ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ειδική εκπαίδευση: «Εδώ δεν πρέπει καν να τολμάτε να μιλάτε»

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η κατάσταση στη χώρα μας ανέκαθεν, αλλά πλέον και με κεντρική ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης είναι επιεικώς απαράδεκτη για τους «απ’έξω» και –κυρίως!- επώδυνη και εξαιρετικά φθοροποιός για τις οικογένειες παιδιών με αναπηρία.

Για το θέμα αυτό, «δεν πρέπει καν να τολμάτε να μιλάτε», είπε χωρίς περιστροφές ο γ.γ. της ΚΕ του Κομμουνιστικού Κόμματος Δημ.Κουτσούμπας απευθυνόμενος στους κ. Αλ.Τσίπρα και Ν.Φίλη στη Βουλή, ως απάντηση στις αναφορές του πρωθυπουργού και του υπουργού Παιδείας που εξαντλούνταν (ως συνήθως έτσι και τώρα) σχεδόν αποκλειστικά σε εξαγγελίες προσλήψεων προσωπικού.

Ακόμα, όμως, και αυτό, τις προσλήψεις δηλαδή, ο κ. Κουτσούμπας κατέδειξε πως εντελώς λανθασμένο έτσι όπως γίνεται.

Αντίστοιχες επισημάνσεις έκανε και η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Φώφη Γεννηματά.

Κλειστά σχολεία

Η ομιλία του κ. Κουτσούμπα, επί του συγκεκριμένου ζητήματος, ήταν αποκαλυπτική: «Κυρίες και κύριοι, υπάρχει κι ένας ιδιαίτερος τομέας στην παιδεία που κυριολεκτικά είναι πολύ ευαίσθητος. Πρόκειται για τον χώρο της ειδικής αγωγής. Εδώ δεν πρέπει καν να τολμάτε να μιλάτε, γιατί, δυστυχώς, ο πολύπαθος αυτός χώρος της εκπαίδευσης ξεκίνησε και φέτος με τη δική του διαχρονική «κανονικότητα». Και φέτος δεν άνοιξαν τα ειδικά σχολεία στις 12 Σεπτεμβρίου, καθώς λείπει το αναγκαίο ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Και φέτος δεν άνοιξαν τμήματα ένταξης και ακόμα οι γονείς τής παράλληλης στήριξης περιμένουν πιστώσεις και τους ειδικούς δασκάλους να πάνε στα σχολεία. Κυριολεκτικά» συνέχισε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΚΚΕ, «το νομοθετικό έργο της Κυβέρνησής σας έρχεται να αποτελειώσει τα «ερείπια» που άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.Διότι είναι παραπέρα υποβάθμιση της ειδικής αγωγής η εγκύκλιός σας να κλείσει ένα από τα δύο τμήματα ένταξης σε συγχωνευμένα σχολεία, τη στιγμή που υπάρχει ανάγκη να ιδρυθούν παντού σε όλα τα σχολεία και την ίδια στιγμή που στις μεγάλες σχολικές μονάδες που τα παιδιά ξεπερνούν τα διακόσια χρειάζεται και δεύτερο τμήμα ένταξης. Διότι είναι  υποβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης να βάζετε ανειδίκευτους δασκάλους με ένα μόνο επιμορφωτικό σεμινάριο να ανταποκριθούν στις σύνθετες ανάγκες αυτής της ειδικής εκπαίδευσης. Και αυτό την ίδια στιγμή που υπάρχουν χιλιάδες επιστημονικά καταρτισμένοι παιδαγωγοί που ενώ θα μπορούσαν να προσφέρουν, τους αφήνετε στην ανεργία».

«Ανοίξτε πρώτα τα δημοτικά»
 

Για το ίδιο θέμα, επίσης στη συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών για την Παιδεία, η κυρία Γεννηματά τόνισε: «Ακόμη και στην ειδική αγωγή, για την οποία κόπτεσθε, θα κάνετε –λέει- ειδικά επαγγελματικά σχολεία. Ανοίχτε πρώτα τα δημοτικά της ειδικής αγωγής, που δεν μπορείτε να τα λειτουργήσετε και, αν τα καταφέρετε εκεί, συζητάμε και για τα επόμενα βήματα, που δεν θα είσαστε εδώ, για να τα κάνετε. Στην ειδική αγωγή φέρατε νόμο, για να αφήσετε οποιονδήποτε δάσκαλο να μπει στην τάξη χωρίς προϋπηρεσία, χωρίς καμμία εξειδίκευση. Όλα προς τα κάτω. Την πάτε ξανά για ιδρυματοποίηση την ειδική αγωγή».

Στις εξόχως σημαντικές παρατηρήσεις, ούτε ο πρωθυπουργός αλλά ούτε και ο αρμόδιος υπουργός έκριναν αναγκαίο να απαντήσουν. Στις αρχικές τους ομιλίες τους είχαν περιοριστεί απλώς στα ακόλουθα λόγια:

«(...) Και κάτι ακόμη. Φέτος πρώτη φορά εφαρμόστηκε ο νόμος που δίνει προτεραιότητα στις προσλήψεις στον εξαιρετικά ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής, όπου συνολικά θα προσληφθούν εννιά χιλιάδες εκατό εκπαιδευτικοί. Εμείς θέλουμε και αυτά τα παιδιά, με τις ειδικές μαθησιακές ανάγκες, να μπορούν να είναι περήφανα για τον εαυτό τους. Θέλουμε και οι δικοί τους γονείς να είναι χαρούμενοι και να τα βλέπουν να προοδεύουν. Γι’ αυτό και φροντίζουμε για αυτά τα παιδιά να φτιάξουμε ακόμη και Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο, για να είναι δημιουργικά και να ζουν μια ζωή δική τους, όχι μια ζωή δανεισμένη και εξαρτημένη από τους άλλους», είπε ο πρωθυπουργός.

«Για πρώτη φορά δώσαμε προτεραιότητα στις προσλήψεις για την Ειδική Αγωγή. Για το σχολικό έτος 2016-2017 ιδρύουμε πεντακόσια τριάντα οκτώ νέα τμήματα ένταξης στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και είκοσι τρεις νέες σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», είπε από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας.

Στα αρνητικά της συγκεκριμένης κοινοβουλευτικής συζήτησης είναι και πως δεν αναφέρθηκαν στο ζήτημα αυτό, ούτε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ούτε και οι βουλευτές της ΝΔ που έλαβαν το λόγο. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι με αφορμή επίκαιρη επερώτηση των «γαλάζιων» έγινε και η σχετική συζήτηση στην Ολομέλεια.

 

 

 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ