«Τέλος» οι απογευματινές δράσεις στα ιδιωτικά σχολεία

«Τέλος» οι απογευματινές δράσεις στα ιδιωτικά σχολεία

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε ουσιαστική κατάργηση των απογευματινών δράσεων που προσφέρουν τα ιδιωτικά σχολεία στους μαθητές τους –αθλητικές δραστηριότητες, όμιλοι δεξιοτήτων, χορός, θέατρο, projects, ενισχυτική διδασκαλία κ.ά.– οδηγεί, όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, η εγκύκλιος του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, η οποία εκδόθηκε χθες προς εφαρμογή της ρύθμισης που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή (άρθρο 28 του ν. 4415/2016). Η εγκύκλιος αναμένεται να προσβληθεί δικαστικώς από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων που προσβλέπει σε ακύρωση του νόμου. Από την πλευρά του, το υπουργείο αναφέρει ότι με το νέο καθεστώς ελέγχεται η αδήλωτη εργασία και προστατεύεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και η εργασιακή θέση των εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα, στην εγκύκλιο το υπουργείο μεταξύ άλλων ορίζει ότι «οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης υποχρεούνται να ελέγχουν το ωρολόγιο πρόγραμμα των ιδιωτικών σχολείων, τις παρεκκλίσεις του και τις πρόσθετες προαιρετικές δράσεις, καθώς και τα διοριστήρια των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε αυτά, προκειμένου να αποφευχθεί η κατά παράβαση του νόμου μείωση των ωρών απασχόλησης των εκπαιδευτικών και η αδήλωτη εργασία».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συνδέσμου, «με τη λήξη της διετίας, οι συμβάσεις μετατρέπονται αυτοδικαίως σε αορίστου χρόνου. Σε αυτή την περίπτωση ο εκπαιδευτικός ουσιαστικά μονιμοποιείται, αφού η διαδικασία απομάκρυνσης περνάει από Υπηρεσιακό Συμβούλιο και σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ο προτεινόμενος για απόλυση εκπαιδευτικός υπηρετεί κανονικά στο σχολείο».

Επίσης, το σημείο στο οποίο εστιάζει ο Σύνδεσμος, όπως ανέφερε ο πρόεδρός του Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, είναι η αναφορά της εγκυκλίου ότι «το υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας (με την παρέκκλιση) για τους μαθητές δεν μπορεί να υπερβεί τις 40 ώρες, πέραν του οποίου δύνανται να παρέχονται προαιρετικές για τους μαθητές σχολικές δράσεις». «Το υπουργείο προσπαθεί να καταργήσει τις “προαιρετικές δράσεις” των σχολείων, αφήνοντας συγκεχυμένο τον ορισμό τους και βάζοντας περιορισμούς που τις καθιστούν μη ανταγωνιστικές με τις ίδιες δράσεις όταν τις προσφέρουν δημόσια σχολεία ή άλλοι φορείς (αθλητικοί σύλλογοι, ωδεία, σχολές χορού κ.λπ.)», λέει ο Σύνδεσμος και ο πρόεδρός του μιλώντας στην «Κ» εξειδικεύει τη θέση του: «Το διδακτικό ωράριο του δασκάλου είναι 24 ώρες την εβδομάδα και του καθηγητή 23.

Ο νέος νόμος μας δίνει το δικαίωμα για παρέκκλιση του ωραρίου των μαθητών έως τις 40 ώρες την εβδομάδα. Για τις επιπλέον ώρες πρέπει να αξιοποιείται ο πρωινός εκπαιδευτικός. Ωστόσο την ίδια στιγμή ο νόμος λέει ότι το ωράριο του εκπαιδευτικού πρέπει να είναι το πολύ 30 ώρες. Εάν λοιπόν ο πρωινός εκπαιδευτικός έχει συμπληρώσει το ωράριό του, πώς θα γίνουν τα απογευματινά προγράμματα».

Και όπως τονίζει η ανακοίνωση του Συνδέσμου, «η εγκύκλιος επιβεβαιώνει τον Σύνδεσμο στην πρόβλεψη ότι το άρθρο 28 του νόμου 4415/2016 δεν είχε ως στόχο την εξασφάλιση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από δήθεν αναιτιολόγητες απολύσεις, όπως το υπουργείο ισχυριζόταν. Αποτελεί απλώς τη βάση που θα χρησιμοποιηθεί από τον υπουργό ώστε με αμφιλεγόμενες εγκυκλίους να ερμηνεύσει διασταλτικά τις προβλέψεις του νόμου για να δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στη λειτουργία των σχολείων. Η εγκύκλιος απλώς αποκαλύπτει το μένος του υπουργού εναντίον των ιδιωτικών σχολείων και δημιουργεί συνθήκες (μονιμότητα προσωπικού, μη ανταγωνιστικότητα) που δεν μπορούν να αντέξουν στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή