ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σχέδιο για συντονιστικό κέντρο παράδοσης εμπορευμάτων

Εξετάζεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις κεντρική διαχείριση της διανομής εμπορευμάτων και προμηθειών με τα οποία εφοδιάζονται οι επιχειρήσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Διεργασίες για τη διερεύνηση της δυνατότητας να δημιουργηθεί στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις κεντρική διαχείριση της διανομής εμπορευμάτων και προμηθειών με τα οποία εφοδιάζονται οι επιχειρήσεις, αποκάλυψε η ημερίδα της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (ΕΕL) που έγινε στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή των περισσοτέρων εκ των βασικών επιχειρήσεων logistics.

Η πρωτοβουλία, που έχει επίσημη ονομασία Αστικό Κέντρο Ενοποίησης Εμπορευμάτων (ΑΚΕΕ), αποκτά δυναμική εξαιτίας των νέων στόχων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ενωση για μείωση κατά 60% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις μεταφορές μέχρι το 2050. Η ιδέα εστιάζεται στην παραδοχή πως ένα φορτηγό μπορεί να παραδίδει σε πολλούς τελικούς αποδέκτες, όπως καταστήματα, προϊόντα πολλών διαφορετικών προμηθευτών και να υπάρξει έτσι καλύτερη εκμετάλλευση της μεταφορικής δυναμικότητας. Να μην κυκλοφορούν στους δρόμους δηλαδή φορτηγά για να μεταφέρουν μικροποσότητες.

Πέραν του περιβαλλοντικού οφέλους είναι προφανής και η προοπτική σημαντικής εξοικονόμησης από το κόστος των μεταφορών για τις επιχειρήσεις. Ομως η πρόκληση για την ελληνική πραγματικότητα είναι μεγάλη, αφού προϋποθέτει συντονισμό και συνεργασία μεταξύ συχνά ανταγωνιστικών εταιρειών και την ουδετερότητα του διαχειριστή των ΑΚΕΕ. Οπως έγινε αντιληπτό στο συνέδριο, η ευρωπαϊκή εμπειρία έδειξε πως δεν ήταν όλες οι εφαρμογές city logistics επιτυχημένες και πιθανόν να χρειάζεται πιλοτική κατ’ αρχήν λειτουργία και βέβαια υποστήριξη με κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο. Θα έχει για παράδειγμα προνομιακή πρόσβαση στο εμπορικό κέντρο το σύστημα διανομής των ΑΚΕΕ;

Καθίσταται σαφές πως η εφαρμογή του μοντέλου αυτού στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμα σε εμβρυϊκό στάδιο. Ομως ο περιορισμός της επιβάρυνσης των αστικών κέντρων από την καθημερινή κυκλοφορία πολλών φορτηγών οχημάτων διανομής είναι στόχος της Ε.Ε. Το ζήτημα αποκτά διαστάσεις και εξαιτίας της ραγδαίας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου και των παραδόσεων των σχετικών αγορών στους καταναλωτές. Οι οδικές μεταφορές καλύπτουν το 70% των μεταφορών στην Ελλάδα και ο στόλος των φορτηγών που απασχολούν υπολογίζεται σε 1,29 εκατ. φορτηγά ιδιωτικής χρήσης και 35.500 δημόσιας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ