Συμβιβασμός για αναδιάρθρωση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Συμβιβασμός για αναδιάρθρωση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κοινά αποδεκτή λύση όσον αφορά τον τελικό μετασχηματισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) φαίνεται ότι βρέθηκε μεταξύ θεσμών και υπουργείου Υποδομών.

Ετσι εντός της εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ, το οποίο αποτελεί προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της υποδόσης.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός προγραμματισμός ήθελε την ένταξη της ρύθμισης για την ΥΠΑ στο πολυνομοσχέδιο, το οποίο δεν κατέστη εφικτό λόγω της διαφωνίας μεταξύ υπουργείου Υποδομών και θεσμών. Σημείο τριβής μεταξύ των δύο αποτελούσε η μετατροπή του παρόχου αεροναυτιλίας (του κλάδου των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας) σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Η πρόβλεψη θορύβησε τους εργαζόμενους στην ΥΠΑ οι οποίοι έκαναν λόγο για «εκχώρηση του εθνικού εναέριου χώρου» αφήνοντας επίσης αιχμές ότι μια τέτοια κίνηση θα αποτελούσε προθάλαμο για ιδιωτικοποίηση του τομέα αεροναυτιλίας. Αρχικώς οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ είχαν εξαγγείλει κινητοποιήσεις, οι οποίες στη συνέχεια ανεστάλησαν.

Το ταξίδι-αστραπή την προηγούμενη εβδομάδα του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη μαζί με τον διοικητική της ΥΠΑ Κων. Λιντζεράκο στις Βρυξέλλες οδήγησε σε κοινά αποδεκτή λύση και για τις δύο πλευρές. Η ελληνική πλευρά προέβαλε το επιχείρημα του κομβικού ρόλου που διαδραματίζει ο έλεγχος και των χαμηλών πτήσεων στη χώρα, με δεδομένες τις συχνές παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά αεροσκάφη.

Ετσι το σχέδιο νόμου που αναμένεται να έρθει άμεσα στη Βουλή κινείται σε τρεις άξονες, διατηρώντας τον δημόσιο χαρακτήρα της ΥΠΑ με παράλληλη διακριτότητα και ανεξαρτησία του εποπτικού ελέγχου που ασκεί στα αεροδρόμια και επίσης με έμφαση στον εξορθολογισμό των δομών της.

Η μετεξέλιξη της ΥΠΑ θα είναι σταδιακή, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από προϋπόθεση για την εκταμίευση της υποδόσης σχετίζεται και με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων.

Την οριστική απάντηση από τις Βρυξέλλες αναμένει, από μέρα σε μέρα, το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να καταθέσει στη Βουλή με τη μορφή νομοσχεδίου τη μία εκ των δύο προτάσεων που υπέβαλε στους θεσμούς.

Οποια λύση και αν εγκριθεί τελικώς, διασφαλίζεται η ανεξαρτησία του εποπτικού ελέγχου στη λειτουργία των αεροδρομίων καθώς πλέον, εκτός από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, που δεν είναι κρατικός, και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια περνούν έως το τέλος του έτους στη Fraport.

Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών σημειώνουν ότι από το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών, μόνο στη Γαλλία συναντάται αντίστοιχο μοντέλο με αυτό που βρίσκεται υπό επεξεργασία για την Ελλάδα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή