80 χρόνια πριν… 3 και 4-X-1936

1' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ: Ηνοιξε κατά κυριολεξίαν χθες τας πύλας του επισήμως [παρουσία Μεταξά και Γεωργίου Β΄] το ιδρυθέν κατά το 161 μ.Χ. Θέατρον του Ηρώδου του Αττικού διά να διδάξη και πάλιν εις τους Αθηναίους την αρχαίαν τραγωδίαν. [Σημ. «Φ»: Επρόκειτο για την εβδομάδα αρχαίου δράματος του Εθνικού Θεάτρου. Πρώτο έργο η «Ηλέκτρα» του Σοφοκλέους, σε μετάφραση Γρυπάρη, μουσική Μητρόπουλου, σκηνοθεσία Ροντήρη, σκηνογραφία Κλώνη, κοστούμια Φωκά, διεύθυνση ορχήστρας Λυκούδη και χορογραφία Γριμάνη. Ηλέκτρα, η Κατίνα Παξινού (φωτογραφία από τις πρόβες, Αρχείο Εθνικού Θεάτρου)· Χρυσόθεμη, η Βάσω Μανωλίδου· Κλυταιμνήστρα, η Ελένη Παπαδάκη.]

Η «ΝΕΑ ΓΛΩΣΣΑ»:  (Από ομιλία του Ιωάννου Μεταξά ενώπιον λαϊκής συγκεντρώσεως στην πλατεία Συντάγματος, στις 2 Οκτωβρίου 1936.) « […] Και έζησες, Ελληνικέ Λαέ, από κάτω από τη διπλή αυτή τυραννία του κομματάρχου και του κομμουνισμού, που σου έλεγαν ότι έτσι πρέπει να ζης διά να είσαι ελεύθερος. […] Από αυτή τη διπλή τυραννία, που σου είχε αφαιρέσει κάθε αίσθημα αξιοπρεπείας, που σε είχε ρίξει σε τελεία απόγνωσι και απογοήτευσι, ώστε –μη το αρνηθής– να βαρεθής και τον εαυτό σου ακόμα και να ζητής περιπέτειες καταστρεπτικές και διά τον εαυτό σου ακόμη, σε ελευθερώσαμεν ημείς. Εάν ευθύς μετά την 4ην Αυγούστου ησθάνθητε όλοι σας γενική ανακούφισι, τούτο οφείλεται εις το ότι ησθανθήκατε βαθειά ότι απηλλάγητε από το βάρος της διπλής αυτής τυραννίας, εις το ότι είδατε πλέον τον εαυτόν σας πραγματικά ελεύθερο. […].»

ΜΟΥΣΣΟΛΙΝΙ ΠΕΡΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: Τους συνέδρους [του Ε΄ Συνεδρίου των Βυζαντινών Σπουδών], οίτινες σημειωτέον ανήρχοντο εις 450, εδέχθη εις ακρόασιν ο δικτάτωρ κ. Μουσσολίνι, ο οποίος εξέφρασε εις αυτούς την συμπάθειάν του προς το Συνέδριον. Ο Βυζαντινός πολιτισμός, είπε, έχει αρρήκτους δεσμούς μετά της Ιταλίας. […].

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή