ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης προς Τσίπρα: Φέρνετε την παιδεία στη δεκαετία του '80

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με κατά μέτωπο επίθεση στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ξεκίνησε την ομιλία του ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προ ημερησίας διατάξως συζήτηση στη Βουλή, για την Παιδεία.

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση, για να προσθέσει: Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσε τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα. Δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής, αλλά ως απολογούμενος.

Ο αρχηγός της ΝΔ, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης» είπε ο κ. Μητσοτάκης και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας. «Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε» υπογράμμισε.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα των αιωνίων φοιτητών, λέγοντας πως υποψιάζεται πως ο κ. Φίλης αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του, καθώς είναι ο ίδιος αιώνιος φοιτητής για αυτό στηριζει την εν λόγω ρύθμιση.

O πρόεδρος της ΝΔ αναφέρθηκε και στο θέμα των Θρησκευτικών, λέγοντας πως το θέμα αυτό ήταν απλά η αφορμή για να δημιουργήσει η Κυβέρνηση μία σύγκρουση προς όφελος των μικροπολιτικών της συμφερόντων.

Ο πρόεδρος της ΝΔ είχε μάλιστα και μία επιστολή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου που μεταξύ άλλων αναφέρει πως δεν έγινε καμία ουσιαστική συνεννόηση πριν την συγκεκριμένη μεταρρύθμιση.Ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε πως ο κ. Φίλης προσβάλλει την Εκκλησία της Ελλάδος με την ανιστορικότητα του.

«Σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει την κοινωνία και στην παιδεία, εμάς να ενώσουμε την κοινωνία» είπε ο πρόεδρος της ΝΔ. Στην παγκόσμια κοινωνία της γνώσης απαντάτε με την Ελλάδα της απόγνωσης. Αντί να κοιτάτε μπροστά, κοιτάτε πίσω, φέρνετε την παιδεία στη δεκαετία του '80» και πρόσθεσε πως «Αναμοχλεύετε τις πιο σκοτεινές πρακτικές άλλων εποχών όταν η παιδεία ήταν πεδίο μικροκομματικής συναλλαγής» και πρόσθεσε «εξάλλου ο κ. Τσίπρας διακρίθηκε ως ηγέτης καταλήψεων, έτσι απέκτησε τις πρώτες του πολιτικές περγαμηνές».

Θέμα άρθρου 16

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο άρθρο 16, το οποίο χαρακτήρισε ως τοτέμ που δεν πειράζει κανείς. Μάλιστα αναφέρθηκε στο Σύνταγμα του 1864 το οποίο επιτρέπει ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Ο κ. Μητσοτάκης σχολίασε πως τόσα χρόνια μετά στην Ελλάδα συζητάμε ακόμα για τα αυτονότητα. «Τελικά η φράση η αριστεία είναι ρετσινιά ήταν ο πυρήνας της πολιτικής σας, δεν ήταν λεκτική υπερβολή» κατέληξε στην κριτική του προς την κυβέρνηση του ο πρόεδρος της ΝΔ. Όσον αφορά το πρόγραμμα της ΝΔ είπε πως «Θα επαναφέρουμε άμεσα τα πρότυπα σχολεία, την αξιοκρατία σε όλα τα επίπεδα, με τη ΝΔ κανένα παιδί δε θα μείνει εκτός προσχολικής εκπαίδευσης, δάσκαλοι και καθηγητές θα επιλέγουν το βιβλίο που τους ταιριάζει».

Μίλησε ακόμη για συνεργασία με επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα και τη δημιουργία πρότυπων σχολείων επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ειδικά για το θέμα των πανεπιστημίων ο πρόεδρος της ΝΔ τάχθηκε υπέρ της αλλαγής του άρθρου 16 του Συντάγματος αλλά και επαναφορά διατάξεων του νόμου Διαμαντοπούλου με τις απαραίτητες αλλαγές.

Tο δίπτυχο της ΝΔ στην Παιδεία

«Για τη Νέα Δημοκρατία», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, «η μεταρρύθμιση στην Παιδεία αποτελεί πρώτη πολιτική προτεραιότητα… Η δική μας λογική, η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο ‘’ελεύθερο σχολείο’’ και ‘’αυτόνομο Πανεπιστήμιο’’.  Σχολεία και Πανεπιστήμια, τα οποία δεν ελέγχονται ασφυκτικά, από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά που εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας. Που βάζουν πρώτα τον πολίτη – δηλαδή πρώτα τον μαθητή και τον φοιτητή και όχι τον απρόσωπο γραφειοκράτη του Υπουργείου».

«Μιλάμε συχνά», πρόσθεσε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας «για τις έννοιες της αυτονομίας, της αξιολόγησης, της Αριστείας. Αυτές οι τρείς έννοιες συνθέτουν αξιακά την πρόταση που θα παρουσιάσουμε στον ελληνικό λαό, για την Παιδεία κατά το προσεχές διάστημα: Αυτονομία, διότι αν και η αυτόνομη λειτουργία των σχολικών μονάδων και το αυτοδιοίκητο των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων έχουν θεσμική κατοχύρωση, εντούτοις το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι από τα πιο συγκεντρωτικά στην Ευρώπη… Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα, διότι η αποκέντρωση και η αυτονομία σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται με την ασυδοσία, την αναξιοκρατία και την απουσία ελέγχου και λογοδοσίας.  Αντίθετα, η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται οργανωμένα, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές και να διασφαλίζει την ορθή και αποδοτική λειτουργία και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι προαιρετική, ούτε απογυμνωμένη από παρεμβάσεις ενθάρρυνσης και επιβράβευσης της πρόσθετης προσπάθειας. Αλλά ούτε και από διορθωτικές παρεμβάσεις - μέσω επιμόρφωσης- όταν και όπου παρατηρούνται υστερήσεις».

Συγκεκριμένα βήματα

Για τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν άμεσα προκειμένου να αναβαθμιστεί ο ρόλος του Δημόσιου Πανεπιστημίου, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως αυτές  πρέπει να είναι: 

  •     Άμεση έκδοση των οργανισμών και των εσωτερικών κανονισμών των ΑΕΙ, έτσι ώστε να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος 4009.
  •     Αποκατάσταση της λειτουργίας και ενίσχυση των Συμβουλίων Ιδρύματος ως απαραίτητο βήμα για να υπάρχει περισσότερη λογοδοσία και εσωτερική εποπτεία της ασκούμενης διοίκησης.
  •     Καθορισμός του ετήσιου αριθμού των εισακτέων σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. αποκλειστικά από τα ίδια τα ιδρύματα τα οποία θα ορίζουν και τον ελάχιστο βαθμό εισαγωγής.
  •     Ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στη Ν.Α. Ευρώπη, με ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων.
  •     Μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία για να μειωθεί το χάσμα δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.
  •     Κίνητρα συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων που να αφορούν εφαρμοσμένη έρευνα και εμπορευματικοποίηση νέων ιδεών.
  •    Διοργάνωση θερινών σχολείων (summer schools) από τα Ιδρύματα.
  •     Νέος ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας με κίνητρα για δημιουργία clusters και επίτευξη οικονομίας κλίμακας στις υποδομές.
  •     Συνεχής και περιοδική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων και πιστοποίηση από μια ισχυρή ανεξάρτητη αρχή.
Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ