επένδυσε συνειδητά στη στήριξη του τουρισμού, προσθέτοντας 4,5 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις ετησίως και πάνω από 50 νέους προορισμούς. «Ταυτόχρονα, είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει πάνω από 300 εκατ. ευρώ άμεσα έσοδα σε φορείς τους Δημοσίου. Ανάπτυξη έχει φέρει σε μικρότερο βαθμό και η επένδυση άλλων εταιρειών στη χώρα μας. Η αναπτυξιακή πορεία όμως του τουρισμού και των αερομεταφορέων δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη από τις επιλογές της Πολιτείας».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ