To πρώτο συνοριακό τείχος

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ως το «πρώτο συνοριακό τείχος στην Ευρώπη, μετά το Τείχος του Βερολίνου», χαρακτηρίζει τον τσιμεντένιο φράκτη ενός χιλιομέτρου κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου Α16, η κατασκευή του οποίου εγκαινιάσθηκε στην αρχή της εβδομάδας στην είσοδο της πόλης του Καλαί της Γαλλίας.

Η οικοδόμηση του τείχους, χρηματοδοτούμενη εξ ολοκλήρου από τη Βρετανία, δίνει τη δυνατότητα στις κρατικές αρχές να εκπέμψουν σαφές μήνυμα, σε μία προσπάθεια να αποθαρρύνουν τους επίδοξους παράτυπους μετανάστες με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η γαλλική αποικιακή ιστορική εμπειρία με τέτοιου είδους οχυρωματικά έργα, όμως, κάνει πολλούς να αμφισβητούν την αξία του τείχους του Καλαί. Η ύπαρξη τριάντα χιλιομέτρων κιγκλιδώματος, εξοπλισμένου με συρματόπλεγμα νέου τύπου, γύρω από τις εισόδους του εμπορικού λιμανιού, αλλά και της εισόδου της σήραγγας κάτω από τη Μάγχη, έχει ήδη «στεγανοποιήσει» την περιοχή. Τα προσκόμματα αυτά έχουν, έτσι, υποχρεώσει τους μετανάστες σε τροποποίηση της τακτικής τους.

Οι μετανάστες, προερχόμενοι από τον αυτοσχέδιο καταυλισμό της «zούγκλας» του Καλαί, με περισσότερους από 10.000 κατοίκους, κατασκευάζουν τώρα οδοφράγματα στον αυτοκινητόδρομο Α16, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Καλαί και προσπαθούν να σκαρφαλώσουν σε φορτηγά, που κατευθύνονται προς τα φέρι-μποτ ή τα τρένα της σήραγγας. Δεκάδες μετανάστες έχουν σκοτωθεί στην προσπάθειά τους να διακόψουν την κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας. Η αστυνομία του Καλαί ανακοίνωσε ότι τον μήνα Ιούνιο περισσότεροι από 22.000 μετανάστες και πρόσφυγες διείσδυσαν στον φυλασσόμενο χώρο του λιμανιού.

Η κατασκευή του νέου τείχους, που θα φθάσει τα 2,7 εκατομμύρια ευρώ, αποφασίστηκε σε μία προσπάθεια ικανοποίησης σχετικού βρετανικού αιτήματος. Η Γαλλία, από τη μεριά της, οφείλει να υπακούει σε βρετανικά αιτήματα σχετικά με τη διαχείριση των κοινών συνόρων των δύο χωρών, όπως ορίζει η Συμφωνία του Τουκέ, που είχαν υπογράψει το 2003 ο Νικολά Σαρκοζί και ο Τόνι Μπλερ.

Το νέο τείχος, ύψους έξι μέτρων, θα είναι κατασκευασμένο από οπλισμένο σκυρόδεμα, με την πλευρά του αυτοκινητοδρόμου να καλύπτεται από αναρριχητικά φυτά. Στην κορυφή του, το τείχος θα διαθέτει σύστημα παρακολούθησης μέσω βίντεο, αλλά και σειρά προβολέων, η λειτουργία των οποίων θα ελέγχεται από αισθητήρες κίνησης.

Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν το τέλος του έτους, με τη γαλλική κυβέρνηση να ελπίζει ότι θα έχει κάμψει τις σθεναρές αντιστάσεις δημοτικών αρχών.

Η δέσμευση της κυβέρνησης, διά στόματος του υπουργού Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ, για διάλυση του αυτοσχέδιου καταυλισμού της Ζούγκλας του Καλαί και για μετεγκατάσταση όλων των κατοίκων σε κοινότητες όλης της Γαλλίας, προκάλεσε –όπως αναμενόταν– την έντονη αντίδραση δημάρχων και περιφερειαρχών, προσκείμενων στο κεντροδεξιό κόμμα «Οι Ρεπουμπλικανοί».

Αξιοποιώντας «υστερικά» επιχειρήματα, όπως τα χαρακτήρισαν κύκλοι του υπουργείου Εσωτερικών, οι δημοτικοί αυτοί άρχοντες έκαναν λόγο για «κυβέρνηση έτοιμη να κατασκευάσει ζούγκλες σε όλη τη χώρα» (Λοράν Βοκιέζ, περιφερειάρχης Ωβέρνης – Αλπεων-Ροδανού) και «κυβέρνηση μαθητευόμενων μάγων» (Κριστιάν Εστροζί, Προβηγγία).

Την ίδια ώρα, ο δήμαρχος του Ενέν Μπομόν και ευρωβουλευτής του ακροδεξιού Εθνικού Μετώπου, Στιβ Μπριουά, ίδρυε οργάνωση δημάρχων, με τίτλο «Η Κοινότητά μου Χωρίς Μετανάστες».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή