Τρικλοποδιά Σπίρτζη στην πώληση της ΕΕΣΣΤΥ

Τρικλοποδιά Σπίρτζη στην πώληση της ΕΕΣΣΤΥ

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα τρικλοποδιά της κυβέρνησης στην αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Τρεις ημέρες πριν από την υποβολή των μη δεσμευτικών προσφορών, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης άλλαξε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Στο ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε προχθές Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου περιέχεται η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που συνυπογράφεται από τον αναπλ. υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη.

Μάλιστα, στη βιασύνη του ο υπουργός Υποδομών «λησμόνησε» ότι βάσει του ιδρυτικού καταστατικού της επιχείρησης, την αλλαγή στη διοίκηση την επιβάλλει ο μέτοχος και όχι η πολιτική ηγεσία. Οσο οι μετοχές της επιχείρησης ανήκαν στο υπουργείο Οικονομικών, τότε οι αλλαγές διοίκησης γίνονταν με την υπογραφή κοινών υπουργικών αποφάσεων. Η μεταβίβαση των μετοχών, ωστόσο, στο ΤΑΙΠΕΔ, μετέφερε το συγκεκριμένο δικαίωμα στη διοίκηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.

Παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για ένα νέο μπρα ντε φερ μεταξύ του κ. Σπίρτζη και του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα. Η αλλαγή διοίκησης στην ΕΕΣΣΤΥ, έρχεται μόλις ένα μήνα μετά την κωδικοποίηση του καταστατικού της επιχείρησης, μέσω της αυτόκλητης Γ.Σ. που συγκάλεσε το ΤΑΙΠΕΔ για τον σκοπό αυτό. Στην πράξη, αν και η απόφαση λήφθηκε μετά τη διεξαγωγή της αυτόκλητης Γ.Σ. στο τέλος Αυγούστου, συνιστά ουσιαστική πρόκληση Σπίρτζη προς το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το ποιος ελέγχει τις επιχειρήσεις που έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι η απόφαση Σπίρτζη έχει ημερομηνία 12 Αυγούστου 2016, πριν δηλαδή την αυτόκλητη Γ.Σ. της ΕΕΣΣΤΥ. Δημοσιοποιήθηκε όμως στο ΦΕΚ μόλις προχθές. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ κράτησε χαμηλά τους τόνους στο νέο «τερτίπι» του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη για πολιτικούς λόγους. Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ δεν απέφυγε μια ακόμη καθυστέρηση στον διαγωνισμό, με τη μετάθεση της διενέργειάς του κατά 15 ημέρες. Συγκεκριμένα, χθες αποφασίσθηκε η υποβολή να γίνει τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου αντί μεθαύριο Δευτέρα 3 Οκτωβρίου που είχε οριστεί αρχικά.

Καλά πληροφορημένες πηγές κάνουν λόγο για δύο ουσιαστικά ενδιαφερόμενους για την ΕΕΣΣΤΥ. Πρόκειται για την ιταλική Ferrovie dello Strato Italiane που έχει αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την τσεχική Scoda. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα νέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΣΣΤΥ που περιλαμβάνονται στην ΚΥΑ, είναι κατά βάση στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Ο νέος πρόεδρος Ι. Αντωνιάδης είναι αρχιμηχανικός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εργαζόταν στη γραμμή του Φαρσάλων-Βόλου και ο διευθύνων σύμβουλος είναι στέλεχος της ΕΕΣΣΤΥ. Τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. είναι στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, πλην του μέλους που ορίζει το ΤΑΙΠΕΔ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή