ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Η ισχύς εν τη ενώσει» για τον χώρο του πολιτισμού

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Μια κινούμενη εγκατάσταση, σε κοντέινερ, θα πηγαίνει σε γειτονιές της Αθήνας, όπως συνέβη με το «Δωμάτιο» που στήθηκε την περασμένη άνοιξη στην πλατεία Ομονοίας (φωτ.).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αν χαρακτηρίζει κάτι τη φετινή σεζόν στον χώρο του πολιτισμού είναι οι συνέργειες. Συνεργασίες και συμπαραγωγές των οργανισμών μεταξύ τους, των εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου Πολιτισμού, των θεάτρων ρεπερτορίου με άλλα σχήματα αυτής της κατηγορίας, των θεατρικών σκηνών με μουσεία της πόλης, με πολιτιστικά ιδρύματα, τον δήμο, φορείς. Συνεργασίες και σε επίπεδο παραγωγής και ανταλλαγές. Και παντού δράσεις με κοινωνική ματιά, διάχυτες στο κέντρο αλλά και στις γειτονιές, αφού το κοινό έδειξε ότι ακολουθεί ό,τι συμβαίνει. Φέτος τα πράγματα μοιάζουν πιο συντονισμένα. Επιτέλους. Το πρώτο μουσείο της χώρας, το Εθνικό Αρχαιολογικό, πέρυσι συνεργάστηκε με την πρώτη κρατική σκηνή της χώρας. Το καλοκαίρι, το Εθνικό Θέατρο απέδειξε ότι τα πήγε εξαιρετικά στο ανέβασμα της «Αντιγόνης» με το ΚΘΒΕ και το ΘΟΚ. Τώρα, για τη σεζόν που ξεκίνησε, ο διευθυντής του, Στάθης Λιβαθινός, εγκαινιάζει συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη με μουσειακή «περιήγηση» και δραματοποιημένα κείμενα που φωτίζουν πτυχές της Ιστορίας.

Ενδιαφέρον είναι και το κοντέινερ, μια κινούμενη εγκατάσταση που θα πηγαίνει σε γειτονιές της Αθήνας. Σε αυτό βοηθά και ο Δήμος Αθηναίων. Οπως με το κοντέινερ-«Δωμάτιο» που στήθηκε την περασμένη άνοιξη στην πλατεία Ομονοίας, ζωντανεύοντας αποσπάσματα από τα έργα του Σαίξπηρ. Το Εθνικό δίνει το χέρι του για πρώτη φορά και στο Θέατρο Τέχνης (παλιοί ανταγωνιστές), στην Εθνική Λυρική Σκηνή καθώς και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Δρομολογεί συνεργασίες με το Βυζαντινό Μουσείο και το Κυκλαδικής Τέχνης. Στο μεταξύ, με το Πολιτιστικό Ιδρυμα του ομίλου Πειραιώς οργάνωσαν θερινά εργαστήρια σε επιλεγμένα μουσεία του δικτύου, στην ελληνική περιφέρεια.

Το ΚΘΒΕ και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης συνεχίζουν τις δράσεις, το ΕΜΣΤ με τη Στέγη, το Βυζαντινό Μουσείο με το Θέατρο Τέχνης, η δε ΚΟΑ είναι πιο εξωστρεφής από ποτέ άλλοτε.

Στον Πειραιά, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου, Νίκος Διαμαντής, συνεργάζεται με την Documenta 14, το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Φεστιβάλ Φιλίππων, το Φεστιβάλ Αθηνών, ενώ ετοιμάζει δράσεις για το προσφυγικό και μην ξεχνάμε τι πέτυχε με τις πρωτοβουλίες σε φυλακές, κέντρα απεξάρτησης, τις «Δράσεις Αλληλεγγύης» σε συνεργασία με το Ιδρυμα Στ. Νιάρχος, αλλά και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη βοήθεια του Ιδρύματος Λάτση. Από τις πιο έξυπνες ιδέες ήταν η παρέμβαση στον τουρισμό της κρουαζιέρας, στην πύλη Ε12 του λιμανιού με τον ΟΛΠ.
Είμαστε ισχυροί όταν είμαστε ενωμένοι. Φέτος το κατάλαβε και η πλειονότητα του ελληνικού θεάτρου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ